Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Man vet ju inte om regimen stödköper. Den börsen är väl ganska liten ändå i förhållande till Kinas ekonomi?? Den kanske kan pumpas menar jag...
I Afrika stängde de bara börsen i en vecka vid nedgång, jag tror det var Nigeria. Ledarna tyckte inte om att förlora pengar, haha.... så ingen fick handla!! Komiskt!
Hursomhelst är ju faran över när det gäller Corona. Åtminstone den verkliga fara som orsakas av själva viruset. Risken har ju aldrig varit att man själv blir sjuk utan att alla andra (inklusive personal i butiker) blir sjuka samtidigt. Det är ju uppenbart nu att så snabbt sprids det inte efter att folk varnats och ändrat sina liv tillfälligt.
Risken nu är väl politiker som tar chansen att visa sig handlings kraftiga och förstör ekonomin på egen hand. Den fällan lär inte Trump gå i tror jag och lyssnar regeringen på sin statsepidimolog så gör inte vi det heller.
Tycker det är svårt att veta var det är på väg nu. Inte så att jag skulle bli förvånad om det rasar 15% till men det skulle lika gärna kunna bli 10% upp nästa vecka. Gissningsvis kommer centralbankerna göra allt för att börsen skall kunna fortsätta blåsas upp. Vansinnigt egentligen men...
Klart att man kan ångra att man inte sålde direkt och kanske får man ett nytt tillfälle att ångra sig efter att det sjunkit nästa vecka också. Vi får se...