Citat:
Du nedvärderar dig själv genom att framställa dig som mindre intelligent än du egentligen är.Jag skrev att om man från en tänkt platt yta drar linjer mot den pejlade satelliten enligt de uppmätta vinklarna kommer de inte alls mötas i det pejlade objektet, vilket du påstod, men om man utgår från en välvd yta med radien 637 mil kommer linjerna mötas exakt i en gemansam punkt och avståndet till denna punkt visar att den ligger lång ut i rymden.
Jag är övertygad om att du egentligen är intelligent nog att förstå detta.
Citat:
Du nedvärderar dig själv genom att framställa dig som mindre intelligent än du egentligen är.Det jag förklarade var att resultatet man får genom att mäta vinkeln till en satellit från tre olika punkter inte stämmer när man ritar upp resultaret utifrån en platt jord, dvs en linje i varje vinkel kommer aldrig mötas i en gemensam punkt, detsamma gäller om man skulle rita upp resultatet utifrån en välvd yta med tex. radien 2000 mil. Om man däremot ritar upp resultatet utifrån en välvd yta med radien 637 mil kommer linjerna mötas i en gemensam punkt som man därmed kan triangulera höjden till.
Citat:
Du nedvärderar dig själv genom att framställa dig som mindre intelligent än du egentligen är.Mitt argumet lyder att triangulering från tre olika platser mot en satellit visar att jorden inte är platt.
Ja, det är korkat att nedvärdera sig själv genom att framställa sig som mindre intelligent än man egentligen är.