2020-03-10, 07:19
Medlem
AldoRaines avatar
Någon som har koll på
Löneläget som controller på
En region hos polismyndigheten?
Är 60 000-65 000 rimligt?
Citera
2020-03-10, 07:43
Medlem
Är inte löner inom den typen av verksamhet offentliga uppgifter? Med andra ord, om du vet någon som har motsvarande position idag, begär ut den uppgiften?
Citera
2020-03-10, 09:58
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Är inte löner inom den typen av verksamhet offentliga uppgifter? Med andra ord, om du vet någon som har motsvarande position idag, begär ut den uppgiften?

Jag vet ingen. Därav min fråga. Någon som vet på ett ungefär hur lönenivån är?

Jag vet dock att det finns andra myndigheter där lönen ligger på den nivån
Citera
2020-03-10, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Jag vet ingen. Därav min fråga. Någon som vet på ett ungefär hur lönenivån är?

Jag vet dock att det finns andra myndigheter där lönen ligger på den nivån

Om du har sökt ett jobb kanske du vet namnet på avdelningen? Kontakta någon löneavdelning eller dylikt och säg som det är, du har sökt en tjänst och vill veta hur lönerna ligger på den avdelningen.

Om du vet vad din eventuellt framtida chef tjänar så har du ju troligen ett övre tak? Det här borde vara offentliga uppgifter, tidningarna skriver ju rutinmässigt vad olika myndighetspersoner drar in.

Dessutom blir ju ingen glad om du får tjänsten, ligger för lågt och sedan söker dig vidare inom ett år.
Citera
2020-03-10, 12:12
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Om du har sökt ett jobb kanske du vet namnet på avdelningen? Kontakta någon löneavdelning eller dylikt och säg som det är, du har sökt en tjänst och vill veta hur lönerna ligger på den avdelningen.

Om du vet vad din eventuellt framtida chef tjänar så har du ju troligen ett övre tak? Det här borde vara offentliga uppgifter, tidningarna skriver ju rutinmässigt vad olika myndighetspersoner drar in.

Dessutom blir ju ingen glad om du får tjänsten, ligger för lågt och sedan söker dig vidare inom ett år.

Jag ställer frågan här i förhoppning att någon har ett svar. Tack för din medverkan
Citera
2020-10-11, 16:25
Medlem
Jag tror att lönen ligger lägre än så. Jag vet att andra löner för controllers inom landsting och kommun (offentlig verksamheten) ligger runt 50-55K per månad.
Citera
2020-10-11, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanzera
Jag tror att lönen ligger lägre än så. Jag vet att andra löner för controllers inom landsting och kommun (offentlig verksamheten) ligger runt 50-55K per månad.

Bara det låter väldigt högt. Jobbar inom en av de stora statliga jättemyndigherna och de ligger lägre än det.
Senast redigerad av GeorgeForeman1980 2020-10-11 kl. 17:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in