2020-03-09, 00:59
Medlem
Frimurare - återkommer i Indes instainlägg. Magnus Ranstorp och Agnes Wold pekades ut eller refererades under söndagen som frimurare:
Citat:
Även detta från psykiatrikern Esthers twittersida. Du och Frans Emma är bekanta med varandra, eller hur frimurare @magnusranstorp? Är även Agnes Våld frimurare? Spännande. Det här med att peka ut dissidenter som ”psykiskt sjuka” är ju en gammal kommunistgrej (läs: frimurargrej). #Agenda2030 😈🇸🇪🇮🇱

Instagram-användare var inne på att Jonas har en psykos, Inde kommenterade detta så här (och visar därmed att han i vart fall inte är helt psykotisk...):
Citat:
Psykiatrikern här som vet att jag har en psykos, retweetar @svt:s vetenskapsankare Frans Emma på sin sida. Ska jag tagga #justsaying nu, @hannastjarne? Nä, den är lite fånig. Använder aldrig den. Den här är bättre: #Agenda2030 😈🇸🇪🇮🇱

Hitler annars - kan han vara aktuell?... Inde postade detta 8 mars med en mycket stor bild på Hitler som illustration till denna text:
Citat:
Adolf Rotschild. Nu blev det för ”konspirationsteoretiskt” igen, @gorberg? Inte enligt din judiske broder Leonard Cohen. Lyssna på Everybody knows, läs texten. Leonard Cohen hade blivit alldeles 👍 över detta som jag skrev för nån vecka sen: ”Europa är det globalistiska storhetsvansinnets största fiende. På grund av starka nationalstater. De två världskrigen hade två huvudsyften: krossa Europas starkaste nationalstat Tyskland och bana väg för Israel. Massmigrationen ska göra resten. Sanslöst intelligent och skicklig krigföring. Hej då, Europa. Hej då, Sverige.” #Agenda2030 😈🇸🇪🇮🇱
www.instagram.com/whitejewsmatter/
Senast redigerad av carnefice 2020-03-09 kl. 01:17.
Citera
2020-03-09, 02:12
Avslutad
Jonas Inde i podden Nemo möter en vän:
https://poddtoppen.se/podcast/876378427/nemo-moter-en-van/278-jonas-inde

Han stakar sig rätt mycket, och låter lite jagad
Citera
2020-03-09, 05:01
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Jonas Inde i podden Nemo möter en vän:
https://poddtoppen.se/podcast/876378427/nemo-moter-en-van/278-jonas-inde

Han stakar sig rätt mycket, och låter lite jagad

Han har precis kommit ut från en rättegång där han var åtalad. Han säger själv att han kan vara svamlig och är bättre i skrift. Så ingen psykotisk snubbe det där. Bara aningen skruvad.
Citera
2020-03-09, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Han har precis kommit ut från en rättegång där han var åtalad. Han säger själv att han kan vara svamlig och är bättre i skrift. Så ingen psykotisk snubbe det där. Bara aningen skruvad.

"Är bättre i skrift"?

JI berättar vilken medicin han tar: litium. Den psykosmedicin som även brukar ingå i baspaketet för människor med bipolär sjukdom och som har hans problematik har han alltså fimpat. Därtill har han börjat dricka.

JI befinner sig i ett mycket risigt läge. Slutar han inte dricka och börjar ta emot rätt behandling för sina problem ligger han pyrt till.

Hockeygänget var skitbra. JI är inte väck eller rökt som komiker, men han behöver akut hjälp för sina problem.

"- Jag har det under kontroll". / JI
Vilket betyder:
- Jag är en jävla tjurskalle som inte vill ta emot hjälp.
Senast redigerad av Ajara 2020-03-09 kl. 06:36.
Citera
2020-03-09, 06:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mister

Visst, jag förstår det, och nä han är inte psykotisk, men vet inte om jag tycker det låter helt friskt heller.

Man kan ha sjuka vanföreställningar även om man inte är psykotisk, vilket hans Instagram är ett tydligt tecken på.

Edit. Han är igång på Facebook igen.
Senast redigerad av farfar 2020-03-09 kl. 07:00.
Citera
2020-03-09, 11:44
Medlem
Whitfieldss avatar
Löjligt att anmäla en person som alla vet är alkis, psykiatripatient och dessutom är allvarligt hjärnskadad, att sen fälla honom är ännu löjligare.

Märkligt samhälle vi lever i där vi inte värnar om de som är sjuka.
Citera
2020-03-09, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Löjligt att anmäla en person som alla vet är alkis, psykiatripatient och dessutom är allvarligt hjärnskadad, att sen fälla honom är ännu löjligare.

Märkligt samhälle vi lever i där vi inte värnar om de som är sjuka.
Ett brott är ett brott sen finns det förstås förmildrande omständigheter och jag vet inte om det tagits i åtanke eller inte? Det bästa för Jonas vore nog nån slags internetrestriktion/avvänjning.
Citera
2020-03-09, 11:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
"Är bättre i skrift"?

JI berättar vilken medicin han tar: litium. Den psykosmedicin som även brukar ingå i baspaketet för människor med bipolär sjukdom och som har hans problematik har han alltså fimpat. Därtill har han börjat dricka.

JI befinner sig i ett mycket risigt läge. Slutar han inte dricka och börjar ta emot rätt behandling för sina problem ligger han pyrt till.

Hockeygänget var skitbra. JI är inte väck eller rökt som komiker, men han behöver akut hjälp för sina problem.

Vilket betyder:
Vad är det för "baspaket" du pratar om?
Vad och varför skulle psykosmedicin ingå i det?

Svamlar du i blindo?
Citera
2020-03-09, 12:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
"Är bättre i skrift"?

Vilket betyder:

Han är nämnt det längre tillbaks i tiden också, dvs att han bara tar Litium. Som du antyder så är det sällan tillräckligt för bipolär typ 1, utan det behövs neuroleptika också för att hålla sjukdomen i schack.
Citera
2020-03-09, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad är det för "baspaket" du pratar om?
Vad och varför skulle psykosmedicin ingå i det?

Svamlar du i blindo?

Så fort ett psykpiller nämns på flashback leder det till direkt vrede. Det slår aldrig fel...
Googla vettja, från mig får du ingen föreläsning.

Du missade att JI i intervjun berättade att han senaste åren haft TRE psykotiska skov. Tre! Som han trott han kunnat "sova" och "supa" bort.

Så att han behöver en medicinering med psykosmedicin förutom litium för att slippa ha det så jävligt kan ju en femårig räkna ut.
Senast redigerad av Ajara 2020-03-09 kl. 12:50.
Citera
2020-03-09, 12:54
Medlem
Hoppas Nemo Hedén får mycket skit för det här (antagligen inte då hans lyssnare och gäster redan stödjer han som är dömd för våldtäkt av barn). bra mycket mer komplicerat än att Jonas Inde bara är en "före detta kändis" Nemo verkar inte förstå att det är andra människor inblandade. För guds skull vad har Inde, 70 följare?

Det rör sig inte om nån kul offentlig person längre utan en tragisk privat situation som fläks ut.
Citera
2020-03-09, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Han är nämnt det längre tillbaks i tiden också, dvs att han bara tar Litium. Som du antyder så är det sällan tillräckligt för bipolär typ 1, utan det behövs neuroleptika också för att hålla sjukdomen i schack.

Just det. Men som M*rk Leven*od talade om i intervjuserien Min sanning är många inklusive han rädda för neuroleptika då det kan trubba av folk så de tycker livsgnistan tappas. M L hanterar den bipoläritet han uppenbart har med ett maniskt motionerande istället.

Min teori är att läkare föreskriver för tunga doser av medicinen, för att undvika självmord. Men då blir resultatet att patienten känner sig för medicinerad och slänger pillret istället. Så det blir allt eller inget, med tråkiga konsekvenser som följd. Jag tror det många gånger skulle vara bra med ett mellanting. För många räcker det med mindre dos. JI klarar sig uppenbart inte helt utan, och så alkoholist på det.
Senast redigerad av Ajara 2020-03-09 kl. 13:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in