2020-03-10, 04:28
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Varför är det ironiskt?

För att inte ens han hade "preppat" tillräckligt kanske? Isåfall hade han ju haft gasmasken på, inte blivit sjuk.

Men det flög dig helt över huvudet ?
Citera
2020-03-10, 04:32
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ja. Bekräftade ja.

Kan vara att ungrare o polacker inte åker speciellt mycket skidor i Italien. Eller tar en semester i Iran.

Tror inte heller att varken Polen eller Ungern lockar speciellt många kinesiska turister i januari o februari.

Även näringslivet skulle jag gissa är mindre ihopkopplat med kina än tex Italien, Tyskland o Sverige.
Citera
2020-03-10, 04:37
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Jag befarar att det är värre än så.

Man stänger inte ner länder för en ”super influensa” som bara är farlig för pensionärer. Speciellt stänger man inte viktiga ekonomiska centrum o riskerar att viktiga delar av näringslivet kan gå i konkurs.

Jag tror inte man har släppt hela sanningen. O inte ens foliehattarna förstår vidden av vad som sker. Då det inte är speciellt dramatiskt att folk dör av brist på tillgänglig vård. Inte heller är det speciellt dramatiskt att lungorna löses upp o de insjuknade drunknar i sitt eget slem.

Vi som har blivit kallade "domedagsprofeter" och "foliehattar" fattar visst vidden av vad som sker. Det är bara det att det tar jävligt mycket emot att säga det för det blir ett sådant jävla liv i tråden.

Det skrevs i början rätt ofta av rätt många. Men nu gör ju den informationen ingen nytta längre, då det uppenbarligen dessutom är alldeles för sent att göra något. Ingen mening med att göra folk panikslagna och deppade nu?
Citera
2020-03-10, 04:46
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Misstagen du begår är:
1. Du tror att tid till friskförklarande och död är lika lång

2. Du tror att rapportering av friskförklarade prioriteras lika högt och är lika lättdefinierat som dödförklarade

3. Du tror att du är mer kunnig inom detta än hundratals/tusentals forskare som arbetar och investerar sin karriär (år av sitt liv) för att ge den överstatliga organisationen de arbetar för korrekta siffror.

4. Du tror att alla fall upptäcks
Ditt dividerande av de som idag råkar ha rapporterats smittade med de som insjuknade för två veckor sedan (när Italien hade en handfull smittade) och nu har avlidit, är den SÄMSTA möjliga hantering av data man överhuvudtaget kan föreställa sig.

Om du menar att denna pest är sådan att man omgående faller ned DÖD så fort man insjuknar, varför betonar du inte det? Alla som insjuknar i denna smitta dödas omgående. Huruvida någon insjuknad någonsin kan friskförklaras, det är oklart. Det är det du påstår som förevändning att dividera de nu döda med de som nu testats smittade.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag får in obekräftade uppgifter att WHO har utlyst pandemi.
Någon som har bekräftade uppgifter på det?

Obs! Oseriös källa!

""Mar 10, 2020 (LBO) – The World Health Organization officially declared COVID-19 a pandemic.

As cases of the coronavirus surge in Italy, Iran, South Korea, the U.S. and elsewhere, many scientists say it’s plain that the world is in the grips of a pandemic — a serious global outbreak.

Until now, the World Health Organization has resisted describing the crisis as such, saying the word “pandemic” might spook the world further and lead some countries to lose hope of containing the virus.

“Unless we’re convinced it’s uncontrollable, why (would) we call it a pandemic?” WHO director-general Tedros Adhanom Ghebreyesus said this week.

The U.N. health agency has previously described a pandemic as a situation in which a new virus is causing “sustained community-level outbreaks” in at least two world regions.
""

Har du en länk?
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Jag skulle se en video från Italien där de fraktade bort smittade, men videon var borttagen istället fanns denna text:

""Här finns fakta
Hos Folkhälsomyndigheten hittar du aktuell, uppdaterad fakta om coronaviruset.
""
med länk till FHM.

FY FAN VILKEN JÄVLA CENSUR!!!!!!!
Citera
2020-03-10, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
För att inte ens han hade "preppat" tillräckligt kanske? Isåfall hade han ju haft gasmasken på, inte blivit sjuk.

Men det flög dig helt över huvudet ?
Jag tror att det föreligger en övertro på den typen av "prepping" . . . åtminstone i den här tråden.
Citera
2020-03-10, 04:49
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Har du en länk?

Ja men jag lägger inte ut den, för den är inte seriös. En massa skit på sidan med.
Citera
2020-03-10, 04:51
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Jag tror att det föreligger en övertro på den typen av "prepping" . . . åtminstone i den här tråden.

Bättre en övertro än en undertro.

Varför ge upp när det faktiskt finns saker man kan göra för att minimera spridningen i samhället?
Citera
2020-03-10, 04:51
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Vi som har blivit kallade "domedagsprofeter" och "foliehattar" fattar visst vidden av vad som sker. Det är bara det att det tar jävligt mycket emot att säga det för det blir ett sådant jävla liv i tråden.

Det skrevs i början rätt ofta av rätt många. Men nu gör ju den informationen ingen nytta längre, då det uppenbarligen dessutom är alldeles för sent att göra något. Ingen mening med att göra folk panikslagna och deppade nu?

Tror inte att lite panik kan skada i det läge vi är i just nu. Det är två saker som måste trummas ut.

A. Bli inte smittad. Det är varje persons ansvar att undvika att bli smittad.

B. Smitta inte andra. Att smitta andra är att vara medskyldig till att folk kommer att dö.

1. Tvätta händerna.
2. Ta inte i hand.
3. Undvik folkmassor.
4. Var asocial o tråkig
5. Känner man sig krasslig stannar man hemma.
Citera
2020-03-10, 04:52
Medlem
Citat:
Kan vara att ungrare o polacker inte åker speciellt mycket skidor i Italien. Eller tar en semester i Iran.

Tror inte heller att varken Polen eller Ungern lockar speciellt många kinesiska turister i januari o februari.

Även näringslivet skulle jag gissa är mindre ihopkopplat med kina än tex Italien, Tyskland o Sverige.
Ja det kan vara så men jag har en känsla av att båda länderna har en medelklass som reser ganka mycket och att de även har en del Kinesiska turister.
Citera
2020-03-10, 04:52
Medlem
Citat:

Kan stämma. Samtidigt så ligger ju Budapest mitt i smeten och har turister året om. Stor flygplats.

Polen har väldigt många gäststudenter samt gästarbetare blir en del geografiska förflyttningar. Men tror inte heller på någon större utbredning där. Ryssland tror jag möjligtvis dock har ett stort mörkertal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in