2020-03-07, 04:33
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag undrar hur de smittar? Dunstar smittdropparna ur porerna på dem?
Utandningsluften, saliv och saker de tar på som kan ge kontaktsmitta när du sen kliar dig i ansiktet.
Citera
2020-03-07, 04:34
Medlem
Merwinnas avatar
Och Agnes Wold, som fick bre ut sig i Expressen igår kväll (det har ni säkert redan diskuterat här). Hon gav flera slängar åt skolor som stängt, och föräldrar som begärt att de ska stängas.

Jag hoppas att alla vet att hon har en feministisk agenda? Hon vill absolut inte att några mammor ska vara hemma av den anledningen, hon SKITER i om det innebär att några barn med dåligt immunförsvar eller kroniska sjukdomar dör, eller att barnen i sin tur smittar andra som dör (t.ex. äldre släktingar, eller ett syskon eller en förälder med nedsatt immunförsvar).

Agnes Wold har även, som ett led i spridningen av sin feministiska agenda, försvarat sena aborter (eller i alla fall vad vi i Sverige kallar "mittemellan", d.v.s. i graviditetsvecka 13-17) och motarbetat amning. Man ska inte tro på ett ORD av vad hon säger!
Citera
2020-03-07, 04:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Liftarna, after ski, hotel med undermålig ventilation?

Lägg på kallt klimat. Perfekta omständigheter. Just i det läget är nog munskydd bra om du nyser att det inte lika lätt kommer spridas till alla i denna lilla liften där ni sitter packade som sardiner.
Citera
2020-03-07, 04:36
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag undrar hur de smittar? Dunstar smittdropparna ur porerna på dem?

Tar sig i ansiktet, strycker sig på näsan, tvättar sig inte hundra efter varit på muggen,
finns väll ett antal sätt om man funderar ett tag....
Citera
2020-03-07, 04:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Utandningsluften, saliv och saker de tar på som kan ge kontaktsmitta när du sen kliar dig i ansiktet.

Ja, det måste väl vara det? Agnes Wold sa i chatten igår kväll, att Corona smittar väldigt lite på det sättet - utan att det är smittdropparna i luften som gäller. Men jag får citera mig själv i mitt förra inlägg: man ska inte tro på ett ORD av vad hon säger!
Citera
2020-03-07, 04:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Lägg på kallt klimat. Perfekta omständigheter. Just i det läget är nog munskydd bra om du nyser att det inte lika lätt kommer spridas till alla i denna lilla liften där ni sitter packade som sardiner.

Jag skulle aldrig sätta mig i en sådan lift idag... Hoppas att folk som fortfarande har resor till Alperna bokade, har vett att stanna hemma. Även om de förlorar pengar...
Citera
2020-03-07, 04:37
Medlem
Uteliggarns avatar
I Danmark har Statsminister Mette Fredriksen meddelat att evenemang med över tusen åskådare bör ställas in. En åtgärd som statsepidemiologen Anders Tegnell inte tycker är nödvändig i Sverige.
Vi har bara importfall och då behövs inte sådana åtgärder, säger han till SVT

NOLL smittspridning i just Sverige, enligt Corona Bob
Citera
2020-03-07, 04:39
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Superspridare som visar risk med flyg
https://www.youtube.com/watch?v=WB_YYtAmWUM 1.04min
En flygvärdinna på sträckan Seoul - L.A som smittade 30 pers, de kärrorna är 767-777-787, så räknar vi 300pax blir det då var 10 pax som smittats, stämmer då ganska bra med säteskonfigurationen vid kök/galley i dessa plan, alltså bör dessa placeringar undvikas vid långflygning liksom nära toa.
Citera
2020-03-07, 04:39
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uteliggarn
I Danmark har Statsminister Mette Fredriksen meddelat att evenemang med över tusen åskådare bör ställas in. En åtgärd som statsepidemiologen Anders Tegnell inte tycker är nödvändig i Sverige.
Vi har bara importfall och då behövs inte sådana åtgärder, säger han till SVT

NOLL smittspridning i just Sverige, enligt Corona Bob

Vad i he menar nissen, alla fall är importfall i alla länder bortsett från kina om det var där det startade...
Citera
2020-03-07, 04:41
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Citat:

Den största risken enligt Kineserna är ju om man så att säga slickar fitta? varför undrar jag men de påstår att risken är betydligt högre då? frågan är om både virus och bakterier trivs i den miljön jag har inget svar men återkommer gärna när jag fått ett relevant svar.
Citera
2020-03-07, 04:44
Medlem
Svenskens ambivalens gör sig till känna via Aftonbladets polls:

För några dagar sedan svarade svensken JA på rädsla över Coronaspridning i Sverige med ca 90% för svaret JA. Några dagar senare, ny poll:

Orolig för att bli smittad på melodifestivalen? = svaret hamnar på 85% för NEJ

Ambivalens i sitt atmosfäriska jag.

Suck.
Citera
2020-03-07, 04:45
Medlem
Citat:
En flygvärdinna på sträckan Seoul - L.A som smittade 30 pers, de kärrorna är 767-777-787, så räknar vi 300pax blir det då var 10 pax som smittats, stämmer då ganska bra med säteskonfigurationen vid kök/galley i dessa plan, alltså bör dessa placeringar undvikas vid långflygning liksom nära toa.

Är platsen vid nödutgången inte bäst? Då har man längre avstånd till sina medpassagerare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in