Citat:
Ursprungligen postat av
fluffypuffy
Precis min erfarenhet.
Problemet med sjukvården (och alla andra samhällsfunktioner) i Sverige idag är att allt ska vara så effektivt och vinstskapande som möjligt. I den offentliga sektorn är detta en naturligt konsekvens, i den offentliga sektorn är det kommunerna som agerar därefter.
Vi kan med nöd och näppe hantera befintlig situation, en pandemi skulle lamslå samhället på en sekund.
Kan säga såhär : jag har legat på sjukhus i I Thailand, fick eget rum med balkong, soffa med bord i rummet, många kanaler, egen toalett. Väldigt trevliga sjuksköterskor som kolla till mig hela tiden. Sa nej när de kom med gula tvättsvampar och skulle tvätta min kropp (rädd för att få stånd)
När jag kom ut i stora salen såg det ut som i valfri galleria, rulltrappor och boutiqes, snacksbarer och spegelblanka golv. Modern konst och sjuksköterskor i kort kjol. Alla hade fasen det!
Trevligt bemött hela tiden och fick frågan hela tiden om det var bra, vill du ha hjälp osv.
Visst så kostar detta men det tog försäkringen hand om och jädrar vad starka mediciner jag fick där under två veckor.
Råkade ut för en olycka men saknar faktiskt sjukhuset lite granna... konstigt nog. En trevlig vistelse.
Är det lika fantastiskt i Sverige? Lägger regeringen här också mycket krut på sjukvården ? Betalas väl rätt mycket skatt i landet så misstänker att det är gigantiska nyrenoverade balsalar på alla regionsjukhus