2020-03-10, 00:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skithyvel
ÄR DET INGEN SOM BEGRIPER HUR PROCENTEN SKA RÄKNAS, ÄR NI HELT JÄVLA HJÄRNDÖDA?

Man måste räkna på död/tillfrisknad för att få fram procenten, att räkna in de insjukna till de tillfrisknade eller räkna dom ur de döda håller inte. Fan e alla JÄTTE-IQ-SNILLEN?.. SKÄMS.
Kommentarer som din dyker upp från och till. Jag vet inte vad det är du hoppas på? Domedagen? Ledsen att behöva säga det men alla är överens om att corona ligger runt 3-4% i dödlighet och det är max. Med all sannolikhet sjunker detta då det är ett väldigt stort mörkertal smittade med lätta symptom som blir friska utan att testas. Alla sjuka blir testade eftersom dom kräver vård.
Citera
2020-03-10, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
https://youtu.be/MePsiKi_GO8
29.30. Kan du engelska eller ska jag hjälpa dig med översättningen?

Jävla idiot du är. Varför sprider du felaktig information? Mike Pence ’coronateam’ består av de främsta i USA på sina respektive områden. Jag lyssnar nog hellre på en toppläkare som har studerat siffror gällande coronavirus från jordens alla hörn än en jävla stolle som du.

Bra inlägg

Tack för info.

Stolle? Jag berättar enbart fakta som ni förnekare väljer att inte se. Jag såg videon och det är bara massa positiva jävlar som försöker undvika panik så att de kan förbli rika.

I verkligheten pratar vi om kanske den största globala katastrofen planeten har sett. Vi vet inte än, jag är ganska övertygad att innan viruset är "över" så att säga har mer än hälften av planeten smittats och miljontals, miljontals människor dött.

Och den fakta jag har stämmer. Det krävs inte mycket sökande för att se att säsongsinfluensa har 0.01% dödlighet, detta är fakta, inget jag hittar på, medan corona har 3,5% dödlighet, också fakta, inget jag hittar på.

Sedan kan alla dö, oavsett ålder. Minns du läkaren som var på nyheterna, som försökte varna. Han var i 30 års åldern, fullt frisk, han dog. En 29åring läkare, full frisk dog, en 23 årig atlet i Iran, full frisk, dog. Bara för att chansen är mindre, är det inte säkert.

Så VAD exakt är felaktiv information?
Citera
Medlem
Seppo1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsAT56
Det där med hostan var ett misstag men inte värre än så. Detta drev är inget annat än en renodlad mobbningskampanj. Därtill har Tegnell mer kompetens än någon annan i ämnet.
Hej. Jag ville bara återkoppla till ditt svar 24 timmar senare, när 6 mycket kompetenta branschkollegor nu öppet ifrågasatt Tegnell & co's ledarskap och kompetens: läkartidningen.se

Ska vi ta diskussionen om Tegnells kompetens ännu en gång?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
10 döda, 10 tillfrisknade? 10/10=1.0=100%?
100% CFR men hälften överlevde? 😂🤣😂

Det blir väl ändå 50% döda va, eller hur tänkte du nu smartskaft..
Citera
2020-03-10, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Du verkar ta dig själv på väldigt stort allvar...

Vadå, för att jag inte vill du i en långsam lunginflammation bara 30 år gammal med i princip hela livet framför mig? Hur fan kan inte DU ta det på lika stort allvar. Är du äldre än mig är det farligare för dig, är du yngre än mig har du ÄNNU mer att leva för, så hur kan du vara så lugn som du verkar vara?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
1 läkarna bestämmer vilka som ska leva och vilka som ska dö, de väljer en 60-åring före en 80-åring. Eller en arbetsför före en arbetslös. Beslut som de kommer få leva med i resten av sina liv.

2 De ser hur betydligt fler yngre än vad de trott blir riktigt dåliga av viruset, folk 20-38

3 de tar ut elever som är nära att examineras som läkare ur skolorna så de kan hoppa in och jobba omedelbart

Hur sjutton håller de ihop psykiskt?
Sådana triageringar gör ju läkare och sjuksköterskor hela tiden. Det är ju inget som är begränsat till SARS-CoV-2.
Citera
Medlem
Aftonbladet skrev att man INTE ska lyssna på alla självutnämnda experter på Flashback. Det är kul att ni försöker leka professionella Men ni har fan i mig fel om allting
Citera
2020-03-10, 00:36
Medlem
wedonthavetimes avatar
Alla ni FPP3 experter som påstår att andningsskydden ej fungerar. Läs nedan.

https://vardgivare.skane.se/siteassets/1.-vardriktlinjer/vardhygien/riktlinjer/smittor-a-till-o/coronavirus/coronavirus.pdf

Det är okej om ni själva tror att dessa skydd hjälper något. Men försök inte övertyga andra. Speciellt inte när det handlar om liv.
Citera
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Om man nu försöker vara realistisk och konstruktiv så använder man de begränsade resurser som finns för att skydda de grupper man sett riskerar att dö, i stället för att springa runt hysteriskt och skrika.
Den lösningen var genialisk i sin enkelhet, svårigheten blir att hålla vårdpersonalen frisk, lyckas man med det så är det kanon... Ett problem är det dock att så många gamla och sjuka finns ute i samhället, lättare om vi hade dem på hemmet... Jäkligt många multisjuka som rör sig ute bland folk å
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skithyvel
Men begrip, du kan ju inte räkna in AllA som blivit smittade till de tillfrisknade, det är ju så alla rövnötter i tråden gapar om att man ska räkna vilket är helt vansinnigt fel.
Då är det mer ärligt att räkna mellan de som dött och de som tillfrisknat för där är ju statistiken rätt men den blir mer rättvis ju längre tiden och fler fall kan avskrivas.
Hur kan statistiken vara rätt?
Alla som får lätta symptom blir inte testade. Men alla med svåra symptom (de som dör) blir testade.
Citera
2020-03-10, 00:37
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det finns inga belägg för att man kan smittas på nytt. Tvärtom pekar det faktum att man använt plasma från tillfrisknande för att bekämpa infektionen med framgång, på att man bli immun mot viruset, efter genomliden infektion.

Tack!

Det där med plasma från tillfrisknande låter som en behandlingsmöjlighet, om det finns tillräckligt många tillfrisknade och utvinning av sådan plasma kan sättas i system.

Vaccin vore bra, men allt som kan hjälpa till så länge det inte finns vaccin är bra.

Vi får också hoppas att inte vården lamslås av för många fall och av för många smittade inom vården...

Citera
2020-03-10, 00:37
Medlem
sannes avatar
Såhär många italienare var det som körde Vasaloppet, bara de första 100 männen. Sen var det ju nattvasan, och det höll på en hel vecka. Iof kanske man inte körde loppet om man hade symptom, men 20% är ju asymptomatiska också.

Det finns redan spridning i Sverige tror jag.

https://results.vasaloppet.se/2020/?pid=list

Edit: man kan söka nationalitet i sökrutan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in