2020-03-10, 12:32
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej?
Det har jag inget minne av alls.
De bad honom att ta händer ur jackfickan.

Jag kan verifiera Rosamunds utsago att polisen beordrade SD att öppna jackan, vilket han då gjorde.
Citera
2020-03-10, 12:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Både och. Det stod uttryckligen att "det fanns ingenting under jackan". Minns att jag tyckte det var konstigt att det var tomt när polisen var så säkra på att det fanns något där under.

Han säger att han ser inget avvikande under hans jacka.

Aktbilaga 145, sid 13-14:
laktagelser av polis 18-05-12, PM, 2018-09-24 12:08 diarienr: 5000-K574218-18

"Jag reagerar på att han har sina båda händer i sin vindjackas fickor, jag tycker först att det ser ut som att han döljer något innanför jackan och tänker att han kanske har ett basebollträ under jackan som han döljer för oss och håller i med sin hand via fickan. Jag ber honom ta ut händerna och visa vad han har innanför jackan, han gör så och det finns ingenting avvikande som jag ser under hans jacka."
Citera
2020-03-10, 12:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Jag kan verifiera Rosamunds utsago att polisen beordrade SD att öppna jackan, vilket han då gjorde.

Ok, jag har just citerat från ett förhör med polisen. Kanske finns det fler förhör?
Citera
2020-03-10, 12:35
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Både och. Det stod uttryckligen att "det fanns ingenting under jackan". Minns att jag tyckte det var konstigt att det var tomt när polisen var så säkra på att det fanns något där under.

Men nog skulle han väl då ha kunnat ha en stång innanför kläderna?

Hade han inte ovanliga kläder på sig, alltså kläder han inte normalt brukade ha.

Den minsta typen av stång att hänga vikter på är ju inte alls stor utan borde kunna gömmas men kan tänka mig att det såg lite stelt ut om han var rädd att den skulle ”trilla” ut.
Citera
2020-03-10, 12:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Han säger att han ser inget avvikande under hans jacka.

Aktbilaga 145, sid 13-14:
laktagelser av polis 18-05-12, PM, 2018-09-24 12:08 diarienr: 5000-K574218-18

"Jag reagerar på att han har sina båda händer i sin vindjackas fickor, jag tycker först att det ser ut som att han döljer något innanför jackan och tänker att han kanske har ett basebollträ under jackan som han döljer för oss och håller i med sin hand via fickan. Jag ber honom ta ut händerna och visa vad han har innanför jackan, han gör så och det finns ingenting avvikande som jag ser under hans jacka."

Läs hela meningen istället för att bara ang ta ut händerna.

"Jag ber honom ta ut händerna och visa vad han har innanför jackan, han gör så och det finns ingenting avvikande som jag ser under hans jacka."

SD tar alltså ut händerna OCH visar vad han har under jackan också. Hur hade du annars tänkt polismannen ska kunna bedöma att det är tomt under hans jacka om SD bara tar ut händerna ur fickan och bara visar dem?
Citera
2020-03-10, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var LWs barnfria vecka. Dottern hade dessutom INTE ringt, vilket var regeln, innan eller ringt på dörren innan hon klev in.

Vid detta tillfälle var det dock barnfri vecka.

Apropå "nedsolkning" och oanständighet.
Noa och hans tjejer brukade "ligga" i den sängen.
Liksom dottern och hennes killar brukade.

Förmodligen för att det var den bredaste sängen.

Skulle gissa att det finns gott om tonåringar/vuxna som någon gång "legat" i annans säng. Men bytt lakan efteråt.

Est*r hade ringt till Lena, vilket var överenskommet, men ej fått något svar.
Citera
2020-03-10, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Lustigt att någon inte tycker det är konstigt att mamman blir avslöjad av dottern att knulla i hennes säng medans den andra gubben ligger på undervåningen.

Det är inte förbjudet att ha samlag även om det nu råkade ske i dotterns säng.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-10, 12:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det tycker inte jag!

Hen har selektivt minne och har under
två års tid skönmålat och försvarat LWs
rykte.

Jag har aldrig skönmålat henne. Jag har skrivit vad jag har trott på.

Nu framkommer en bild av en person som själv ser sig psykiskt sjuk, som vill ha hjälp. T om med så att hon anser sig behöva läggas in.

Om du inte ser det, då får du väl fortsätta med din smutskastning av en person som inte bara har blivit brutalt mördad, utan har varit i våldet på en förbaskat kallsinnig psykopat under åratal.

Vänner och nära berättar ju om hur hon helt tappade sig själv. Hon blir ju sjukskriven och hela hennes liv verkar enbart kretsa runt en enda sak.

Förstår du inte det?
Citera
2020-03-10, 12:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Läs hela meningen istället för att bara ang ta ut händerna.

"Jag ber honom ta ut händerna och visa vad han har innanför jackan, han gör så och det finns ingenting avvikande som jag ser under hans jacka."

SD tar alltså ut händerna OCH visar vad han har under jackan också. Hur hade du annars tänkt polismannen ska kunna bedöma att det är tomt under hans jacka om SD bara tar ut händerna ur fickan och bara visar dem?

Ok, jag kanske tolkade det fel eftersom det inte står att han bad honom öppna jackan, utan att han bad honom visa händerna.

Jag är dock inte hundra på vad han har bett SD göra.
Citera
2020-03-10, 12:44
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ok, jag har just citerat från ett förhör med polisen. Kanske finns det fler förhör?

Jag citerade från fup, men reserverar mig då jag eventuellt skapat denna bild från minnet som nu spelar mig ett spratt efter plöjt ner större del av ovannämnd fup. Oavsett kan vi än en gång konstatera en viss slapphet/naivism vid tillfället för denna märkliga anmälan om "skumma män". Poliserna säger själva att de fick "bad feelings" angående denna Man på flera plan...
Citera
2020-03-10, 12:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Men nog skulle han väl då ha kunnat ha en stång innanför kläderna?

Hade han inte ovanliga kläder på sig, alltså kläder han inte normalt brukade ha.

Den minsta typen av stång att hänga vikter på är ju inte alls stor utan borde kunna gömmas men kan tänka mig att det såg lite stelt ut om han var rädd att den skulle ”trilla” ut.

Ja det är väl möjligt. Jag har inte sagt att han inte hade någon skivstång på sig. Bara svarade på att polismannen konstaterade att det var tomt under jackan iaf.
Citera
2020-03-10, 12:48
Medlem
Någon som är på plats och tar upp dagen i ljud?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in