2020-03-09, 23:19
Medlem
A.164 Del A S.6

Avvikelser i sökhistoriken och aktivitet via google (Lenas konto) både före och efter Lenas död
pekar med koordinaterna ut en adress i Varberga. Bland annat om hur du tar en skärmavbild på din mac apple support.
På detta google-konto finns även över 100 sexbilder (SD och LW) Blottande av kön osv.

A.164 Del C S.1212

På begäran vill man att få ut inloggningar på Lenas Facebook och Instagram.
Mellan 2018-06-27 och 2019-01-12 Har det gjorts 27 inloggningar. Det har gjorts från ip-adresser som finns i Ryssland hos en tjänsteleverantör som inte svarar trots upprepade mejl från Polismyndigheten.
Antagligen VPN eller VPS- tjänster.
..

OBS.. Det här fattar ni bättre än jag. Försökte hitta nånting på att någon loggat in på Lenas geo-konto, men ja... jag har läst så mycket i FUP:en idag att jag helt enkelt inte pallar.
Jag har hittat en del info i FUP:en men som jag tyvärr aldrig antecknade vart jag läste det, så jag håller inne med detta tills jag stöter på det igen. Känner att det är viktigt med sidhänvisningar och inte "jag minns nånting om". Det blir lätt fel då.

Utöver det, så känner jag mig inte helt trygg i att jag postar så mkt då min dator helt plötsligt börjat bete sig underligt. Den stänger ner flikar av sig själv osv. Jag har i bakhuvudet att SD har folk i sin bekantskapskrets som kan sånt här med datorer och hur man letar reda på vilka personer som ligger bakom konton här på FB. Det har väl framkommit tidigare i tråden att hot osv har skett och att konton kapats.

Jag kanske är som Jelly - lägger näsan i blöt och säkert till ingen som helst nytta. Polisen och åklagare osv har nog full koll och har sina strategier i det här fallet. Förhoppningsvis rätas en del frågetecken ut och att man lyckas slå hål på falska utsagor nu när folk ska vittna i rätten.
Men att SD själv skulle erkänna.. Det får vi glömma - det tar han med sig i graven.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-09 kl. 23:40.
Citera
2020-03-09, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det har spekulerats i tråden att SD kom till HD under natten efter dådet ?

Det har det. Polisen sa i förhör med HD att man fått uppgifter om att SD kommit hem till henne den natten. Hon lät väl halvt trevande/velande i svaret men att det ändå lutade åt att han inte hade kommit dit.
Citera
2020-03-09, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Låt säga att SD blir dömd för mord. Tror du att han kommer tiga still i alla år om det är så att HD och/eller JG hade vetskap om sanningen?

Eftersom han sa i förhör att om NÅN hade motiv att ha ihjäl Lena så var det HD.
Tycker det talar sitt tydliga språk: Han är villig att göra det mesta för att rädda sitt eget skinn eller om han tjänar nånting på det.
MEN... Jag kan absolut ha fel.
Citera
2020-03-10, 00:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Gissar att du med din fråga vill antyda att du tror att SD, om han döms, han då under de omständigheter du skissar, skulle välja att sittande på kåken "gola" HD resp JG?
Är det rätt uppfattat av mig?

Jag tror att SD må vara rätt rubbad och kanske lite farlig för en eller annan kvinna, men han är säkert inte så dum i hela huvudet som du antyder, för om han från kåken golar sin f d fru resp sin f d bästa kompis, då tror jag han samtidigt bör ansöka om självvald isolering resten av sitt [ev livstids-]straff.

Ja, jag har tittat [för] mycket på teve.

Nej precis varför skulle SD "gola" eventuella medhjälpare? Det tjänar han ingenting på. Han får knappast strafflindring. Det finns således ingen anledning för honom att förstöra livet för sin bästa vän och barns mamma.
Citera
2020-03-10, 00:10
Medlem
notknapparens avatar
Det här har vi hört förr, men när jag läser förhöret förstår jag inte hur SD tänker att det här kan låta ok:

Aktbil 147 sid 64-65

Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2018-05-29 11 :28 diarienr: 5000-K574218-18

"MT: Ehh jag vill inte påstå att jag är kontrollerande, men ...
PS: Har du varit och smygit utanför hennes hus och tagit några bilder nån gång?
MT: Ja det, det där är ju jätteroligt, det är en, en grej som jag gjorde förut ett tag äh ...
PS: Varför gör du det?
MT: Det var för att inte ringa på ringklockan när hon hade barn, så, när jag skulle komma så
tog jag, hon sitter ju alltid med ryggen mot fönstret, tog jag en bild på henne och skicka till
henne i messinger istället eller nån annan chattfunktion. Ehh och det liksom det finns ju,
hundratals såna bilder genom åren ...
PS: Alltså ...
MT: Antar jag, äh men så var det en gång när jag kom dit, då satt hon där med en kompis,
dom hade varit ihop tidigare ehh det är Mats Larsson, ehh satt i soffan med honom, dom satt
med varsin ...
PS:Mm.
MT: Dator där. Jaja, och vi hade inte gjort upp att jag skulle komma och så där så jag
knäppte en bild och så skicka jag den till henne och så gick jag.
PS: Satt dom vid datorn?
MT: Ja dom satt vid varsin dator i, i soffan.
PS: Ja, kommenterade du något mer kring det då?
MT: Nej, nej jag bara skicka den och så gick jag.
PS: Jaha, har du inte tagit något kort när hon har legat. har legat bredvid nån och legat i
soffan med nån eller?
MT: Det känns bekant, men nej ( drar ut på nej) det.
PS: Och kommentera det på något visst sätt? Du såg nånting kanske.
MT: Det känns bekant...
PS:Mm.
MT: Men äh, nej jag kan inte riktigt...
PS: Jo men det (ohörbart)
MT: Om det...
JR: Det måste du ju ...
MT: Är nått vi har. ..
JR: Komma ihåg.
MT: Prata, om det är något vi har pratat om då är det väl nått som har hänt, det vet jag
faktiskt inte.
PS: Nej, men du har i alla fall smygit där och tagit kort när hon har haft en annan inne ...
MT: (Ohörbart)
PS: I huset där.
MT: Äh nej jag, jag (fnissar till) jag kommer, det är flera gånger som det han funnits ...
PS: Ja ...
MT: Folk där ...
PS: Det är inte bara ...
MT: Det är ganska många ...
PS: En gång.
MT: Gånger.
PS: Ja.
MT: Ja ja.
PS: Varför gör du så? Varför går du runt...
MT: Ja men det...
PS: Där?
MT: Det var våran vanliga hälsning och jag har ju liksom ingenting emot att hon sitter där
med en annan kompis.
PS: Ja men om hon nu har någon annan där, vad ska du ...
MT: Jaa ...
PS: Där och göra?
MT: Och det kan vara en tjejkompis från kyrkan så ...
PS: Ja men vad ...
MT: Knäpper jag en ...
PS: Ska du gå där .. .
MT: Bild och så .. .
"
Citera
2020-03-10, 00:12
Medlem
LW var touch typer. Om någon undrar över volymerna text, så är det en delförklaring.
Citera
2020-03-10, 00:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Tycker det talar sitt tydliga språk: Han är villig att göra det mesta för att rädda sitt eget skinn eller om han tjänar nånting på det.

Om SD blir dömd för mordet tjänar han inte längre något på att gola.
Citera
2020-03-10, 00:22
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Låt säga att SD blir dömd för mord. Tror du att han kommer tiga still i alla år om det är så att HD och/eller JG hade vetskap om sanningen?
Blir han dömd så tror jag att han kommer att tiga.
Han har inget att vinna på att skylla på någon av dem.
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Det intressanta är vad han säger under rättegången.
Om han har den minsta tro att han kan rädda sig själv/minska sitt eget straff så kommer han att peka ut HD eller JG.
Det är i alla fall min spekulation.
Citera
2020-03-10, 00:48
Medlem
gloriouslifes avatar
Aktbilaga 150, s 707.

Förhör med As*tröm, La*rs

Några amerikanska gäster kom till Örebro och deltog i GeoTouren i juni -17. I och med att
Hele*na och L*ars är reviewer så ordnade de en träff hemma hos sig efter eventet. De bjöd in
amerikanarna och makarna Davidssons. Lena fick reda på det och frågade La*rs och Hele*na
om inte även hon kunde få följa med.
De tyckte att det var en självklarhet och bjöd även in
henne. Då alla gästerna var på plats sa makarna Davidsson plötsligt att de inte kunde vara
kvar och att de skulle gå hem.
De gav ingen närmare förklaring till varför och även Stefan
och Hannas dotter W*ilma ställde frågan, så att alla hörde, men de sa bara att de måste gå. Det
uppstod en konstig situation och alla var frågande till varför Davidssons så hastigt lämnade.
Amerikanarna, Lena, He*lena och L*ars var kvar resten av kvällen.
Senare under kvällen berättade Lena om sin relation till Stefan och att de haft ett förhållande
vid sidan om under en tid. Enligt Lena kände Hanna till att Stefan och Lena haft en relation
men att Hanna trodde att den var avslutad. Hanna hade förbjudit Stefan att ha kontakt med
Lena på något sätt och Stefan fick inte heller vistas på samma plats som henne, inte ens vid
events. Lena uttryckte att hon var väldigt sur över detta och situationen som helhet. L*ars
tänkte att det ändå var en ganska naturlig reaktion från Hanna.

Nästa dag fick SD en utskällning av LW:

Datum: 2017-07-04 10:17
Till: "Davidsson, Stefan

Förväntar mig att du hör av dig då, att du prioriterar kontakt de möjligheter som finns.
Och att det är trevligt - eftersom du förstår att det var du som gjorde bort dig brutalt igår,
att jag inte visste ni skulle dit förrän precis innan (vid Karro, närmare bestämt), att jag bara tackade ja till inbjudan, att ni inte rimligen kan lägga på mig att ta ansvar för e1i beslut att inte kunna vara på samma plats, att ni har helt och hållet er själva att skylla för ert otroligt plumpa beteende igår - mot gästerna, mot värdarna, mot Bu*bblis och mot mig.
Och eftersom du är mån om fred (som inte är lika med ingen kontakt, det är inte fred
i det här fallet) lägger du din egen besvikelse över er egen fulhet igår åt sidan och låter inte
den drabba din och min kontakt idag. Tvärtom anstränger du dig för att KOMPENSERA det
tråkiga som blev med extra trevligt bemötande idag
. (Ja, "kompensera" kan ha olika innebörd,
i det här fallet liknar det mera det sätt du tänkte på igår)
Du borde presenterat mig för MissJenn som er allra närmaste medarbetare i touren. Borde sagt
att det var JAG som föreslog och drev det elektroniska passet, inte själv tagit åt dig äran efter
att ha först skrattat åt mig och sagt att det varken går eller behövs. Så nu har du mera att
kompensera. Ser fram emot alla trevligheter som kommer. Naturligtvis för att du vill, det är
fullständigt naturligt för dig. Och jag konnner glädjas när de kommer mig till del.

Aktbilaga 164, s 1115.
Citera
2020-03-10, 01:31
Medlem
gloriouslifes avatar
Aktbilaga 150, s 640-643.

Förhör med W*elin, Han*na

Han*na står familjen Wesström väldigt nära.
Han*na har "växt upp" i familjen Wesström eftersom hon haft Lena Wesström som sin
gudmor. Hon har haft mycket kontakt med Lena, Ulf och barnen genom alla år.
Hon är nu gudmor till de tre barnen N*oa, Est*er och Aro*n.

Han*na berättar att hon och hennes syster xxxxx under sin uppväxt tillbringat mycket tid
hemma hos Lena och Ulf. Lena och Ulf har varit deras gudföräldrar.
Ha*nna har under hela uppväxten och som vuxen bibehållit kontakten med Ulf och Lena.
Han*na har haft mest kontakt med Lena efter det att Ulf och Lena separerade.
Det föll sig mest naturligt att det var Lena som hon hade mest kontakt med. Hon tyckte att
U*lf förändrades efter separationen. Han blev mer insluten och bidrog inte till att prioritera
relationen med H*anna. Ulf träffade en ny kvinna som han då prioriterade.
Han*na beskriver sin relation med Lena som att Lena var Han*nas storasyster. Ha*nna beskriver
det som att frekvensen på deras kontakten gick upp och ner. Ibland träffades de inte på någon
vecka men när de träffades och hade kontakter så var det alltid innerligt med djupa samtal.
Efter hand som Han*na blev vuxen så blev det så att H*anna och Lena anförtrodde varandra
mera saker på ett djupare plan.
Lena har fungerat som ett storasyster stöd för Ha*nna. Inte minst i samband med att Ha*nna
blev gravid. Eftersom hon själv är adopterad så kunde hon inte fråga sin mamma om saker
som gällde graviditet, hon vände sig då ofta till Lena.
Han*nas uppfattning är att det alltid har varit lite kaos i Lenas liv. Lena har haft hypomani,
Ha*nna beskrivet det som att Lena alltid gick "all in" i det hon gjorde och gärna många järn i
elden samtidigt.

Han*na uppger att efter det att Lena och Ulf separerade var det som att det draget hos Lena
blev mycket starkare, särskilt de sista åren.
Lena har alltid haft ett stmt bekräftelsebehov och det tog uttryck i att hon hade ett enormt
stort kontaktnät.
Såsom Lena var de senaste åren var hon inte när hon levde med Ulf. Det var som att hon blev
hämningslös och att de spärrar som hon tidigare haft i livet har inte varit lika viktiga. Det
samma gäller hennes etik och moral.

Han*na beskriver det som att Lenas umgänge fanns i olika grupper såsom kyrkan,
geocachingen, cyklingen, skidåkningen osv.

Han*na uppger att hon under flera år har varit orolig för Lena, det baserar hon på att Lena
förändrades.
Inte minst i alla konflikter med barnen. Han*na har tidigare kunnat fungera som
ett filter mellan barnen och Lena. De sista åren blev det svårt för Ha*nna att prata med Lena
om detta med Lena, hon ville inte bli ifrågasatt.

Det som Lena var rädd för, att barnen skulle välja att bo hos Ulf, skedde med N*oa och Es*ter.
Det var enbart Ar*on som bodde hos Lena på slutet. Lena ville inte vara ensam.

Ha*nna uppger att många saker som Lena gjort med män förvånar henne mycket. Till exempel
att ta hem två killar samtidigt och ha en i soffan samtidigt som hon hade en annan i samma
säng i Es*ters rum.
Ha*nna säger att så gjorde inte "min" Lena
De sista tre åren har Lenas bekräftelsebehov eskalerat genom att hennes kontaktnät ökat
markant. Han*na uppger att hon inte har en aning om vilka som Lena umgick med eftersom
det var så många, och det var många män.
Citera
2020-03-10, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Blir han dömd så tror jag att han kommer att tiga.
Han har inget att vinna på att skylla på någon av dem.
Det intressanta är vad han säger under rättegången.
Om han har den minsta tro att han kan rädda sig själv/minska sitt eget straff så kommer han att peka ut HD eller JG.
Det är i alla fall min spekulation.
HELT FEL!
Det intressanta för alla, utom då kanske för dig, det är vad HD resp JG säger under rättegången!

Vad SD kommer att säga anser jag inte ens vara värt att lyssna på. Han lär knappast gå fri på det han kommer att berätta och inte lär han ta på sig ytterligare mord, så den mannen kan vi vad gäller hans [ut-]sagor lämna därhän.
Citera
2020-03-10, 01:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Aktbilaga 150, s 643-644.

Förhör med We*lin, Ha*nna

Lena förändrades även så tillvida att hon kunde bli väldigt arg och ledsen över saker på ett
helt annat sätt än vad hon hade visat tidigare. Han*na berättar om ett tillfälle då Lena var
hysteriskt ledsen över att en kille hade valt att lämna henne. Han*na uppger efter att ha tittat i
sin telefon som stöd för minnet att det var 2013. Hon kommer inte ihåg vad mannen hette
som gjorde slut med henne. Lena var då så ledsen att Ha*nna fick sova över hemma hos henne
och barnen eftersom hon inte klarade att ta hand om barnen själv just då.

Han*na har känslan av att Lena har velat skydda Ha*nna från Stefan, skydda henne från att få
veta hela sanningen om deras relation. Han*na hade heller inte fått veta så mycket detaljer om
relationen. Lena har ibland börjat berätta något om Stefan men av någon anledning inte
kunnat fullfölja det och blivit ledsen istället.

Då Stefan misshandlade Lena förra vintern fick inte Han*na veta något om den. Hon har efter
Lenas försvinnande fått höra detta av sin mamma. Efter händelsen då Lena blev misshandlad
av Stefan så åkte hon hem till Han*nas mamma och berättade detta.
Han*na har inget vetat om detta förrän hennes mamma berättade om det nu efter
försvinnandet, och det var då Ha*nna förstod att det var samma Stefan.

Vid ett tillfälle under våren 2018 när Lena fortfarande hade skenan på benet så pratade Ha*nna
och Lena i telefon. Lena var i samtalet jätteledsen, det berodde på flera saker, dels oro för
dottern Est*er och de miljöer som hon umgicks i. Lena kände sig otillräcklig både som
mamma och av andra skäl eftersom hon var skadad. Lena var jätteledsen och grät, hon
antydde att det även var andra saker som hon var ledsen över.

Han*na säger att detta samtal var några dagar innan det gjordes en polisanmälan där Es*ter blev
hotad med knogjärn.

Han*na uppger att Lena har haft en relation med en And*ers Lind*ström, detta berättade Lena
för Han*na i början av detta år (2018).
Vid ett tillfälle frågade Han*na hur det gick med den relationen. Lena svarade då något om att
det inte skulle komma att fungera eftersom hans tjej var arg eller något liknande.

Han*na reagerade då kraftigt över att Lena hade en relation med en man som redan hade ett
förhållande.
Det skulle det aldrig "gamla" Lena ha gj011, det skulle ha gått emot hennes etik
och moral.

And*ers hade sagt till Lena att han hade fått reda på Lenas relation med Stefan och And*ers
hade sagt till Lena att hon var tvungen att välja mellan honom och Stefan.

När Lena berättade detta för Ha*nna så fick hon lite "skoltjejsvibbar" precis som att det var två
killar som slogs om henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in