2020-03-09, 20:01
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulpensel
Dem har skickat Tegnell till Somalia...

Vad ska han göra där?
Somalia har ännu inga rapporterade fall va?
Citera
2020-03-09, 20:01
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Man kan redan börja boosta immunförsvaret med zink + C-vitamin + D-vitamin.
Jag har också köpt Dinamint C sugtabletter som man kan ta 10 tabbletter per dygn om man får symptom.
Utöver det tar jag min vanliga multivitamin varje dag.

Jag vet inte om detta kommer att hjälpa mig något men jag hoppas att mitt immunförsvar stärks. Vitaminerna gör ju i alla fall ingen skada.

zink + C-vitamin är bra tillskott! De hjälper absolut immunförsvaret. Glöm inte att träna regelbundet också! Det räcker med 20-30 minuter om dagen för att minska risk att bli sjuk. Flås hjälper dessutom till att ventilera lungorna och få ut bakterier och virus. Och snabbare puls ger vita blodkroppar möjlighet att snabbare identifiera inkräktare!
Citera
2020-03-09, 20:02
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Ja? Liksom verkliga antalet smittade osv. Det är just nu ganska oviktigt, då vi ser hur destruktivt det ändå är. Att göra allt för att minimera spridningen är egentligen det enda intressanta just nu, ur allmänhetens perspektiv.

Rätt tänkt. Men skräckpropagandan känns inte ok.
Vi tänker olika.
Ur svenskars perspektiv är det inte intressant med dödsartiklar gällande globala utbrott av mässling, tbc men tyvärr ganska nyligen HIV och hepatit som inte heller dödar.

Så, jag ligger lågt i frågan och putsar på min nya avatar så länge.
Little by little
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Skulle väl vara att sluta som levande bränd i ett mobilt krematorie i kina

Varför skulle de bränna dem levande när de kan döda dem snabbt först, när de ändå ska få in dem i krematoriet?
Det vore ju rent sadistiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Håller med, helt sjukt snälla ge en källa.

Det stämmer inte. Bildade man inte antikroppar skulle varenda jäkel dö i viruset för de är via antikroppar som immunförsvaret jobbar. Däremot har man inte utvecklat tester i hög grad ännu som testar för antikroppar.

Sen om man utvecklar nån längre immunitet mot Covid-19 efter att man har haft det det är en helt annan fråga och verkar obesvarad ännu.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Öhhhh det får du nog dela en källa på innan jag går på den. Däremot finns ännu inte (i alla fall inte överallt) tester som ser till just antikroppar.
Nej ursäkta, jag blandar ihop det. Editerade mitt inlägg.

Har dålig koll på det här med antikroppar. Att man däremot inte får immunitet fråk covid-19 är för att det muterar hela tiden.
Citera
2020-03-09, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det bildas inga antikroppar efter att man haft COVID-19. Ingen immunitet. Om du inte tycker det verkar märkligt så får det stå för dig.

Eller vänta, nu kanske jag missförstått någonting. Som jag förstår det finns ingen immunitet för Covid-19.
Det här med antikroppar är ny info för mig, de kanske inte hänger ihop som jag tror de gör.

Det är klart det bildas antikroppar. De har ju kunnat avgöra vilka som haft corona men tillfrisknat innan tester började tas genom att söka efter antikroppar.
Man är sedan immun mot just den virusvarianten. Muterar den för mycket fungerar inte antikropparna mot den muterade varianten.
Precis som med säsongsinfluensa, därför fungerar vaccinet bara några månader.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Vad ska han göra där?
Somalia har ännu inga rapporterade fall va?
Han ska bidra med expertstöd i Somalias arbete med att etablera en ny hälsomyndighet.

... för det händer ju inget av intresse i Sverige just nu inom hans område...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
”Coronavirus' Top Targets: Men, Seniors, Smolers”
https://www.medscape.com/viewarticle/925855

”Smoking and coronavirus

Coronavirus (COVID-19) is an acute respiratory infection. Respiratory infections are serious infections that affect normal breathing. A wide range of bacteria and viruses cause these infections.

Smoking affects the immune system in the airways, lung tissue and throughout the body. This reduces your natural protection against infections, like coronavirus.

This means that if you smoke:

you have an increased risk of getting acute respiratory infections
you have a greater risk of the infection lasting longer
you have a greater risk of the infection being more serious than it would be for someone who does not smoke
Second-hand smoke has similar effects. Children who are exposed to smoke are at increased risk of acute respiratory infections.

Stopping smoking reduces your risk of smoking-related illness. Reducing exposure to second-hand smoke is also important, especially for children”

https://www2.hse.ie/conditions/coronavirus/at-risk-groups.html

Nu ska jag inte säga emot utan att ha på fötterna, men det är faktiskt så att detta är den enda artikeln jag sett ang rökning och Corona som säger att så är fallet.
Allt jag läst tidigare, dvs diverse undersökningar i kina har visat på motsatsen. Så vi kan nog inte fastställa någonting baserat på en artikel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
zink + C-vitamin är bra tillskott! De hjälper absolut immunförsvaret. Glöm inte att träna regelbundet också! Det räcker med 20-30 minuter om dagen för att minska risk att bli sjuk. Flås hjälper dessutom till att ventilera lungorna och få ut bakterier och virus. Och snabbare puls ger vita blodkroppar möjlighet att snabbare identifiera inkräktare!
👍
Citera
2020-03-09, 20:04
Medlem
Danmark nu 90. Jävlar.

https://www.berlingske.dk/nyheder/90-personer-er-nu-smittet-med-coronavirus-i-danmark
Citera
2020-03-09, 20:04
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/7424633
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här