2020-03-08, 20:15
Medlem
tuffkatts avatar
Den nya tjejen ser för jävla risig ut alltså.
2020-03-08, 20:16
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Vafan är Internationella kvinnodagen. Förr i tiden när kvinnorna var hemmafruar så förstår jag poängen med att mannen skulle passa upp på sin fru för arbetet som gjordes hemma. Idag så finns det ju ingen anledning till denna dag. Då kan lika gärna tvärtomdagen Internationella gubbdagen firas.

Har du missat helt att svenska kvinnor fortfarande har lägre lön än män (för samma yrken, samma utbildning).
2020-03-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Vafan är Internationella kvinnodagen. Förr i tiden när kvinnorna var hemmafruar så förstår jag poängen med att mannen skulle passa upp på sin fru för arbetet som gjordes hemma. Idag så finns det ju ingen anledning till denna dag. Då kan lika gärna tvärtomdagen Internationella gubbdagen firas.

Internationella mansdagen infaller 19e november. Det är bara att fira på.
2020-03-08, 20:18
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Har du missat helt att svenska kvinnor fortfarande har lägre lön än män (för samma yrken, samma utbildning).
Det är en diskussion för sig, men det finns inga sådana löneskillnader. Statistiken man brukar hänvisa till går enkelt att förklara med att kvinnor i högre utsträckning väljer lågavlönade yrken.

Gällande internationella kvinnodagen i BB-huset tycker jag inte att det behöver uppmärksammas.
2020-03-08, 20:22
Medlem
Sami gått och lagt sig pga trötthet eller något speciellt som har hänt?
2020-03-08, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlanKennedy
Sami gått och lagt sig pga trötthet eller något speciellt som har hänt?
Han har matkoma
2020-03-08, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ofcoursemyhorse
Det är en diskussion för sig, men det finns inga sådana löneskillnader. Statistiken man brukar hänvisa till går enkelt att förklara med att kvinnor i högre utsträckning väljer lågavlönade yrken.

Gällande internationella kvinnodagen i BB-huset tycker jag inte att det behöver uppmärksammas.
Lågavlönade yrken är ofta kvinnodominerade. Slump? I think not.

(Kommer bli ytterst lynchad nu, så tänker säga på en gång att jag ej tänker diskutera detta vidare här i tråden.)
2020-03-08, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilpeeep
Han har matkoma
Alright, folk i Discord-tråden skriver att han har funderat på att lämna imorgon...
2020-03-08, 20:27
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Alright, folk i Discord-tråden skriver att han har funderat på att han lämna imorgon...
2020-03-08, 20:28
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Alright, folk i Discord-tråden skriver att han har funderat på att lämna imorgon...

Vad vet dom som vi inte vet?
2020-03-08, 20:29
Medlem
Citat:
Han pratar väl lite hela tiden om att lämna, men svårt att veta hur pass seriös han är.
2020-03-08, 20:33
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Han pratar väl lite hela tiden om att lämna, men svårt att veta hur pass seriös han är.

Vem??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in