Citat:
fast barnets rätt till trygghet och stabilitet bör alltid gå före föräldrarnas rätt till barnet! Oavsett om föräldrarna nu hade varit exemplariska är det en katastrofomställning för barnet att slitas ifrån sin trygghet. Först när barnet är uppåt en 11-12 år är det rimligt att de kan få välja själv. Självklart att föräldrarna får träffa barnet å lära känna det. Men man sliter inte upp ett sådant litet barn från sin trygghet!
Det verkar som ett stort misstag att en domstol ger föräldrarna rätt att ta hem flickan utan att visat nykterhet under mycket lång tid och ett ordnat liv. Men när man blir fosterfamilj oavsett ålder på barnet så är det ett uppdrag och det kan vara så att man blir av med barnet. Det är inte fosterfamiljens barn utan det är faktiskt dom biologiska föräldrarnas barn. I detta fallet är det ett systemfel och katastrof givetvis och det borde inte ha skett. Däremot finns det föräldrar som reder upp sitt liv och nyktrar till och dom skall givetvis få tillbaka sina barn det är en rättighet. Jag får uppfattningen om att familjehemmet i detta fallet ansåg att flickan var deras vilket är totalt fel. Så några lagändringar i större format där det blir omöjligt för föräldrar som förlorat sina barn genom LVU att få hem sina barn ser jag som en oerhörd inskränkning.
Slöddret till mor i fallet har givetvis inga sympatier från mitt håll . Jag skulle vilka läsa kammarrättens domslut ligger den möjligen i tråden?
Slöddret till mor i fallet har givetvis inga sympatier från mitt håll . Jag skulle vilka läsa kammarrättens domslut ligger den möjligen i tråden?