Information om Norspan plåster för er som tydligen knarkat bort hjärncellerna:
Ett plåster avger en viss mängd ug (mikrogram) per timme.
Ju varmare, ju mer avger plåstret. Man kan "maxa" genom att fylla en petflaska med het vatten och lägga mot plåstret. Detta gör dock snabbt slut på det lösningsmedel som Burprenorfinet finns i. Det tas inte upp av huden av sig själv.
Plåstret är i två delar. Plåster, och en plastskiva - mellan dessa finns Buprenorfin och oftast DMSO och ett annat ämne.
När DMSO'et börjar ta slut, så funkar plåstret dåligt. Man kan "få igång den" med petflaska igen, men effekten avtar med tiden.
Det finns MYCKET buprenorfin kvar i ett använt plåster.
Räkneexempel: Om du har ett 20 mg plåster, så finns det 20 mg Buprenorfin i plåstret, och avger 20 ug/timme.
Då plåstret byts ut efter en vecka, så innebär det att det endast ger 168 doser. (Det är 168 timmar på en vecka.)
Så 20 ug x 168 = 3 360, vilket innebär 3.36 mg Buprenorfin.
Kvar i plåstret finns alltså 16,64 mg Buprenorfin kvar.
I början när man får Norspan, så måste man åka och en SSK byter plåster åt en.
När man har lämnat tillräckligt många rena urinprover, så börjar dem lita på en, och då kan man börja leka.
Första gångerna man får ta hem och byta själv, så måste man ta med det använda plåstret tillbaka - så det gäller och se till att ev. extraktion eller "lägga under tungan"/"snusa", inte syns.
Dra därför av HELA plastbiten, för annars så syns de oanvända delarna mot använda delarna.
Ha med Tesa sekundsnabbt lim till hands. Finns att köpa på Coop där man har pennor, block, osv.
Man kan lägga plastbiten i ett glas riktigt varmt vatten, och sedan dricka det.
Dosen är mängden vatten/så mycket du dricker(det som är kvar)
Det bästa sättet är dock att lägga plastbiten under tungan, och hålla kvar i någon timme.
Då slår det på rejält. Kom dock ihåg att DET ÄR STORA MÄNGDER Buprenorfin, och du vill inte få OD.
Plåstret svider en del när man har det under tungan, eller speciellt snusar - vilket är effektivaste metoden, och lättast att fixa till.
Se bara till att inte lämna bitmärken på plasten.
När du känner att din hake och tunga tappar känsel, så har du fått i dig det mesta.
Dock funkar detta bäst på 40 mg plåster.
För att få 40 mg plåster, så påpekar du att 40 mg plåster motsvarar 40 mg Oxynorm/Oxykodon (Det finns tabeller för sådant) eller 400 mg Tram. per dygn, om du hade det innan.
Effekten av 2 st. 20 mg plåster är sämre än en enda stor 40 mg plåster - varför vet jag inte. Har testat bägge, och har nu 40 mg.
Efter att du har "skött" dig och lämnat tillbaka använda plåster, så får du recept, så att du kan hämta ut på apoteket. Oftast får du recept för 4 plåster åt gången, då dem flesta apotek inte har Norspan i större mängder - inte ens i Stockholm.
De finns i förpackningar om 4 eller 12, men för 30 mg. uppåt, så finns endast 4 st. förpackningar. (Se fass.)
40 mg plåster finns alltså inte att hämta ut på apotek i förpackning.
40 mg plåster, kostar 1240 kr för 4 st. - vilket gör det till en riktig dyr medicin.
Var rädd om det underliggande plåstret, för till skillnad mot kanterna, så kan du klistra på plastbiten igen.
Eftersom det blir skrynkligt, så använd böcker eller liknande med glatt sida för att räta ut plasten igen.
Torka av ditt saliv, och sätt försiktigt tillbaka plastbiten på plåstret - kom ihåg att den ska vara torr, och den sidan som är klistrig, ska sättas mot plåstret. Plasten ska vara så rak som möjligt, och utan luftbubblor eller saliv alt. skrynklig. Då genomskådas du direkt och kan glömma recept.
När du har fått recept, så kan du flumma som du vill, och tugga sönder plasten, då dem inte vill ha tillbaka använda plåster.
Jag kommer tillbaka med nya instruktioner om hur du får ut ALLT Buprenorfin ur plåstret med hjälp av citron juice. Använd INTE vinäger, som någon smarthuvud nämnde. Vinäger LUKTAR.
Om du inte lyckas sätta tillbaka plastbiten, använd då Tesa sekundsnabb lim - akta bara så du inte får på händerna.
Nu har jag själv haft en plastbit i munnen medan jag har skrivit detta, och börjar se dubbelt, trots att jag har bara ena ögat öppet.
Flumma lugnt - och kom ihåg - räkna ut kvarvarande dos, innan du gör något idiotiskt.
Ett 40 mg plåster har över 33 mg kvar i sig efter en vecka. Det är rena vägen till OD.
Ha det najs.
EDIT: Använd kanten på en kartongpapper för att sätta tillbaka plastbiten på plåstret. Dra flera gånger fram och tillbaka som en pensel, tills det blir rakt.
Kom ihåg att sätta plastbiten där det är LJUST på plåstret, eftersom det annars syns att du har tagit av plastbiten. Sätt det rakt och fint EXAKT där det var. Det är inte raketforskning. Jag har just dragit i mig 80 mg (2 st. 40 mg) och klarade av det utan problem trots att jag nästan noddar. Har ju ett plåster på armen också.
Fyfan vad det svider i käften....
EDIT 2: Du kan fortfarande använda plåstret efter detta - sätt på den igen, sätt på tejp som håller igen den, och sätt en varmvattenflaska (typ petflaska) mot plåstret. Bästa stället, är där det finns mycket vener, eller bäst, artärer. Att sätta det i armhålan är bullshit. Sätt den där man brukar ta blod - på med varm vattenflaska.
EDIT 3: Var sjukt försiktigt med benso när du gör detta. Jag får 3 mg Xanor att sova på, och höll på att få andningsdepression av 1 mg. Andningsdepression innebär att diafragman inte funkar. Man försöker andas och luftstrupen är hur öppen som helst, men det känns som att man har "glömt" hur man andas, eller typ när man legat på en arm på natten och vaknar till en arm som inte känns som att den är kvar.
VAR JÄVLIGT FÖRSIKTIGT!
Man kan boosta effekten med Paraflex och Naproxen. Ta även minst 20 mg Esomeprazol med den blandningen, eftersom det kan ge magsår. Pratar av egen erfarenhet.
Ta först 1 gram Paraflex med 500 mg Naproxen, och när du blir lite go ovh glad, samt torr i käften, ta ytterligare 500 mg Paraflex. Du kan ta 1 gram, men om du inte har tolerans, så byts den sköna effekten mot äcklig illamående.
EDIT 4:
Buprenorfin är 40 ggr starkare än morfin per mg. så fatta att ni måste vara försiktiga.
40 mg Buprenorfin, är 1600 mg Morfin, dvs. 1 gram och 600 mg.
LD50 för Morfin går redan vid 180 mg (eller om det var 160 mg) - absolut dödlig dos är 3 - 400 mg.
VAR SÅ FUCKING FÖRSIKTIGT - Jag ångrar nästan att jag skrev detta.
Oxykodon/Oxynorm/Oxycontin är mellan 0.5 till 2 ggr. starkare. (Individuellt - men man brukar räkna 2 ggr.)
Senast redigerad av FractalDimension 2020-03-12 kl. 02:50.