2020-03-09, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Gör du det. Själv hinner jag inte läsa hela fupen. Orkar inte heller för den delen - eländet står mig upp i halsen. Men fortfarande hävdar jag att ingen kan känna till allt om en annans människas äktenskap. Vi får väl se vad som kommer fram.

Det räcker bra med att UW säger att de haft en normal relation efter skilsmässan. Han måste ju veta.
Citera
2020-03-09, 18:25
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, skulle så gärna vilja tro det du skriver men tror tyvärr att det är klart med MGK hos utredare och polis, får de MGM fälld så kommer det att stanna där och ärendet avslutas.

Då begår dom ett stort misstag som blir väldigt svårt att reparera.
Citera
2020-03-09, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, vilken röra!

Vad är sant/inte sant?

Naturligtvis är människors minnen inte alltid tillförlitliga. Man kan ju bara försöka komma ihåg vad man åt för middag och vilken dag förra veckan.

Vad gäller barnen helgen 11-13 blir man ju ganska orolig då jag på något vis inte litar på SD. Mormor känns ganska säker på att hon inte hade barnen, och kanske även kan hänga upp det på att de var på loppiset?

Om SD hade barnen undra man vad de gjorde, inte bara under dagen utan fra på natten 11-12 maj, då SD var ute och sprang ute efter hotfulla män.
Lämnade han barnen sovande ensamma och även LW ensam ute, medan han sprang först utan mobil, sedan sprang hem för att hämta mobilen, för att sedan springa ut igen? Dvs lämna barnen ensamma hemma fast han kunde ha stannat hemma för att ringa L*ena för att varna henne och för att skydda sina barn. Sedan ringa polisen.
Finns ingen logik i något.

Det finns också mycket konstigheter runt H*anna.
Det känns konstigt att hon verkar veta redan på morgonen att L*ena är försvunnen när hon berättar på jobbet vid 07-07.30 om att L*ena är försvunnen visar att hon vet något.

Skumt är bara förnamnet.

Bra gräv av dig!!
Hoppas att vi kan fylla på.

De kan ha sovit ensamma i mammans bostad medan hon var borta. SD behövde väl egentid för sitt hemlighetsmakeri ute i mörkret, generalrepetitionen.
Citera
2020-03-09, 18:32
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
De kan ha sovit ensamma i mammans bostad medan hon var borta. SD behövde väl egentid för sitt hemlighetsmakeri ute i mörkret, generalrepetitionen.

Antagligen så har de själva kunnat
berätta var de var?
Citera
2020-03-09, 18:32
Medlem
Stackars barnen D. Pappan har varit beredd att ta kål på familjen för mamman hade en långvarig psykos. Han lever på sarkasm, otrohet, kaffe, ostkaka, krämkaka och risgröt. Mästrar och skäller på HD, LW och JellyGrey. Inte ens döttrarna är fredade och den största vill han ha väck. Hon får bo hos mormor som inte ens vet när hon haft barnen hos sig. Fick döttrarna svälta när SD satt och mumsade mat hos AM kvällen den 11e?
Citera
2020-03-09, 18:39
Medlem
Snor-Johans avatar
Fynd av BO

Aktbilaga 151 vittnesförhör s 12

Förhör påbörjat.
2018-05-19 15:00 15:13
Typ av förhör
RB 23:6
Förhörssätt
Konceptförhör
Sabina berättar att hon och hennes syster Alexandra var hos sina föräldrar på Rättarevägen 19
och skulle flytta sin bil runt kvarteret. När de sätter sig i bilen går deras bror Pontus ut och upp
mot planket mot motorvägen och runt det till höger.

Systrarna flyttar bilen och när de kommer
tillbaka till adressen ser de Pontus komma springandes mot adressen och säger - Jag tror jag
har hittat något, jag tror jag har hittat någon! Sabina ringer polisen och de tre går tillbaka upp
mot det Pontus anträffat. När de kommer runt planket och mot platsen ser Sabina att det är en
kropp som ligger där. Pontus börjar mota bort systrarna och bekräftar att det är en kropp.

Sabina tror att Pontus försöker skydda dem mot synen. Sabina säger att de närmade sig
kroppen på ca tre meter, närmare vågade de ej gå. Pontus var före dem så han stod lite närmare
kroppen. Dock har ingen av syskonen rött kroppen.
Sabina är märkbart skärrad ö
Citera
2020-03-09, 18:40
Medlem
MT: Vi kanske hade på lördagen också ehh, det vet jag inte men, hyfsat stor chans att vi hade det på lördagen, men för mej var inte det här ehh, fredagen några dar innan jag planerade att med upprepat grovt våld mörda henne, det var inte det, så jag minns inte den gången speciellt, jag minns inte vad hon hade för kläder gången innan heller.
BF:Nej men det var ju tillfälle...

Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2018-06-13 14:03

Vilken pojke Stefan Davidsson
Citera
2020-03-09, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Här pratas om motivet till mordet och att man inte förstår orsaken.

Jag tycker det verkar solklart att motivet till mordet väcks när Hann*a bestämmer sig att ta ut skilsmässa och sedan flyttar till eget boende.

Hann*a slog sista spiken i Len*as kista, medvetet eller omedvetet.

Stef*an kunde inte hantera detta att bli lämnad av sin "stora kärlek".
Sedan att Hann*a började befria sig från Stef*an och for iväg med Sill*en gjorde inte saken bättre.

Hanna hävdade att de ( Sillen )bara var vänner men när Ste*fan kom på att de hade en kärleksrelation så fanns inget annat alternativ än att han måste göra sig av med Le*na.

Len*a blev syndabocken i den här jäkla härvan.
Hon måste bort om han någonsin skulle ha chansen att få tillbaka Hann*a.

Han klarade inte av att bli lämnad.
Säkert har Hann*a stått för markservicen men nu skulle han bli vuxen och ta ansvar över sitt liv med allt vad det innebär ex barnen, deras skola, Mindre frihet pga att han fick lov att ta hand om barnen varannan vecka.
Nej detta klarade inte den manipulerande Stef*an av. Allt skulle ju vara som vanligt.

Det ligger något i det. Men varför klarar inte H av att släppa honom helt? Ser hon honom som ett stöd hon behöver eller är det samma problem för henne: allt ska vara som vanligt och en fin fasad? Nu vet vi inte hur hon kommer att agera vidare i TR men i värsta fall står hon fortfarande på hans sida.
Citera
2020-03-09, 18:50
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
MT: Vi kanske hade på lördagen också ehh, det vet jag inte men, hyfsat stor chans att vi hade det på lördagen, men för mej var inte det här ehh, fredagen några dar innan jag planerade att med upprepat grovt våld mörda henne, det var inte det, så jag minns inte den gången speciellt, jag minns inte vad hon hade för kläder gången innan heller.
BF:Nej men det var ju tillfälle...

Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2018-06-13 14:03

Vilken pojke Stefan Davidsson
Mhm fy fan. Är ju inte enda gången han säger något sånt där heller. Minns minst tre tillfällen.
Citera
2020-03-09, 18:57
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Det ligger något i det. Men varför klarar inte H av att släppa honom helt? Ser hon honom som ett stöd hon behöver eller är det samma problem för henne: allt ska vara som vanligt och en fin fasad? Nu vet vi inte hur hon kommer att agera vidare i TR men i värsta fall står hon fortfarande på hans sida.

Tror det är precis som LW sa till en väninna; "SD har övertygat HD att utan honom är hon ingenting, och hon tror på det" (ej helt citerat, men på ett ungefär) Tänk på att de två (HD och SD) har levt hela sina vuxna liv ihop. HD har nog med största sannolikhet varit väldigt beroende av SD, och detta vet LW.
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
;

Ändå dög han inte pga att LW tyckte att
han var tråkig.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Dög inte?

Du har inte någon insyn vad gäller deras äktenskap. Inte på något sätt. INGEN känner till allt om någon annans relation. Så varför de skilde sig har du inte en susning om. Uppenbarligen var LW och UW vänner efter skilsmässan, och det säger en hel del!

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
När jag har tid i natt så ska jag posta
citat ur FUP som visar att du har fel.

Aktbilaga 151 vittnesförhör s 76

-Olika i olika stadier, ibland pratade han gott och positivt om henne och en bit in i vårt
förhållande pratade han inte lika väl om Lena. Han beskrev sin skilsmässa från Lena som ett
desperat rop på hjälp.

- Deras skilsmässa så som jag fått den berättad av Ulf, den
överensstämmer inte med Lenas version under intervjun. Han hade känt sig utnyttjad och
kränkt av Lena.

Jag tror att det var under en middag och då hade Lena sagt åt Ulf att vara tyst
och att han inte var något kul och det var då han lyfte frågan om skilsmässa
och hon höll
med. Jag tror inte att Ulf egentligen ville skilja sig från lena utan att han mer ville lyfta frågan
för att få igång en diskussion.
Citera
Medlem
Zisselas avatar
Citat:

Hon måste ju ha att göra med honom IOM barnen så hon hoppas väl att de ska kunna vara vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in