2020-03-08, 01:57
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Ja men kör en del med nåt liknande som du kör upp med, har sett själv en jeppe som dök upp på uppkörningen med en hyrd pjäs som han inte kunde kontrollera på nåt enda vis,

När jag körde upp så lånade jag en hoj för att få ABS, fick tillgång till den kvällen innan så jag hade möjlighet att köra ett par vändor på konbanorna, och sen var det superlugnt när väl uppkörningen började.
Citera
2020-03-08, 05:52
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
När jag körde upp så lånade jag en hoj för att få ABS, fick tillgång till den kvällen innan så jag hade möjlighet att köra ett par vändor på konbanorna, och sen var det superlugnt när väl uppkörningen började.
Det hade uppenbarligen inte jeppe gjort för det vart katastrof
Citera
2020-03-08, 12:05
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Det hade uppenbarligen inte jeppe gjort för det vart katastrof

Nej det finns alltid idioter, och är man inte smart nog att först lära känna hojen man lånar för uppkörningen, så borde man kanske inte ha hojkort alls.
Citera
2020-03-08, 12:41
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Nej det finns alltid idioter, och är man inte smart nog att först lära känna hojen man lånar för uppkörningen, så borde man kanske inte ha hojkort alls.
Idioter och idioter, hade samma tanke jag också, hyra en knarr glida in på uppkörningen och greja kortet, men tji fick jag, hade bokat körlektioner så att man inte var helt oförberedd, teori och sånt, första körningen på konbanan insåg jag att detta kommer ta tid, typ åtta tio dubbellektioner tog det innan det satt som smäcken på en bonde!
Senast redigerad av Conam 2020-03-08 kl. 12:43.
Citera
2020-03-08, 20:46
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ja men kör en del med nåt liknande som du kör upp med, har sett själv en jeppe som dök upp på uppkörningen med en hyrd pjäs som han inte kunde kontrollera på nåt enda vis,

Jag köpte en Yamaha TRX 850. Men jag kommer att använda körskolans hoj när jag övningskör och kör upp.
Det blir enklast så. Det är ju abs på skolans hojar också.
Citera
2020-03-09, 18:28
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Jag köpte en Yamaha TRX 850. Men jag kommer att använda körskolans hoj när jag övningskör och kör upp.
Det blir enklast så. Det är ju abs på skolans hojar också.
Skulle tippa på att det är en mycket bra idé
Citera
2020-03-30, 15:50
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Jag har starkt börjat fundera på att ta A-kortet till sommaren. Grejen är att jag tror jag skall köpa en hoj och använda den när jag övningskör. Har man tagit kortet så kommer man ju vilja köpa en hoj ändå.

Jag vet ju ingenting om motorcyklar. Jag har kört moppe när jag var tonåring men aldrig en motorcykel. Min budget ligger på 30-40 000kr. Skall jag satsa på en mindre lättare hoj (600-800 kubik)? Dom borde ju vara billigare att äga också. Billigare försäkring. Plus att dom borde ju vara lättare att hantera.
Vilken sorts hoj skall man köpa? jag själv lutar lite grand åt sport-hållet.
Eller skall man köpa en custom-modell som första hoj? Jag vet inte.

Handlar jag på nån firma så blir det ju lite som att köpa grisen i säcken eftersom jag inte kan provköra grejorna innan.

Har du kört moppe så är det inga problem. Jag bestämde mig för att ta mc kort. Då hade jag bara kört moppe när jag var 15 år och det var inga problem. Klarade uppkörning och teorin inom 1 månad så jag var nöjd. Övningskörde ingenting privat utan gick direkt till körskolan och körde utan problem. Ändå var det 25 år sedan jag körde moppe. Men sådant sitter kvar. Så jag tror inte du får några problem. Det jag var lite nervös för var teorion iom att det var länge sedan man tog B-körkortet men det gick det också.
Citera
2020-03-30, 16:50
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Har du kört moppe så är det inga problem. Jag bestämde mig för att ta mc kort. Då hade jag bara kört moppe när jag var 15 år och det var inga problem. Klarade uppkörning och teorin inom 1 månad så jag var nöjd. Övningskörde ingenting privat utan gick direkt till körskolan och körde utan problem. Ändå var det 25 år sedan jag körde moppe. Men sådant sitter kvar. Så jag tror inte du får några problem. Det jag var lite nervös för var teorion iom att det var länge sedan man tog B-körkortet men det gick det också.

Jag gick Riskettan nu i fredags. Har bokat två dubbellektioner i början av maj. Jag börjar med det så får jag se vart jag ligger sen. Har inte börjat med teorin än men skall väl höra det här nån gång i april.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in