2020-03-09, 02:36
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Mycket möjligt, men då pratar du om den faktiska dödligheten (vilken ingen känner till). Den som hävdar det, far med osanning eller har inte koll på detta vilket är ganska fundamentalt vid sådana här utbrott.

Man kan skatta på vad den maximalt borde ligga på, vilket är t.ex 2,3% för Kina över den studie med 72 000 fall som gjorts. Det kräver dock noll underrapportering av smittade.

Samtidigt hoppas jag ansvariga myndigheter åtminstone tar osäkerheten i bedömning.

Personligen om jag ska vara krass så skiter jag i den teoretiska dödligheten i slutändan är det den faktiska som räknas. Jag hoppas de tar höjd för detta.

Jag delar dock din syn att man ej kan veta den. Men bara för det bör den ej ignoreras.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
(Munskydd)
De ligger ute på Tradera, de som vill fynda hittar 540 annonser där just nu!

Jag tror jag länkade till Hazmat rebreather, inte munskydd.
Citera
Avslutad
Börjar tro det blir dags för ett antal sånna här helikopterlaster till massorna senare i år.
https://sebgroup.com/ImageVault/publishedmedia/xu6ul5n4pi7zvfd5zwrx/helicopter_money.jpg

Massivt med helikopterpengar. Frågan är bara hur en skuldsatt befolkning hanterar det? Samtidigt som bopriserna dalar och kronans värde med dem.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Intressant.
Arbetslösa har blivit sparkade på i så många år. Alla bidrag sänktes, de skulle helst inte ha något alls. Parasiter. Hmmm...
Alla svårt underbetalda uskor, som slitit så många år för en pisslön.

Nu kommer alla att behövas. Nu måste alla ställa upp för att klara denna kris, om den växer till Italiens mått. Och senare till Kinas.
Jag undrar hur många som känner sig manade att ställa upp efter att ha blivit behandlade som skit i så många år. Det lönar sig ju aldrig i längden att sparka på folk som ligger. I slutändan finns det ju gränser även för vad pengar kan köpa.
Vem ställer upp och vårdar och assisterar folk med risk för att smittas? Vem känner för att ställa upp för ett land i kris?
Citera
2020-03-09, 02:43
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Intressant.
Arbetslösa har blivit sparkade på i så många år. Alla bidrag sänktes, de skulle helst inte ha något alls. Parasiter. Hmmm...

Nu kommer alla att behövas. Nu måste alla ställa upp för att klara denna kris, om den växer till Italiens mått. Och senare till Kinas.
Jag undrar hur många som känner sig manade att ställa upp efter att ha blivit behandlade som skit i så många år. Det lönar sig ju aldrig i längden att sparka på folk som ligger. I slutändan finns det ju gränser även för vad pengar kan köpa.
Vem ställer upp och vårdar och assisterar folk med risk för att smittas? Vem känner för att ställa upp för ett land i kris?

Precis! Och jag är en av dessa. Inte fan kommer jag och ställa upp för jävla Löfven eller Tegnell, ja hela den skiten. Nu bryr man sig om släkten, sen vänner.. Resten får klara sig själva, speciellt idioter som är för hela skiten..
Citera
2020-03-09, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
På vilket sätt misslyckades Italien med smittspårningen? De var väl snabba med att lokalisera det till vissa ställen i norra Italien. Sen att det har spritt sig är en annan sak. De var också tidig ute och flaggade för mörkertal. Italienska forskare var först med att isolera viruset.
Och på vilket sätt pekar den höga dödligheten på att man misslyckats med spårningen? Killgissningar undanbedes.
Du kanske skulle åka ner och ta tag i det i stället för att sitta här och skrodera.

Så du menar på att Sverige är organisatoriskt skickliga?!? Jo, tjena, väx upp. Sverige har snarare hybris och är bländade av sin egen sverigebild. Estonia? Tsunamin? Gängkriminaliteten? Skogsbränderna? Migrationskaoset? Regeringsbildningen? Hanteringen av coronasmittan? kaoset kring Arbetsförmedlingen? Vårdkrisen? PISA-resultaten?
Och det finns mer även på lägre nivåer.

Killgissning, vilket jävla tramsigt uttryck. Samtidigt som du själv bara sitter och häver ur dig en massa påstående där de flesta inte handlar om organisatorisk skicklighet utan med resursfördelning och privatiseringar samt decentralisering. Sådant som folk röstar på och sedan har mage att gnälla över när det går åt helvete. Det är en helt annan diskussion dock.

Varför tror du att skillnaden mellan t.ex. Italien och Sydkorea är så stor? Låt mig gissa. Du tror det har med olika varianter av viruset att göra? Idiot.
Citera
2020-03-09, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Precis! Och jag är en av dessa. Inte fan kommer jag och ställa upp för jävla Löfven eller Tegnell, ja hela den skiten. Nu bryr man sig om släkten, sen vänner.. Resten får klara sig själva, speciellt idioter som är för hela skiten..

Håll ihop och håll er till familj och släkt, och när det funkar vänner, grannar, svenskar.
Citera
2020-03-09, 02:48
Medlem
naturtvåls avatar
Ja då passerade vi 110.000 smittade av coronaviruset.

Det har stigit med över 20.000 smittade på bara 9 dagar...

Kurvan börjar peka rakt upp i diagrammet, hur skall detta sluta?
Citera
2020-03-09, 02:50
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Intressant.

Sprungit på något intressant......
Citera
2020-03-09, 02:50
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Om det ser ut så här i Los Angeles hamn, så förstår du att hjulet har stannat:

https://www.youtube.com/watch?v=M1pFHh4EYxI&feature=youtu.be

Bor du nära en shippinghamn så kan du ju åka ner och titta hur det ser ut hos dig. Kina står still, 700 miljoner människor sitter i karantän. 90% av frakterna har avstannat. Kolla börsen imorgon så ser du. Eller förresten kolla redan nu:

https://www.ig.com/se/ig-finansiella-marknader

Oljepriset sticker ut rätt rejält.
Oljeraset har ju mer o göra med att förhandlingarna mellan Ryssland och mellanöstern gick i kras.
Citera
2020-03-09, 02:52
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood

Ironi är ju i sammanhanget att de arbetslösa och den underbetalda vårdpersonalen inte har haft råd att resa, shoppa och gå på allehanda tillställningar, så de kommer att klara sig bäst ur detta.
Det man inte tänkte på när man monterade ner välfärden, var att man samtidigt monterade ner lojaliteten med sitt eget land.

Jag har frågat runt lite bland fattiga hur de ställer sig till att ställa upp nu när frivilliga antagligen kommer att behövas, och jag har fått gapskratt till svar...
Citera
2020-03-09, 02:53
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Samtidigt hoppas jag ansvariga myndigheter åtminstone tar osäkerheten i bedömning.

Personligen om jag ska vara krass så skiter jag i den teoretiska dödligheten i slutändan är det den faktiska som räknas. Jag hoppas de tar höjd för detta.

Jag delar dock din syn att man ej kan veta den. Men bara för det bör den ej ignoreras.

Osäkerhet?Knappast den utsugande pöbeln kommer maxa sina egna behov t.ex privatflyg.Helikoptrar,
Limo m.m Du tror väl inte dom blandar sig med oss andra dödliga se fläskylva slöberg slemberg mogge m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in