2020-03-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Jag vet. Men jag får känslan att det är en vuxen.

3 kända iranska hemvändare so far

- Samtrans färdtjänstchaufför som jobbade sjuk
- Dagisfröken Angered som jobbade sjuk
- Skolskjutschaufför som jobbade sjuk
Citera
Medlem
Remuluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsAT56
Jag kan inte se nyttan med att ifrågasätta myndigheten eller ämbetsmännen i detta skede. Ni som gör detta underminerar allmänhetens förtroende och bidrar till den desinformations och mobbningskampanj som fick mig att starta detta konto.

Håller inte med dig.

Ett ifrågasättande kan föra debatten vidare.

Är ganska övertygad om att denna tråden följs av både FHM, MSB och försvaret m.m, för att försöka utläsa tendenser av stämningen i delar av samhället och kanske få information om varför många är så negativa till vissa myndigheter. Flera trådar som studerats tidigare. Fortsätt gärna med det.

Det vissa uttrycker i tråden är allt från subversiva inställningar till förnekelse och förenkling, men däremellan finns det ett otal skribenter som kommer med välgrundade sunda ifrågasättanden.

Vi befinner oss i en allvarlig situation och då är det av avgörande betydelse att det kommuniceras på ett tydligt och korrekt sätt från myndigheter, vilket jag med många andra inte anser ha skett, där framför allt Tegnell är en av dem som gjort sig skyldig till att ha frångått detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Om du nu menar allvar med det du skriver så vill jag upplysa dig om att du bidrar till att många människor kan komma att dö. Fattar du det? Det är DU som sprider desinformation istället för att möta verkligheten. Det gör många svenska medborgare väldigt frustrerade eftersom all information om verkligheten kring detta virus och dess pandemiska kvaliteter finns tillgängligt 10 sekunder bort. Fattar du det? Jag är också en del av allmänheten. Fattar du det?

Sluta trolla eller gå till din chef och ring i klockan, försök att hjälpa till istället för att motarbeta.

Någon sådan risk bedöms inte föreligga. Slut på frågestunden.
Citera
2020-03-08, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
FHM gör själv sitt bästa för att skapa ett underminerat förtroende. Skylld inte detta på Flashback.

Den kommunikation och återkommande korrigering av den samma från berörd myndighet visar på stora kompetens brister både inom smitt/sjukvård och kommunikation.

Det är ett uppenbart trollkonto
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det är ett väldigt smittsamt och farligt virus som har spridit sig i samhället.

Flera hundra pers runt om i Sverige är smittade av samma virus men just i Sverige så smittar det inte mellan människor och det är inte farligare än en förkylning.
Kan vara så att viruset muterar och blir snällare när det passerar en landsgräns?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Men herregud sluta hetsa upp er med anonyma reddit-inlägg om ni ska stressa upp er så förbaskat.

Idiot. Det är inte anonymt på något vis. Läkaren går emot deras media-riktlinjer och skriver på sin Facebook.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Är du ironisk eller? Jag vet vad coronavirus är för nåt. Jag undrar varför 130+ har dött på en dag. Det är otäckt.

För att fler och fler blir smittade och insjuknar? Det är en farlig sjukdom och sjukvården i Italien börjar nog bli rejält överbelastad.

Ja, det är väldigt otäckt. Det som är ännu mer skrämmande är att vi inte vet hur viruset beter sig på längre sikt. Blir man ens frisk? Kommer det tillbaka efter att ha gömt sig vilande i kroppen? Hur är det med bestående men? Hur är det med att det kan angripa centrala nervsystemet och hjärnan? Risken för att återinfekteras fram och tillbaka, om och om igen inom t.ex. en familj är också skrämmande.

På detta kan du lägga eventuella stora problem i samhället med läkemedelsbrist, livsmedelsbrist, privat- och samhällsekonomisk katastrof, kollapsat rättsväsende m.m.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Är det bättre att folk flyger hit via någon annan ort så man inte har någon koll alls på var de varit?
1. Stoppade direktflyg gör att färre kommer, för det är inte alla som går och köper en biljett via alternativa rutter.
2. Det GÅR att identifiera passagerare som kommer till t.ex. Arlanda från Milano med mellanlandning på annan ort om man VILL, eftersom flygbolagen har den informationen. Det handlar bara om vilja.
3. Stoppar vi direktflyg från Milano så utgör det ett exempel för andra. Gör även t.ex. Danmark detsamma så blir det ännu svårare att ta sig hit därifrån. Våra beslut kan "inspirera" andra att göra likadant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
Sverige har 203 infekterade, Norge har 174 men Danmark har bara 35. Finland 24

Kroatien gränsar till Italien men har bara 12 coronafall.

Det verkar som Sverige hade otur, kanske har de inte sportlov i övriga Norden.

Vi har fler Iranier.
Citera
2020-03-08, 20:11
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Vi vet inte hur många som får influensa t.ex., är det ett problem?

Det som är intressant är hur många som får en sjukdom och hur sjukdomsförloppet är. Bara för att man får viruset betyder inte att man blir sjuk...
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Folk meddelar från San Francisco att det är tomt på stan. Hotellet säger att folk håller sig hemma pga coronan.

I fredags kväll var jag på mitt lokala snabbköp för att köpa cigg här i Oslo. Småpratade med kassörskan (blir sådär med ett känt ansikte). Döm till min förvåning när hon sade att corona märks. Bizznis är sämre !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halpmeplz
På tide å innføre dødsstraff i Norge igjen? For personer med IQ mindre enn 55? Jeg stemmer ja
Undrar hur lång tid det hade tagit innan fler mist livet av felaktigt dömda dödsstraff än viruset. Det är väl även svindyrt med dödsstraff?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in