2020-03-09, 05:50
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Tegnell hit och Tegnell dit...frågor;

-startade han viruset i kina? Nej
-kunde han stoppat det i kina? Nej
-kunde han stoppat det att nå sverige? Nej

Hej på dig, känner du dig mobbad än?
Citera
2020-03-09, 05:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Tegnell hit och Tegnell dit...frågor;

-startade han viruset i kina? Nej
-kunde han stoppat det i kina? Nej
-kunde han stoppat det att nå sverige? Nej

Öööhh jo. Anders Tegnell skulle kunna ha varit vår nästa landsfader, istället är han en Qisling.
Citera
2020-03-09, 05:54
Medlem
Citat:
Maten tar inte slut. Vi kan fiska jaga och plocka blåbär. Det är idag outnyttjade resurser som kan föda hela landet

Nej, det kan det inte. Ett jakt och samlarsamhälle är inget fungerande alternativ. Jag ångrar nästan innan jag frågar... men hur hade du tänkt att det skulle funka med 10 miljoner invånare, byggnation främst i stöder och stadskärnor, mängder med äldre som är beroende av ett fungerande trygghetssystem. Jag förstår om din tanke är att du skjuter av 80% av befolkningen men det låter ju värre än viruset i sig själv. Sedan får vi ju naturligtvis fortsätta leva som en avskärmad indianstam i Sverige när resten av världen fortsätter som vanligt. Nej tack. Jag tror jag flyttar om du kommer till makten 😀👍.
Citera
2020-03-09, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
De sk experterna hävdar att det är betydligt fler snittade i Italien än bekräftade fall. Alltså blir dödsprocenten felaktig.

Dödsprocenten räknas alltid döda/antalet bekräftade fall.

Samma med årsinfluensan.

Sen killgissar man totala antalet smittade efter modeller och mindre utbrott som typ diamond princess.

Varför den är högre i i talien än sydkorea är intressant.

Jag gissar på bättre sjukvård i sydkorea
Citera
2020-03-09, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Han brukar stå i det öppna fönstret, men det är säkert minst 25 m från folket på Petersplatsen upp till honom.

Han vill väl inte samling på Petersplatsen så att folk smittas ännu mer.
Citera
2020-03-09, 05:56
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Ja, katter och hundar kan tydligen få det och bli sjuka. De lär därmed också kunna överföra smittan till människor.

Vad menar du med att " de lär därmed"? Hur drar du den slutsatsen när Corona inte smittar från djur till människa.?
Citera
2020-03-09, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Blåbär - vi pratar Augusti-September här, vad ska vi äta fram tills dess? Vad ska björnen äta om du tar alla blåbär?

😍
Citera
2020-03-09, 05:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driparklan
1000 sjuka i Tyskland och inga döda. Jag får inte ihop det. Tyskland måste mörka dussintals dödsfall.

Ja du, jag börjar fundera i dina banor - din jäkla konspirationsteoretiker!

Edit:
Fast någon gubbe har redan dött där, minns inte vilket inlägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Ett homogent och normalt vitt europeiskt samhälle. Som Sverige var fram tills för några decennier sedan. Vi hade kunnat ha så otroligt fantastiska och bra samhällen i Västeuropa idag. Istället fick vi mångkultur, skit, feminism och bögeri. Nu får vi dessutom en jävla pestapokalyps ovanpå alltihop.

Vilken jävla skit.

Styrkekram till dig!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Dödsprocenten räknas alltid döda/antalet bekräftade fall.

Samma med årsinfluensan.

Sen killgissar man totala antalet smittade efter modeller och mindre utbrott som typ diamond princess.

Varför den är högre i i talien än sydkorea är intressant.

Jag gissar på bättre sjukvård i sydkorea

Va?
Du skriver det ju själv. Det är ju för få bekräftade fall i Italien. Man har inte hittat alla. Alltså blir procenten för hög.
Citera
2020-03-09, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Man har noterade i inläggen i den här tråden emellanåt, ökande nu på slutet, att de mest rädda och koleriska personerna inte sällan uppvisar högerextrema/nazistiska åsikter också. Greta ska dö etc.

Kanske OT, men finns det en åsiktsmässig koppling mellan apokalypsförespråkare och nazism/rasism? Eller speglar det bara den genomsnittlige FB-användaren?

Nyfiken.

Ja det finns det. "Rasister/nazister" har rätt i alla frågor och har haft rätt hela tiden, i alla år. De som säger att detta med coronaviruset kommer sluta väldigt illa har också rätt.

Det är alltså helt enkelt bara människor som har rätt och säger sanningen. Fatta.
Citera
2020-03-09, 06:00
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Hur många bekräftat smittade tror ni Sverige har innan nästa helg är över???

666 fall och 1-5 dödsfall, minst 777 fall färre än om vi vore annat land, då man testar för få.
Senast redigerad av ankademiker 2020-03-09 kl. 06:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in