2020-03-09, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskurk
Jo, intressant att se om nikotin via snus motverkar viruset.
=>
Minimalt med snusare drabbas/stor andel snusare drabbas. Ej klargjort varför rökare drabbas mindre än icke-rökare utav viruset.
&
Ta det lugnt, ta en cigg..

Skulle kanske lugna sig med ciggen, givet påverkan på lungorna. Att bli smittad kan man väl räkna med i vilket fall som helst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricky1891
Spridningen i detta snusande land borde ju gå snabbt då folk stoppar in fingrarna i munnen hela tiden?

Som före detta snusare kan jag säga att man är i princip odödlig som snusare, ingenting rår på en så länge man har den där satans snusen, fler kan nog instämma.

Det är när snusen tar slut eller om man själv slutar snusa som man inser hur jäkla vek och mottaglig man är för allsköns plågor.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jo, jag vet att det krävs många och långa tester. Men i detta prekära läge kanske de gör lite avkall på det. Jag menar om folk dör i stort antal så kanske man inte behöver vara lika noga med eventuella biverkningar och så.

Det finns mer hopp i antivirala läkemedel som testas just nu.
Citera
2020-03-09, 19:36
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
De beställde ju 40 mobila krematorier, så de får man ju lägga på med.
Nu har de ju börjat bränna folk innan de ens är döda, så jag vet inte... det har spårat ur fullständigt i Kina verkar det som...

Kom på dem precis när jag skrivit klart. I artikeln skröt de med att de kunde
bränna upp saker på några sekunder.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jo, jag vet att det krävs många och långa tester. Men i detta prekära läge kanske de gör lite avkall på det. Jag menar om folk dör i stort antal så kanske man inte behöver vara lika noga med eventuella biverkningar och så.

Nej de har gjort det ibland med förfärliga konsekvenser. Med ett sånt här virus tror jag inte att de kommer att tillåta det i Sverige.
Citera
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Stefan Löfven är för go. Självfallet får han ha coronaskräck i sitt yrke, förCorona är inte som vilken ”bacill” som helst. Karln är väl 60 plussare och borde tänka på sin hälsa och föregå med gott exempel och hälsa på det nya sättet där händerna inte rör varandra!

Ja, är en kultur alla ansvarfulla människor borde promota som föredömen.

Om nån aktiv partigängare läser detta kan ni väl meddela/skicka mail eller nåt till ert partihögkvarter om det...
Citera
2020-03-09, 19:37
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Ingen har dött än i Sverige, så varför oroa sig helt i onödan.Risken att dö i trafiken är större..

Tänker som du.

Att alla som dör i olika länder redan var sjuka, men att det inte framkommit då det skulle ses som svårt negativt att så många medborgare dör i deras land.
Enda förklaringen som kan ses utifrån skulle kunna vara vara för dålig eller för dyr basic sjukvård.
Citera
Medlem
Oj oj, kollar Rapport och påannonseringen var först ekonomisk coronapanik och sen tre sekunders klipp från Det sjunde inseglet där den svartklädda Döden ska hämta Max von Sydow och frågar "Är du beredd?
Bra tänkt där, redaktionen.
Citera
Medlem
Citat:
Jo, intressant att se om nikotin via snus motverkar viruset.
=>
Minimalt med snusare drabbas/stor andel snusare drabbas. Ej klargjort varför rökare drabbas mindre än icke-rökare utav viruset.
&
Ta det lugnt, ta en cigg..

Spännande, har du nån källa på detta?
Citera
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Det finns mer hopp i antivirala läkemedel som testas just nu.

Okej. Tack för svar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Det beror på att "aerosol" är ett ganska nytt begrepp som tagits fram för att belysa att det finns ett mellanting mellan droppsmitta och regelrätt luftburen smitta.

Så jävla nytt kan det väl inte vara, tycker det har använts hur länge som helst? Men allt är ju relativt.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ej klargjort varför rökare drabbas mindre än icke-rökare utav viruset.

Vet inte om du skojar nu? Men här är en artikel som kan vara intressant om vaccin somkanske kan utvinnas ur tobaksplantan.

https://www.politico.com/news/2020/02/15/could-tobacco-cure-coronavirus-115329
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in