Citat:
Ursprungligen postat av
SadEyes
Det har du förstås din fulla rätt att tycka. Jag har egentligen inga synpunkter på det. Men trollen har de facto fått dig och dina gelikar precis dit där de vill. Ni dansar efter deras pipa och har således svalt deras provokationer med krok och bete. Jag finner det fascinerande att någon som dig själv kan argumentera i tusentals inlägg mot några skribenter som helt uppenbart är ute efter att trolla och egentligen inte alls tror på en platt jord. Det spelar ingen roll vilka bevis eller argument du m.fl. kommer med. Hela poängen från deras sida är att sätta sig på tvären oavsett motargument i syfte att göra dig och andra irriterade.
Men visst. Jag kan känna sympati för att man bemöter dumheter, men att lägga ned så pass mycket tid på något som aldrig kommer bära frukt är för mig obegripligt och faktiskt en smula konstigt.
Jag är inget troll i den bemärkelsen att jag gör detta för jag inte tror på det, jag misstänker att jorden är platt. Så där har du fel, men varför inte anta utmaningen att lyssna på plattjordarnas argument? Argumentet att vi är dumma i huvudet kanske håller för den som bara vill avfärda någon och gå vidare, men vill du inte veta? Tänk om vi har rätt?
Jag har tidigare påpekat i tråden att det är motståndarna till platt jord som driver plattjorden framåt. Med iver, flit och ilska uppmärksammar de allt som plattjordare gör. Du har fel när du säger att vi trollar, vi tror på vad vi gör och att vi utmanar deras världsbild om sfärisk jord och det är väldigt provocerande för dem.
Är du inte intresserad av att veta varför det är så provocerande? Du verkar ju inte bli provocerad.