2020-03-09, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Om du bortser från experimentella potentiellt livsfarliga grejer som kineserna säger sig ha utvecklat så kan du räkna med minst ett år från idag innan du kan ha någonting i kroppen. Det finns företag som säger att de har vaccin på gång (inkl. Israel och Taiwan) men det finns INTE EN CHANS att det släpps på marknaden innan det är kliniskt fas3-testat vilket betyder LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG tid.

Jag tror att det går snabbare än så den här gången. Hela världen sluter upp i globala samarbeten för att kartlägga viruset och alla dess egenskaper. Av de källor jag har läst om vaccin så tycks kontentan vara att processen har gått snabbare än nånsin tack vare smarta verktyg som de jobbar med.

Vi får se hur det går men det är så sjukt mycket som vi inte får ta del av i arbetet.
Tusentals världen över forskar på detta så vi får hålla tummarna för ett genombrott.

https://www.dn.se/nyheter/vetenskap/darfor-vet-vi-sa-mycket-om-det-nya-coronaviruset/
Citera
2020-03-09, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Som jag tolkar dig så skulle man alltså hos oss alla kunna hitta viruspartiklar från alla infektioner som vi har genomgått.

Då är det kanske inte så oroande att personer som blivit "friska" från Covid19 har kvar virus i kroppen.

Nej man hittar inte virus man hittar antikroppar.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtiofemkommaett
Ses om två veckor!

Så länge dröjer det väl inte.. de skulle väl börja testa svårt lungsjuka för Corona idag? Eller var det imorgon?
Citera
Medlem
533 människor har dött i Europa på kort tid. Tror inte det var så här de hade tänkt sig att dö.

Jävla kineser.
Citera
Medlem
Kattskurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonafied
Skulle kanske lugna sig med ciggen, givet påverkan på lungorna. Att bli smittad kan man väl räkna med i vilket fall som helst.
Fast mycket mindre chans till allvarlig/dödlig utgång..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Verkar vara ett snällt virus i sverige. Kanske har det muterat pga den rena luften här?
Glöm det. Allt tyder på att mild sjukdom är steg ett, och allvarlig sjukdom uppträder senare - åtminstone enligt de vetenskapliga artiklar jag läst. Vi har gissningsvis dödsfall innan veckan är slut.
Citera
2020-03-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Ja annat ljud i skällan nu, PK media och Politiker basunerade ju ut att NO PANIC detta e ingenting osv vid utbrottet i Kina.

Var viktigare att papeka hur farligt Ryssland är och att Hylla Greta.

Nu när vi star inför en reel katastrof star PK media och Politiker med byxorna nere.

Kommer Anders Tengil och hans gelikar inom EU bära ansvar för mer döda än Hitler?

Du vill missförstå, så extremt pinsamt med följ "CORONA skeppets" färd.
Citera
2020-03-09, 19:43
Medlem
"Cardiologist from Children's Hospital of Philadelphia is in critical condition with coronavirus"
Källa: https://www.radio.com/kywnewsradio/listen?fbclid=IwAR1Be6CN25h5YSbR1z2iTSrD91kmvBdUl3 kjoTWqT_36-Tta6_yXpLda6qc
Funkar dock inte att lyssna inom EU.
Citera
2020-03-09, 19:45
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clowerzs
"Cardiologist from Children's Hospital of Philadelphia is in critical condition with coronavirus"
Källa: https://www.radio.com/kywnewsradio/listen?fbclid=IwAR1Be6CN25h5YSbR1z2iTSrD91kmvBdUl3 kjoTWqT_36-Tta6_yXpLda6qc
Funkar dock inte att lyssna inom EU.
Protip för alla er som kör med Brave Browser eller Dissenter, högerklicka och öppna med TOR i inkognito. Då kan man lyssna.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
22% av invånarna på Samoa avled av spanska sjukan vid första världskrigets slut.
Ok så katastrofen kom inte dit förrän +25år senare, så de tror att de ska köpa sig tid. Hur vet de att ingen av alla besättningsmän eller andra resenärer till ön har COVID-19 då.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Jag tror att det går snabbare än så den här gången. Hela världen sluter upp i globala samarbeten för att kartlägga viruset och alla dess egenskaper. Av de källor jag har läst om vaccin så tycks kontentan vara att processen har gått snabbare än nånsin tack vare smarta verktyg som de jobbar med.

Vi får se hur det går men det är så sjukt mycket som vi inte får ta del av i arbetet.
Tusentals världen över forskar på detta så vi får hålla tummarna för ett genombrott.

https://www.dn.se/nyheter/vetenskap/darfor-vet-vi-sa-mycket-om-det-nya-coronaviruset/
Med tanke på att man måste se vilka biverkningar vaccinet har under en längre tid tror jag inte det går att snabba på den processen. Tyvärr. Själv hade jag hellre tagit viruset än ett otestat vaccin.
Citera
Medlem
Hur många tror ni är smittade av coronaviruset på St:Göran Sjukhus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in