2020-03-09, 23:31
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men fortsätt du tolka "två minuter" som exakt 120 sekunder. Så fortsätter jag mitt sätt att analysera.

LL säger i april 1986 att han inte sett SE. Sen 1989 så har han sett honom. Ja då är det naturligtvis fakta att LL såg SE...

Han är gammal, han har tänkt mycket på detta, minnet har skapats om.

Tur att KP & co verkar bättre på att tolka.

Så om LL minns fel så minns JA också fel? Och Skandiavakten hade fel för att han berättade om samtalet med SE? Och vakten som berättade att SE återkom 20.10 mindes fel? Vapenhandlarens dotter har fel? Etc.

Menar du att det är en logisk analys?
Citera
2020-03-09, 23:31
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
LL går frågan i april om han sett SE. Det har han inte, men han har sett honom i media. Huxflux 1989 så har han sett honom.
Hur formulerades frågan?
Citera
2020-03-09, 23:34
Bannlyst
Citat:
LL går frågan i april om han sett SE. Det har han inte, men han har sett honom i media. Huxflux 1989 så har han sett honom.
Har du bevis för att han sett SE i media?

Det var knappast så att man hade dator som man kunde googla med på den tiden...

Hur många gånger var SE med i media från 1986-1989? Max i någon rapportsändning skulle jag tro. Då är inte oddsen så låga att LL just såg den rapportsändningen.
Citera
2020-03-09, 23:43
Medlem
Citat:
Men fortsätt du tolka "två minuter" som exakt 120 sekunder. Så fortsätter jag mitt sätt att analysera.

LL säger i april 1986 att han inte sett SE. Sen 1989 så har han sett honom. Ja då är det naturligtvis fakta att LL såg SE...

Han är gammal, han har tänkt mycket på detta, minnet har skapats om.

Tur att KP & co verkar bättre på att tolka.
Han får frågan om han har sett en man i blå rock på mordplatsen i skottögonblicket.
Hur kan LL svara ja på en sådan fråga, och sedan hade du en teori om en bakdörr som larmades av 23.22.
Har du läst förhören och förstått hur det låg till med denna bakdörr?
Citera
2020-03-09, 23:51
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Har du bevis för att han sett SE i media?

Det var knappast så att man hade dator som man kunde googla med på den tiden...

Hur många gånger var SE med i media från 1986-1989? Max i någon rapportsändning skulle jag tro. Då är inte oddsen så låga att LL just såg den rapportsändningen.

Läs LL:s ord i tingsrätten. Det är uppenbart att han hört om SE via media. Han vet inte var och när han sett honom. Han säger till och med "när jag har facit i hand så vet jag han kom från Skandia". Han vet varför SE sprang in i gränden... Men inte varifrån eller hur...

De ber honom försöka bortse från det han fått veta i efterhand. Han säger flera gånger att han är osäker.

Detta i kombo med att han i april 1986 säger att han inte sett SE säger till mig att han faktiskt inte sett SE.
Citera
2020-03-09, 23:52
Bannlyst
Citat:
Läs LL:s ord i tingsrätten. Det är uppenbart att han hört om SE via media. Han vet inte var och när han sett honom. Han säger till och med "när jag har facit i hand så vet jag han kom från Skandia". Han vet varför SE sprang in i gränden... Men inte varifrån eller hur...

De ber honom försöka bortse från det han fått veta i efterhand. Han säger flera gånger att han är osäker.

Detta i kombo med att han i april 1986 säger att han inte sett SE säger till mig att han faktiskt inte sett SE.
Allt detta är spekulationer du kommee med. Ge upp.
Citera
2020-03-10, 00:00
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Han får frågan om han har sett en man i blå rock på mordplatsen i skottögonblicket.
Hur kan LL svara ja på en sådan fråga
LL får frågan om han sett en man i mörkblå rock, glasögon och keps.

Då säger han att där är man influerad av "vad man hört och sett i massmedia". Detta är ju helt uppenbart syftande på SE.

"Jag vet inte att jag sett honom på platsen".

Han får frågan om han minns den mannen. "Nää...".

Han berättar sen om den enda han minns med glasögon. Det är JÅS.
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-03-10 kl. 00:03.
Citera
2020-03-10, 00:05
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Det var turkiska underrättelsetjänsten som låg bakom PKK i slutet av 70-talet herr jag-måste-svartmärka-varje-namn

MIT var PKKs huvudmotståndare . Dom försökte säkert infiltrera PKK , men styrde den inte. Efter Kenan Evrens militärkupp 1980 fick PKK riktigt hett om öronen. Dom fick hålla till hos Hafez Al-Assad i Damaskus och där fick man inte vara utan godkännande från Kreml först.
Citera
2020-03-10, 00:05
Medlem
Citat:
LL får frågan om han sett en man i mörkblå rock, glasögon och keps.

Då säger han att där är man influerad av "vad man hört och sett i massmedia". Detta är ju helt uppenbart syftande på SE.

"Jag vet inte att jag sett honom på platsen".

Han får frågan om han minns [b] den [B/] mannen. "Nää...".

Han berättar sen om den enda han minns med glasögon. Det är JÅS.
” ...som tydligen var omedelbart i närheten av den här platsen när skotten föll”

Om jag ska hjälpa dig på traven.

Bakdörren. Har du kollat förhören?
Citera
2020-03-10, 00:09
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
” ...som tydligen var omedelbart i närheten av den här platsen när skotten föll”

Om jag ska hjälpa dig på traven.

Men LL:s svar tydliggör att man pratar om SE. Helt uppenbart.

Och han svarar att han inte sett honom "på platsen", dvs inte alls.

"Men jag kan inte minnas att jag sett honom".
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-03-10 kl. 00:12.
Citera
2020-03-10, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
MIT var PKKs huvudmotståndare . Dom försökte säkert infiltrera PKK , men styrde den inte. Efter Kenan Evrens militärkupp 1980 fick PKK riktigt hett om öronen. Dom fick hålla till hos Hafez Al-Assad i Damaskus och där fick man inte vara utan godkännande från Kreml först.
Du läser för mycket wikipedia.

PKK var det bästa som kunde hända MIT. PKK skapades för att likvidera och söndra den kurdiska icke-vålds intelligentian. Detta eftersom MIT såg intelligentian som ett stort hot som skulle ena kurdiska folket.

PKK skapas och helt plötsligt lyckad söndra och härska taktiken från Turkiet mot kurderna, där majoriteten kurder i Turkiet nu är emot PKK och för ett enat Turkiet.

Och kan du sluta fetmarkera varje namn som en autist?
Citera
2020-03-10, 00:20
Medlem
Citat:
Men LL:s svar tydliggör att man pratar om SE. Helt uppenbart.

Och han svarar att han inte sett honom "på platsen", dvs inte alls.
Han har åtminstone inte sett någon man med blå rock (vilket inte SE bar) i 40-50 års åldern (vilket inte SE var) i omedelbar närhet av mordplatsen då skotten föll ( Vilket LL anser att SE inte var).

Bakdörren ska jag inte tjata om, men vill ha en bekräftelse på att du förstått så att diskussionen inte återuppstår med jämna mellanrum.
Det är inte bra när felaktigheter muterar till sanningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in