2020-03-09, 05:55
Medlem
adventure09s avatar
Jag har fått halsont, snuva, utmattning, lätt torrhosta, ändringar i kroppstemperaturen samt muskelvärk. Är det vanlig influensa?
Citera
2020-03-09, 08:04
Medlem
d1rtj4ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adventure09
Jag har fått halsont, snuva, utmattning, lätt torrhosta, ändringar i kroppstemperaturen samt muskelvärk. Är det vanlig influensa?

Kan vara, kanske rent av troligtvis.
Citera
2020-03-09, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El0l
Andra veckan i januari så insjuknade jag med hög feber som gick från låg till hög likt en berg och dalbana under sjukdomsförloppet.

Svettades om nätterna så pass mycket att en utav natten så var kudden, täcket och resårmadrassen helt genomblöt så jag slängde ut skiten och sov i soffan tillsvidare.

Jag hade kraftig värk i hela kroppen, hals ont och hosta som låg längre ner än vanligt i luftrören och jag oroade mig för att en lunginflammation ev var på gång så jag var beredd på att faktiskt ta mig till akuten.

6-7 dagar sjukdom, men hosta och slem höll i sig ett bra tag efter det.

Sist jag var så där sjuk kan jag inte ens minnas.

En sjuhelvetes jävla influensa... eller??

Jag bor högt upp i landet och under vinter tid dagligen så passerar det i min by turist bussar full proppade med asiater från Kina, Japan och Sydkorea på väg till att åka isbrytare.

Hade du besökt en stuga före sjukdomen? Det låter lite som sorkfeber, vilket folk oftast får genom att sova i stugor som sorkar uppehållit sig i. Typisk norrländsk grej.
Citera
2020-03-09, 08:32
Medlem
Var små snorig för exakt två veckor sen, jobbar hemma nästan hela feb men ave tvungen att åka in till kontoret förra tisdagen så jag drog till jobbet, cyklar varje dag men det var extra kallt denna morgon (flera minus) och kände att jag blev så där kall i halsen och efteråt fick jag hosta, körde på rätt snabbt med hög puls.

Efter detta har jag haft lätt torrhosta/slem i halsen och lite mer förkyld (dock inte hela tiden) ingen feber och varit pigg som vanligt. Allt har dock släppt senaste dagarna.

Men detta kom ju samtidigt som Corona och nojar att nån på jobbet har smittat mig 😩
Citera
2020-03-09, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Var små snorig för exakt två veckor sen, jobbar hemma nästan hela feb men ave tvungen att åka in till kontoret förra tisdagen så jag drog till jobbet, cyklar varje dag men det var extra kallt denna morgon (flera minus) och kände att jag blev så där kall i halsen och efteråt fick jag hosta, körde på rätt snabbt med hög puls.

Efter detta har jag haft lätt torrhosta/slem i halsen och lite mer förkyld (dock inte hela tiden) ingen feber och varit pigg som vanligt. Allt har dock släppt senaste dagarna.

Men detta kom ju samtidigt som Corona och nojar att nån på jobbet har smittat mig 😩

Detta händer mig i princip varje år vid denna tiden.

Sluta nojja er . Blir bara så patetiskt.
Citera
2020-03-09, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenvarld
Detta händer mig i princip varje år vid denna tiden.

Sluta nojja er . Blir bara så patetiskt.

Jag vet! Man nojar sönder. Tack!
Citera
2020-03-09, 11:30
Medlem
Hej har någon här Coronaviruset? Kan ni smitta mig isåfall
Citera
2020-03-09, 13:06
Medlem
Någon som vet var i Stockholm fallen har varit? Vet bara om vilka skolor som stängt och en av dom är riktigt nära mig.. var har personen befunnit sig?
Citera
2020-03-09, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klarpet
Någon som vet var i Stockholm fallen har varit? Vet bara om vilka skolor som stängt och en av dom är riktigt nära mig.. var har personen befunnit sig?
Hur ska vi veta detta exakt? Det är ~200 som smittats i Sverige än så länge. Oddsen att ens en enda av dessa faktiskt finns här på Flashback är i princip noll.
Citera
2020-03-09, 16:21
Medlem
Varför är det så svårt att få bli testad?

Tre veckor sedan, konferens i Tyskland med tre vänner, tusentals från hela Europa under samma tak, vi umgicks tätt med många från bla. norra Italien i tre dagar. Kort efter vi kom hem så blev ena vännen sjuk, 40 graders feber, hosta och huvudvärk i en vecka. Jag blev sjuk för 1.5 vecka sedan, inte varit jättesjuk men små-kass med upp och nedgående låg feber och hosta sedan dess. Nu är min son sjuk med 40 graders feber och hosta.

Troligtvis helt vanlig influensa, men jag kan tycka att ovan vore nog anledning till att få bli testad.
Citera
2020-03-09, 16:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av popll
40,8 ? Då hade du nog varit i ambulans

Nej det var jag ej. De sa om jag hade 41 skulle jag åkt in .
Citera
2020-03-09, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Nej det var jag ej. De sa om jag hade 41 skulle jag åkt in .
Hehe, de lyckades hålla dig därifrån med 0,2 c!
Skönt det gått bra iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in