2020-03-10, 12:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Den kan ju ha varit nedstucken i byxor och bakom tröjan, de lär nog inte ha muddrat honom.

Nej de muddrade honom inte.
Citera
2020-03-10, 12:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Men hur läser ni FUP? Det gjorde de och det fanns ingenting där.

Nej?
Det har jag inget minne av alls.
De bad honom att ta händer ur jackfickan.
Citera
2020-03-10, 12:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
– Det är ingen av oss som varit rädd för den andre fysiskt sett, säger han.

..

Ja om man bortser från att han hotat att döda henne och hennes barn på ett blodigt och utdraget vis..

Ja det är faktiskt lite skrattretande hur han skruvar ned innebörden av och hot om våld och död.
Konstigt att ÅK inte pressade lite mer där. Kanske Åsa återkommer till det i senare förhör, kan man hoppas, och önska. Hon verkar vara vassare än den som förhör idag.

Ur FUP: charmknutten Stefans Davidssons uttalade dödshot och dödsönskningar:

• ”Jag vet inte vem jag ska ta först, dig eller barnen,
det kommer göra ont att se blodet på Aron. Det slipper du se om jag tar dig först”

• ”hoppas din död blir plågsam och utdragen”

• ”jag vill aldrig mer veta av dig om det är den här sidan som är du,
jag hatar dig djupt om det är det här det bästa du kan,
du får mer än gärna dö på dom isiga vägarna om du vill ha det såhär”!
Citera
2020-03-10, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror ingen unge vill hitta sin mamma i sängen med en främmande man. Men LW måste ju få ha ett liv, och är det då inte barnvecka så... knepigt det där.

Men E var naturligtvis välkommen ändå MEN hon skulle ringa först!
Citera
2020-03-10, 12:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej?
Det har jag inget minne av alls.
De bad honom att ta händer ur jackfickan.

Både och. Det stod uttryckligen att "det fanns ingenting under jackan". Minns att jag tyckte det var konstigt att det var tomt när polisen var så säkra på att det fanns något där under.
Citera
2020-03-10, 12:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja men polisen bad honom öppna jackan och då fanns där ingenting under den.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, han hade händer i jackfickorna på ett sådant sätt att poliserna bad honom att visa händerna.

Synd att de inte bad honom öppna jackan.
Helt motstridiga svar.
Notknapparen brukar vara den trovärdiga.
Citera
2020-03-10, 12:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men E var naturligtvis välkommen ändå MEN hon skulle ringa först!

Det gjorde hon!!!
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-10 kl. 12:31.
Citera
2020-03-10, 12:25
Medlem
notknapparens avatar
Enligt SD var det värsta han har sagt till LW var att han önskade att hon fick leva ensam.
'
"– Det värsta jag sagt till henne är att jag önskade henne att leva i ensamhet. Det är nog det tyngsta, säger han."

NA.se

Men det finns ju svart på vitt?
Hur han hotar både LW och sonen och säger att han inte vet vem han ska ta först. Och att det kommer att bli svårt att se allt (blod?) från sonen.

Vad tror han? att åklagaren inte kommer att säga emot honom?

Det är något helt vrickat här!
Citera
2020-03-10, 12:27
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
"45- åringen får frågor om hans exfru träffat någon ny man. Han vill helst inte prata om det. ” Visst gäller det även mig att jag bara svarar om jag vill”, säger han och vänder sig hastigt till sin advokat."
- https://www.na.se/artikel/just-nu-misstankte-45-aringen-forhors-i-dag-folj-hjarstarattegangen-direkt-fran-tingsratten

Skumt svar.

Jag tolkar det som att han vill kolla med sin advokat att samma juridiska formalia gäller för honom som åtalad (att han inte måste förväntas uttala sig om sin exhustru), som det gör för anhöriga vittnen att de inte måste svara om de inte vill.

Jag kan förstå hans osäkerhet, eftersom det inte är helt tydligt av åklagaren om hon vill att han (som åtalad) ska behöva uttala sig om exhustruns privata leverne, när det i en omvänd situation inte hade krävts att hans vittnande exhustru behöver svara på alla frågor om hans privatliv (utan att en sådan "vägran" ska anses som medveten ovilja att vara behjälplig i utfrågningen).

Därav troligtvs hans (berättigade) fråga.
Senast redigerad av GilGrissom82 2020-03-10 kl. 13:04.
Citera
2020-03-10, 12:27
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Aktbilaga 150, s 640-643.

Förhör med W*elin, Han*na

Han*na står familjen Wesström väldigt nära.
Han*na har "växt upp" i familjen Wesström eftersom hon haft Lena Wesström som sin
gudmor. Hon har haft mycket kontakt med Lena, Ulf och barnen genom alla år.
Hon är nu gudmor till de tre barnen N*oa, Est*er och Aro*n.

Han*na berättar att hon och hennes syster xxxxx under sin uppväxt tillbringat mycket tid
hemma hos Lena och Ulf. Lena och Ulf har varit deras gudföräldrar.
Ha*nna har under hela uppväxten och som vuxen bibehållit kontakten med Ulf och Lena.
Han*na har haft mest kontakt med Lena efter det att Ulf och Lena separerade.
Det föll sig mest naturligt att det var Lena som hon hade mest kontakt med. Hon tyckte att
U*lf förändrades efter separationen. Han blev mer insluten och bidrog inte till att prioritera
relationen med H*anna. Ulf träffade en ny kvinna som han då prioriterade.
Han*na beskriver sin relation med Lena som att Lena var Han*nas storasyster. Ha*nna beskriver
det som att frekvensen på deras kontakten gick upp och ner. Ibland träffades de inte på någon
vecka men när de träffades och hade kontakter så var det alltid innerligt med djupa samtal.
Efter hand som Han*na blev vuxen så blev det så att H*anna och Lena anförtrodde varandra
mera saker på ett djupare plan.
Lena har fungerat som ett storasyster stöd för Ha*nna. Inte minst i samband med att Ha*nna
blev gravid. Eftersom hon själv är adopterad så kunde hon inte fråga sin mamma om saker
som gällde graviditet, hon vände sig då ofta till Lena.
Han*nas uppfattning är att det alltid har varit lite kaos i Lenas liv. Lena har haft hypomani,
Ha*nna beskrivet det som att Lena alltid gick "all in" i det hon gjorde och gärna många järn i
elden samtidigt.

Han*na uppger att efter det att Lena och Ulf separerade var det som att det draget hos Lena
blev mycket starkare, särskilt de sista åren.
Lena har alltid haft ett stmt bekräftelsebehov och det tog uttryck i att hon hade ett enormt
stort kontaktnät.
Såsom Lena var de senaste åren var hon inte när hon levde med Ulf. Det var som att hon blev
hämningslös och att de spärrar som hon tidigare haft i livet har inte varit lika viktiga. Det
samma gäller hennes etik och moral.

Han*na beskriver det som att Lenas umgänge fanns i olika grupper såsom kyrkan,
geocachingen, cyklingen, skidåkningen osv.

Han*na uppger att hon under flera år har varit orolig för Lena, det baserar hon på att Lena
förändrades.
Inte minst i alla konflikter med barnen. Han*na har tidigare kunnat fungera som
ett filter mellan barnen och Lena. De sista åren blev det svårt för Ha*nna att prata med Lena
om detta med Lena, hon ville inte bli ifrågasatt.

Det som Lena var rädd för, att barnen skulle välja att bo hos Ulf, skedde med N*oa och Es*ter.
Det var enbart Ar*on som bodde hos Lena på slutet. Lena ville inte vara ensam.

Ha*nna uppger att många saker som Lena gjort med män förvånar henne mycket. Till exempel
att ta hem två killar samtidigt och ha en i soffan samtidigt som hon hade en annan i samma
säng i Es*ters rum.
Ha*nna säger att så gjorde inte "min" Lena
De sista tre åren har Lenas bekräftelsebehov eskalerat genom att hennes kontaktnät ökat
markant. Han*na uppger att hon inte har en aning om vilka som Lena umgick med eftersom
det var så många, och det var många män.

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Själv kan jag inte se något konstigt med att LW hade två män hemma.

Hon hade många bekanta som inte bodde i Örebro. Förmodligen hade hon en relation med den som hon sov tillsammans med och kompisen låg i soffan.

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det där är nog en inte alltför djärv gissning.

Trådens egen 'bad boy' Snor-Johan hade säkert, och enligt mig dessutom helt korrekt, beskrivit det som att mamma Lena låg och knullade med en för dottern vilt främmande man i dottern E:s säng.

Hade LW varit i besittning av lite stil, klass och smak, hade hon givetvis placerat karlsloken #2 uppe i nåt av barnens rum och bedrivit sitt samlagsidkande i sin bäddsoffa. Att solka sin dotters säng med "knullerier" visar för mig att LW inte hade omdöme nog att ens kunna vara social. Att skriva att LW betedde sig oanständigt är inte att uttrycka "hat" över hennes person, det är som att benämna en spade som just en spade.

Stort tack till gloriouslife som trots allt reellt hat h*n får utstå, hjälper till med att ge fakta ur de förhör som hållits! Endast genom en så allsidig bild som möjligt av LW och livet runt henne går det att se vad som finns att lära av detta förfärliga mord.

Jag tycker uppriktigt synd att du Tufsankatt har blivit en så lydig och tilltufsad katt, en som tar order och därför tiger.. (pun intended)

Lustigt att någon inte tycker det är konstigt att mamman blir avslöjad av dottern att knulla i hennes säng medans den andra gubben ligger på undervåningen.
Citera
2020-03-10, 12:29
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Helt motstridiga svar.
Notknapparen brukar vara den trovärdiga.

Det tycker inte jag!

Hen har selektivt minne och har under
två års tid skönmålat och försvarat LWs
rykte.
Citera
2020-03-10, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du läser mig fel. Jag skuldbelägger absolut ingen, bortsett från den som mördade Lena.
Bra där! Tack!
Själv är jag nog mer av dogmatiker. Men "hatare"? Absolut inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in