2020-03-08, 20:13
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
1. Stoppade direktflyg gör att färre kommer, för det är inte alla som går och köper en biljett via alternativa rutter.
2. Det GÅR att identifiera passagerare som kommer till t.ex. Arlanda från Milano med mellanlandning på annan ort om man VILL, eftersom flygbolagen har den informationen. Det handlar bara om vilja.
3. Stoppar vi direktflyg från Milano så utgör det ett exempel för andra. Gör även t.ex. Danmark detsamma så blir det ännu svårare att ta sig hit därifrån. Våra beslut kan "inspirera" andra att göra likadant.

"However, Italy's national carrier Alitalia said it would suspend all operations from Malpensa from Monday and Linate would only serve domestic routes. International flights would continue to and from Rome"
Citera
2020-03-08, 20:14
Medlem
Citat:
"När allt fler länder i Europa rapporterar smittspridning mellan människor så kan det komma att behövas en ny bedömning av om fler länder är riskområden" säger Per Follin vid Smittskydd Stockholm.

https://sverigesradio.se/artikel/7424033

Så när tar FHM den bollen? Om en vecka eller två?
Citera
2020-03-08, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananarmen
Antingen är du Anders Tegnell själv eller från fhm eftersom du om och om igen hänvisar till dig själv som "vår bedömning" "vi har bedömt att".. och oavsett kan du logga ut nu. Du inget inte mer förtroende för några som helst myndigheter med dina svar och du låter som en repig lp-skiva.

Ska myndigheter i denna kris sitta och spendera tid på FB för att räta ut frågetecknen kring någon slags "mobbning" mot fhm eller enskilda personer så känner jag mig verkligen inte tryggare!

Kontot är en parodi på dem.
Citera
2020-03-08, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
I USA kommer det explodera snart. De flesta Trumpfantaster jag ser på olika forum på nätet pratar fortfarande om att det är som influensan, vissa har t o m börjat trycka upp hånfulla bumper stickers om hur ofarligt det är.. dessa vet naturligtvis inte ens att det finns en region som heter Lombardiet, värt att nämna.

Trump är ingen spring chicken. Blir han smittad så är valet klart. På något valmöte fanns det en smittad. Haha. Säkert 10 som inte visste att de var smittade. Biden och Sanders är gamla också. Sanders har hjärtproblem. Alla ska de gulla med väljare och ta i hand. Det här kan bli mycket makabert till slut.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsAT56
Jag upprepar det som jag redan sagt åtskilliga gånger i många sammanhang: Bedömningen är att det inte sker någon spridning i samhället och därför testar man inte folk utan att särskilda skäl föreligger om dessa inte har endera rest till högriskområden, endera haft nära kontakt med en bekräftat smittad person.

Du själv såg väl vad som hände i Frankrike när man började testa mer omfattande. Man upptäckte att viruset visst hade spridning i samhället. Oj vad förvånade dom blev.

Jag är glad att ni ska börja testa mer omfattande. Det är så inåt helvete naivt att tro att det inte är spridning i samhället. Ni måste kunna se på hur det utvecklats i andra samhällen, som Frankrike, Tyskland osv. Självklart finns en spridning i samhället. Och man borde på allvar testa mycket fler än idag.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det vore ju otroligt konstigt om det inte skulle pågå.

Inte för att jag litar på varken FHM eller WHO men jag fattar inte varför jag ska tro på vad den ena säger om någonting när den andra säger något annat.
Citera
2020-03-08, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Lite otur, dock har Norge fler fall än Sverige per capita. Finland och Danmark har klarat sig bra jämfört med många länder i Europa så här långt, frågan är dock hur länge.
Kroatien kan bero på både varmare klimat, och utebliven testning.

Danmark är lite off, men undrar hur många som åker till Italienska alperna jämfört med Sverige och Norge. Har de många per capita som åker bör de ha missat en hel del, eller så är de inte alls lika intresserade av skidåkning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Hade faktiskt ingen aning, så fick kolla upp det. Det var lägre än jag trodde.

https://www.cruise1st.co.uk/blog/cruise-holidays/how-old-is-the-average-cruise-passenger/

"According to the Cruise Lines International Association (CLIA) Global Passenger Report, the average age of cruise passenger was 46.7 years old"

Men nu är ju inte genomsnittet på Cruise generelt jätteintressant i detta sammanhang. På den aktuella båten var genomsnittsåldern 58 år och
58% var över 60 år.

https://cmmid.github.io/topics/covid...estimates.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Trump är ingen spring chicken. Blir han smittad så är valet klart. På något valmöte fanns det en smittad. Haha. Säkert 10 som inte visste att de var smittade. Biden och Sanders är gamla också. Sanders har hjärtproblem. Alla ska de gulla med väljare och ta i hand. Det här kan bli mycket makabert till slut.

Båda kandidaterna ligger på intensiven till tredje debatten

Det blir en kamp mellan vice-presidententerna!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katjakaj1
Undrar hur lång tid det hade tagit innan fler mist livet av felaktigt dömda dödsstraff än viruset. Det är väl även svindyrt med dödsstraff?
Inte om man skjuter dem direkt. Det som är dyrt med dödsstraff i ”civiliserade” länder som USA är de evighetslånga rättsprocesserna med överklaganden som kan pågå i årtionden. Men vad har detta med Corona att göra?
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad

Det är ju inte så att det är lika med döden att få viruset även om man är gammal och har hjärtproblem.
Citera
Medlem
xmzs avatar
Intressant att Italien och Sydkorea har lika många smittade, men antalet döda i Italien är 7 ggr högre. Koreaner master race
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in