2020-03-10, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Ursäkta men vad är HC?
Hälsocentralen på mindre orter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Det är de första 100 dödsfallen man har kollat på. Läkarna i Italien seger att nu börjar det komma in mer unga människor som är döds sjuka. Det tar nämligen längre tid för unga människor att dö en äldre. Så självklart kommer de första 100 fallen vara gamlingar. De går inte att stirra sig blind på dessa.

OK bra poäng.
Citera
Medlem
Nu två på IVA på Karolinska.
Citera
2020-03-10, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Men va fan det är ju oerhört relevant att veta hur gammal personen är, sjukdomshistoria och hur allvarligt det är. Ligger personen ifråga i respirator eller inte.
Allt detta bidrar ju till att bedöma hur farligt detta Corona-virus är, att mörka detta gör att människor inte tar detta på allvar och då blir det ännu värre.
Ingen bryr sig om personens identitet eller något annat åt det hållet enbart de parametrar som jag räknade upp.
Fan för den här överdrivna sekretessen, annars går det bra med information och register om alla, bara man kolla upp hur mycket pengar människor tjänar.

Jag prata med en sjuksköterska och just sekretessen fungerar som en försvarsmekanism för dem.

De vill dämpa virusets allvarlighet så länge det går. När de inte kan längre då kommer de börja erkänna att de haft fel etc.

Varför de gör så är pga de inte alls är förberedda och vill skapa sig tid för att förberedda sig eller så hoppas de att de går över av sig själva. Sedan så vill man försvara ekonomin framför att rädda människors liv.

Underskatta aldrig girigheten.
Citera
2020-03-10, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det behöver inte vara slutsatsen. Uppenbarligen tolkar du och jag texten på olika sätt. Det den fastställer verkar vara att en person kan smitta snabbare än man först trodde. Den nämner inget om patienterna verkligen hade symptom under de här fem dagarna eller inte, vilket gör det omöjligt att fastställa det du hävdar.

Vadå behöver inte vara en slutsats? Det står ju att det är deras slutsats!

"The team concluded that these second patients were infected with the virus during its incubation period for the first patients.""

Nej, det står inte att man kunnat verifiera symptomfrihet, men eftersom man kunnat dra slutsatsen så har man antagligen kunnat det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Huuur kan man föreställa sig att vi inte har intern smittspridning???

Svenska staten KAN inte göra nånting. Det existerar ingen kompetens, ingen organisation, ingen beredskap, ingen ledning, inga resurser, ingen personal för att göra någonting överhuvudtaget. Hela folket har ju enhälligt röstat för att avskaffa allt sånt. FHM:s byråkraters lönsamhetskalkyl är att sitta tyst och stilla och fortsätta göra ingenting alls.

Har du någon som helst indikation på att så är fallet?
Har det uppenbara inte slagit dig, att svenska staten är en failed state? Vilken kompetens har FHM demonstrerat i år t.ex.?

Så länge bevisen inte finns där kan man inte hävda att det är på ett visst sätt. Jag TROR precis som du, att vi kommer att få bevis inom ett par dygn, men det är såklart inget varken du eller jag VET.

Ingen kompetens? Ingen beredskap? Du tror inte att det jobbar hundratusentals svenskar med detta dagligen i dagsläget? Du tror att all info är öppen för allmänheten? Är du så naiv och tror att de främsa experterna i sverige är inkompetenta och inte arbetar med potentiella lösningar?

Du verkae gilla att använda ordet "staten" i negativa sammanhang, vilka myndigheter syftar du på med "staten"? Hela den offentliga sektorn? Bara FHM? Eller enbart Löfven?

Ps; va inte så jävla arg på någonting du inte förstår dig på. FHM gör allt dom kan för att minimera skadan för det svenska samhället.
Citera
Medlem
Norge, Danmark och Schweiz har ställt in deras hockeyslutspel, något Sverige kommer/ bör göra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det är ju på riktigt inte klokt. T o m kineserna gav dem syre åtminstone

Vet inte varför , men patienterna ser väldigt kinesiska ut på bilderna, så vet inte riktigt om den artikeln är helt ok.
Däremot kan jag inte italienska, så det är möjligt att de skriver att just bilden är från kina, eller om det är just kineser som ligger på denna avdelningen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Du måste ju vara lite bakom. Man kan noja för att man är bekymrad för familj som tillhör riskgrupperna även om man inte gör det själv.
Det är lätt att hitta psykopaterna i dessa tider. De fattar inte ens konceptet med empati....

På sjukhusen i Bergamo tvingas man nu välja 40-åringarna före 60-åringarna då de har bättre odds.
Man har nått taket med respiratorbehandling och 60+ rullas ut i korridoren för att sakta kvävas:

https://www.ilfattoquotidiano.it/in-edicola/articoli/2020/03/08/noi-costretti-a-scegliere-tra-i-40enni-e-i-60enni/5729389/

Har du nån länk som inte är till nån jättestörig betalsida?
Citera
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Nu två på IVA på Karolinska.
Två? Vart har du fått veta det?
Citera
2020-03-10, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Klart man får känna oro, frågan är om du inte är orolig annars, finns bra mycket annan skit de riskerar att drabbas av förutom Covid-19, varför så engagerad just nu?

Och ingenting i min text sa att jag inte oroar mig för mig själv och dessa annars. Givetvis gör jag det. Oroar mig tyvärr för många saker hela tiden.
Citera
2020-03-10, 13:39
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Undrar varför det slår mot män så mycket hårdare??

Därför att folk blir mer upprörda när kvinnor och barn dör. Underrapporteringen är katastrofal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in