2020-03-09, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Återigen glöm dessa beräkningar. Ta båten med gamlingarna, den har legat väldigt stabilt under lång tid, visserligen hoppat upp till 7 avlida gamlingar, och därmed cirka 1 % dödlighet. Där har du en definierad population. Statistiskt bör denna båt med åldrande population hamna närmare 5-10 % dödlighet om genomsnittet skulle vara 1-2 %

Finns minst två olika stammar av viruset, varav en mer elakartad. Också för tidigt att dra definitiva slutsatser innan samtliga smittade antingen dött eller tillfrisknat.
Citera
2020-03-09, 23:14
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Då har vi snart riskornen på shackbrädet går jäkligt snabbt vid ruta 35 typ.

Vad alla måste fatta är att ju fortare vi genomför samhällskarantäner på olika sätt så kanske vi kan begränsa detta och få en långsam smittspridning. På så sätt kommer inte de situationer om nu utspelas i Iran eller Italien-
Citera
2020-03-09, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
https://files.catbox.moe/3ns6c1.mp4

FOLK MÅSTE HÖRA DET HÄR!!!!!! NAIVA JÄVLA MÄNNISKOR FATTA ATT DET HÄR KOMMER GÅ ÅT HELVETTE

Tryck inte på hans propaganda-länk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Här är länken till scmp artikeln
https://www.scmp.com/news/china/science/article/3074351/coronavirus-can-travel-twice-far-official-safe-distance-and-stay
Så kollektivtrafiken borde döpas om till smittoexpressen helt enkelt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Är jag den enda som inte är orolig för corona? Kommer lägga sig om nån månad eller så, sen är det glömt och livet går vidare.

Aaavisst. Är du en enstöring utan socialt nätverk som saknar eller skiter i föräldrar- mor och farföräldrar etc så förstår jag dig till 100%
Citera
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Andra gången jag frågar,

Nån som hört något om vad som händer med de 10-20k svenskar som tidigare sa vänta på att få åka hem från Italien?

Stannar de i karantän? Eller släpps de ut? Antagligen det senare elr?

Vilket leder oss till den oundvikliga frågan.

Bör dessa transporteras rakt in i svenska storstäder? Eller till säkrade platser utanför städer, platser där provtagning kan ske. Där de kan monitoreras/säkra smittfrihet.

alla med bokad hemresa har fått lämna Italien, och flygen har gått som vanligt fram till idag. UD har vidare sagt att från och med imorgon (när många flyg ställts in) finns tåg tillbaka. Italien håller inte kvar icke-medborgare som vill dra hem.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Hittar inte igen inlägget med klippet. Kan du länka det igen? Sorry

Citat:
Ursprungligen postat av BottleBender
Oerhört bekymrande ljudklipp av två läkare i Italien från en WhatsApp grupp.

https://files.catbox.moe/3ns6c1.mp4

Here you go...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Stämmer förvisso , minns när vi var i alperna, så fort man tog bilen ner ifrån byn och kom ner på ”vanlig
Höjd” så
Var det den där dimman du pratar om

Ja "den där dimman" - det är smog.
Den värsta smogen jag sett för den var så utbredd på så stort område.
. Och människor lever i sån smog i Kina också.
Ändå värre - jag har inte varit där men ser på bilder och videor. Och på luftkvaltietskartan förstås.
Luftkvaliteten på Po-slätten är vidrig.

Och jag tänker dom som bor där måste få ansträngda lungor.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Men folk är ju helt hysteriska... Ingen död i Sverige ännu. Kom igen nu.

Har inte cirkulerat här så länge, ge det 2 veckor
Citera
2020-03-09, 23:16
Avslutad
Spanien har en väldigt stor ökning av fall. Med tanke på att det är ett av Europas stora resmål så bävar åtminstonde jag för spridningen. Det är stor skillnad mot Italien som har mest inhemsk turism. Förutom Rom och Venedig.

Varit till semesterorten Rimini ett par gånger. Trots att den är väldigt trevlig och ligger bara en knapp timme med tåg till Venedig, väldigt få utländska turister. Detsamma på Sardinien för ett par år sedan. Kändes väldigt nytt mål mot utländska turister. Trots charter gått några år med Tui. Lokalbefolkningen verkade lite förvirrade med utlänningarna.
Citera
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Står klart och tydligt att det inte är en verifierad studie och att datan behöver analyseras mer. Sprid inte desinformation, idiot.

Corona kommer allt närmare dig babymamacita. Grips inte av panik och sluta svära åt folk stup i kvarten.
Citera
Medlem
mind_crazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Är du virolog? Har du någon som helst akademisk utbildning som ger dig någon som helst trygghet i din idiotiska analys? Om inte, håll käften.

Man har ett konto här på FB, det räcker för att folk skall bli experter inom diverse områden... University of Flashback
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in