2020-03-10, 10:19
Medlem
Rastades avatar
Ska bli intressant när hela rättegången kommer så man kan få lyssna på psykfallet.
Citera
2020-03-10, 10:20
Medlem
Rastades avatar
Jag tror han får livstidsstraff. Även i hovrätten.
Citera
2020-03-10, 10:21
Medlem
Haha asså:

Åklagaren undrar då varför de i så fall hade sex med varandra.

– Vi hade en vänskaplig relation, som du och jag. Äh, kanske inte riktigt så, säger 45-åringen.
Citera
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
SD uppförsig som en idiot, skrattar, fnissar i rätten, känns ju brai ljuset av att det då inte blir så svårt att sätta honom inom lås &bom en låååång tid framöver, FINNS ABSOLUT INGET SOM PEKAR PÅ ATT DET INTE ÄR SD SOM ÄR MÖRDAREN I DETTA FALL

Hur en person uppför sig i rätten ger inte nödvändigtvis någon indikation om skuldfrågan.
Citera
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
SD uppförsig som en idiot, skrattar, fnissar i rätten, känns ju brai ljuset av att det då inte blir så svårt att sätta honom inom lås &bom en låååång tid framöver, FINNS ABSOLUT INGET SOM PEKAR PÅ ATT DET INTE ÄR SD SOM ÄR MÖRDAREN I DETTA FALL

Det var redan spikat från början. Han skulle suttit för länge sen om de gjort rätt från början.
Citera
2020-03-10, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Själv kan jag inte se något konstigt med att LW hade två män hemma.

Hon hade många bekanta som inte bodde i Örebro. Förmodligen hade hon en relation med den som hon sov tillsammans med och kompisen låg i soffan.
Det där är nog en inte alltför djärv gissning.

Trådens egen 'bad boy' Snor-Johan hade säkert, och enligt mig dessutom helt korrekt, beskrivit det som att mamma Lena låg och knullade med en för dottern vilt främmande man i dottern E:s säng.

Hade LW varit i besittning av lite stil, klass och smak, hade hon givetvis placerat karlsloken #2 uppe i nåt av barnens rum och bedrivit sitt samlagsidkande i sin bäddsoffa. Att solka sin dotters säng med "knullerier" visar för mig att LW inte hade omdöme nog att ens kunna vara social. Att skriva att LW betedde sig oanständigt är inte att uttrycka "hat" över hennes person, det är som att benämna en spade som just en spade.

Stort tack till gloriouslife som trots allt reellt hat h*n får utstå, hjälper till med att ge fakta ur de förhör som hållits! Endast genom en så allsidig bild som möjligt av LW och livet runt henne går det att se vad som finns att lära av detta förfärliga mord.

Jag tycker uppriktigt synd att du Tufsankatt har blivit en så lydig och tilltufsad katt, en som tar order och därför tiger.. (pun intended)
Citera
2020-03-10, 10:23
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Haha asså:

– Vi hade en vänskaplig relation, som du och jag. Äh, kanske inte riktigt så, säger 45-åringen.

Den var faktiskt riktigt bra, stor humor mitt i allvaret, ger väl en fingervisning om hur MGM funkar liksom.
Citera
2020-03-10, 10:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Haha asså:

Haha ja, han verkar vara väldigt nervös.
Citera
2020-03-10, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Den var faktiskt riktigt bra, stor humor mitt i allvaret, ger väl en fingervisning om hur MGM funkar liksom.

Förhoppningsvis får vi höra mer sånt.
Advokaten måste nog svettas under kavajen.
Citera
2020-03-10, 10:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Han är helt störd, full av motsägelser. Han verkar inte förstå vad ett normalt, som i socialt accepterat, beteendemönster är.

” Åklagaren frågar om varför 45-åringen ibland har skrattat under rättegången.
– Jag försöker hålla tillbaka gråten. När jag skrattar till är det framförallt när det dyker upp något minne, säger 45-åringen.

– Jag vill fråga hur det känns just nu?
45-åringen svarar inte på frågan utan fortsätter prata om geocaching. ”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom

Klockan är bara 10 och redan visar han på sidor som känns avvikande och absolut inte till hans fördel!
Att han skattar och fnissar i en rättegång om mord, tror jag många känner direkt känns stötande. Och att ha på det säger sig vara en bekymmersfri person.

Samtidigt har vi nu vårt filter. Vi har läst och följt fallet under två års tid och för de flesta är det uppenbart att SD är en manipulatör och ljuger om mycket. Han verkar kall och har i mångt och mycket framstått som en person med psykopatiska drag. NA har följt det här fallet från start och SH är med stor sannolikhet mer insatt i fallet än AB reporter (gissar jag). Han reagerde starkt på den avsaknad av reaktion SD hade när UW vittnade och många i rättssalen grät. Var AB närvarande de sex första rättegångsdagarna?

Så här skriver AB:

"Han rör sig inte mycket, gestikulerar inte så mycket heller. Verkar nervös, rodnar och tittar bara på åklagaren när han pratar. Pratar med låg röst, är ibland svår att höra."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom
Citera
2020-03-10, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Klockan är bara 10 och redan visar han på sidor som känns avvikande och absolut inte till hans fördel!
Att han skattar och fnissar i en rättegång om mord, tror jag många känner direkt känns stötande. Och att ha på det säger sig vara en bekymmersfri person.

Samtidigt har vi nu vårt filter. Vi har läst och följt fallet under två års tid och för de flesta är det uppenbart att SD är en manipulatör och ljuger om mycket. Han verkar kall och har i mångt och mycket framstått som en person med psykopatiska drag. NA har följt det här fallet från start och SH är med stor sannolikhet mer insatt i fallet än AB reporter (gissar jag). Han reagerde starkt på den avsaknad av reaktion SD hade när UW vittnade och många i rättssalen grät. Var AB närvarande de sex första rättegångsdagarna?

Så här skriver AB:

"Han rör sig inte mycket, gestikulerar inte så mycket heller. Verkar nervös, rodnar och tittar bara på åklagaren när han pratar. Pratar med låg röst, är ibland svår att höra."

Ja, han funderar väl på om han skulle kunna få henne på fall också...
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-10 kl. 10:29.
Citera
2020-03-10, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Haha ja, han verkar vara väldigt nervös.

Styrker ju allt i hur hans fd kollegor beskriver honom: Anspelar alltid på sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in