2020-03-09, 17:24
Medlem
MikeHanlons avatar
Ja nu är det för fan dags att man inser allvaret och inför striktare åtgärder i just StockholmsRegionen!
Citera
2020-03-09, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är man konstaterat smittad ska man inte jobba färdigt sitt arbetspass på ett sjukhus, det finns ingenting som kan motivera den risken det kan innebära.

Du kan argumentera hur mycket du vill, friska människor håller inte med dig, och kommer aldrig att göra det.

Fast nu var det ju patienten som var konstaterat smittad. Inte personalen.
Citera
2020-03-09, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tittade precis på jula.se de har inga kvar i weblager men däremot är det flera butiker som har kvar 85 procentiga

Vilka då? Jag har dammsugit marknaden, men kanske har några fått in fler...? Måste dock tydligen vara 85 %-ig gel för att göra någon som helst nytta... :-)
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
18:00

Tack! Lär inte bli några roliga nyheter idag heller dock.
Citera
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Att folk lät den jäveln smita också. Jaja, inte förvånad...
Han kan väl bli kvar i Somalia? Inte mig emot.
Citera
Medlem
Är det så att afrikaner klarar av viruset bättre?
Citera
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Nytt fall på Uppsala universitet. Enligt UNT.
Intresseklubben antecknar.

Ja faktiskt, är redo med papper och penna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fekknoo
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/drucken-metanol-d%C3%B6dar-i-iran-1.25110298

"Drucken metanol dödar i Iran
Minst 27 personer har avlidit sedan de förgiftats av metanol, vilket de drack i tron att det var drickbar alkohol. 20 dödsfall inträffade i sydvästra provinsen Khuzestan, och ytterligare sju i Alborz enligt den statliga nyhetsbyrån Irna"

Myndigheter hävdar att rykten om att alkohol botar coronavirus är en anledning till att offren drack det de trodde var sprit.

Så alkhol skulle tydligen vara botemedlet mot coronaviruset enligt Iran?!

Det måste vara därför så många dödsfall inträffat i just Iran. Man blir endå lite små fascinerad av detta.. tråkigt men e man så jävla korkad i huvudet att man tror alkhol är botemedlet och häller i sig metanol som är väldigt giftigt för kroppen så får man fan skylla sig själv....

Frågan är varför tror man att alkohol ner i strupen hjälper mot ett virus, väldigt snurrigt.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2020-03-09 kl. 17:35.
Citera
2020-03-09, 17:26
Medlem
AldoRaines avatar
För er som inte tror att Läkemedelsverket har en viktig samhällsfunktion.

Det finns enheter som på löpande band godkänner läkemedel. Utan denna funktion kan hela landet lamslås, den analysen och utvärderingen är gjord. Det är alltså inte bara mina teorier utan det är en kritisk samhällsfunktion per definition ur ett myndighetsperspektiv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques13
Häller nästan med. Med komplement menade jag t ex att jag handlar på ICA, tar i en massa grejor inkl kundvagnen som en Corona-person precis tagit i osv, kommer ut till bilen, spritar mig, och åker hem. Jag lämnar bilen här hemma, tar först mera handsprit, kickar igen dörren med knät och bär in varorna, som jag sedan betraktar som kontaminerade pga kassören sitter och hostar osv osv, och tvättar mig så fort jag kan med tvål och vatten . Mycket mera kan man nog inte göra, men handsprit är bra i vissa lägen, och således ett komplement..

Stämmer. Handsprit är viktig precis när man inte har tillgång till vatten och tvål.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Ja nu är det för fan dags att man inser allvaret och inför striktare åtgärder i just StockholmsRegionen!
De flesta verkar inte bry sig tillräckligt mycket för att vidta obekväma åtgärder, helt enkelt...
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques13
Vilka då? Jag har dammsugit marknaden, men kanske har några fått in fler...? Måste dock tydligen vara 85 %-ig gel för att göra någon som helst nytta... :-)

Du kan enkelt göra egen med t-röd, vatten och glycerol. 100% glycerol har börjat ta slut på diverse ställen men 20% finns fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in