Citat:
Ursprungligen postat av
lone star
Vad få här verkar förstå att det är upplagt för en perfekt storm.
Kan bli EUs upplösning, våldsam oljekonflikt mellan USA,Ryssland och USA. Massarbetslöshet och flyktingrörelser som får 2015 verka som en picknick. Det är alltså stora krafter som kommit i rörelser. Coronaviruset är en dominobricka som faller mot andra brickor. Är mer rädd för dessa effekter än själva viruset.
Enig!
Exakt det här har jag sagt från dag 1.
Viruset är vad det är. En del dör, och det i mycket stor majoritet äldre. Tråkigt, men inget katastroftillstånd, om man bara tittar på det som en sjukdom.
Vad som är värre är de ekonomiska konsekvenserna. Nu börjar det hetta till. Har ändå varit relativt lugnt världen om, förutom Kina. Men oron i ekonomin sprider sig och det börjar bli klart oroande.
Personligen vet jag,
vet, ett mycket stort bolag i Sverige som är helt beroende nordliga Italiens industrier i form av underleverantörer.
Det är bara en tidsfråga innan det slås upp i Svensk media är jag rädd, och då blir det inget bra alls. Inte alls..
Resebranschen riskerar gå många mörka år framöver till mötes. Med allt vad det innebär. Flygbolag, resebolag, hotell, all turism egentligen, etc.
Till råga på allt ligger de stora krafterna ovanför som du nämner.