Citat:
Men är det smittspårning? Smittspårning är väl när FHM letar upp dig. Inte att du ringer och säger att du känner ett bekräftat fall? Så anser inte att du svarade på min fråga.
Men då fick jag en ny fråga. Den i din bekantskapskrets fick alltså diagnos väldigt tidigt? Innan det ens fanns fall förutom Jönköpingstjejen?
Men då fick jag en ny fråga. Den i din bekantskapskrets fick alltså diagnos väldigt tidigt? Innan det ens fanns fall förutom Jönköpingstjejen?
Det är smittspårning såtillvida att de visste om att vi varit i kontakt, men jag var då inte sjuk alls.
Min teori är att de smittspårar men testar inte folk som är helt frista och symtomfria, vilket är fullt rimligt. Skulle man testa ALLA med någon form av förkylning eller minsta feber skulle verkligen vården braka ihop.
Förmodligen var det så ja, kanske, jag har faktiskt inte lagt någon vikt i det själv. Rent krasst så, från min sida som ser hur det här hänger ihop och fungerar, så är det ingen panik inom vården, man har väldigt god kontroll. Däremot är det ett sjukt tryck, av alla möjliga folk. Alla som har lite hosta tror de fått Corona och har panik.
Problemet som jag ser det, är att det är så ofantligt stort nu att det blir lite som att gå på ett minfält. Alla är livrädda att göra något fel och få bära hundhuvudet. Men jag har svårt att se hur man skall kunna klandra FHM, Regeringen, MSB eller samhället i sig, hade vi stängt av allting så hade det inte gjort någon skillnad i mitt fall - Jag hade inte vetat om att jag hade viruset och jag är rätt säker på vad jag läser att det är så för i princip alla andra med. Det är ju dock oundvikligt att någon förr eller senare kommer listas som DÖD av Coronaviruset, men frågan är, igen, var de smittade och dog av något annat, eller blev det smittade och dog pga. viruset?
Det är så sjukt abstrakt det här. Jag läser om domedagen men. jag är ju inte ens sjuk? Jag har varit rätt jobbigt förkyld (slemmigt värre blev det när jag ansträngde mig) och den natten jag vaknade genomsvett var ju sådär kul att vara dyblöt. Men inget värre än vanligt.
Och, ingen i min familj har ännu visat varesig symtom eller testat positivt - Sedan jag blev sjuk "igen" har vi dock varit väldigt noga med hygienen, men det är inget överdrivet. Bor man i samma hus fem personer så är det ju lite vad det är.
kom igen nu