2020-03-08, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Nej man gör inget antagande om vilken position satelliten är på. Man riktar in en parabol tills man hittar den och så gör man samma sak från dom två andra mätpunkterna och får fram var den befinner sig.
Blir inte ett antagande bara för att du inte förstår dig på modellen.
Ja, då pejlar man objektet. Det Prudent beskrev var ett scenario där linjer skulle mötas i en punkt på en antagen position på en antaget sfärisk jord. Han skulle visa att jorden var sfär genom att anta att det är en sfär och därför är det en sfär.

Prudents argument lyder: eftersom jorden är rund så är jorden rund.

Otroligt korkat!
Citera
2020-03-08, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Jo, det är det. Det är det som utgör GPS som är ett militärt system som hanteras av amerikanska militärtjänster. Det är hemligt.
.

GPS? Jag pratar om WGS84.

Och nej det är såklart inget hemligt med WGS84. Det är helt enkelt en modell över den sfäriska jorden inklusive ett koordinatsystem. En modell med vars hjälp vi navigerar och hittar.

Och du är verkligen patetisk när du hela tiden undviker vad vi egentligen pratar om:
Vi hittar på jorden alltså känner vi till dess form.
Citera
2020-03-08, 17:08
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ja, då pejlar man objektet. Det Prudent beskrev var ett scenario där linjer skulle mötas i en punkt på en antagen position på en antaget sfärisk jord. Han skulle visa att jorden var sfär genom att anta att det är en sfär och därför är det en sfär.

Prudents argument lyder: eftersom jorden är rund så är jorden rund.

Otroligt korkat!
Nej det är du som missuppfattat det hela. Pejlar man från tre olika positioner så kan man lätt se att objektet inte är en position över en platt skiva eftersom vinklarna skulle bli totalt fel. Man antar ingenting.
Citera
2020-03-08, 17:10
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jo, det är det. Det är det som utgör GPS som är ett militärt system som hanteras av amerikanska militärtjänster. Det är hemligt.

Enligt Antarctic Treaty, däribland Sverige skrivit under, så har allmänheten inte tillstånd att vistas att vistas där.

I vanlig ordning papegojar du lögner åt dina ägare.
Nej det krävs tillstånd för att åka dit. Det är inte samma sak som att det skulle vara totalt förbjudet att åka dit.
Citera
2020-03-08, 17:12
Medlem
Citat:
Enligt Antarctic Treaty, däribland Sverige skrivit under, så har allmänheten inte tillstånd att vistas att vistas där.

Det behövs tillstånd för att besöka Antarktis men det betyder inte att allmänheten inte kan besöka Antarktis.

Bevisligen så går det utmärkt att besöka Antarktis - det är bara att haka på någon av alla arrangerade resor som går dit.
Citera
2020-03-08, 17:13
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:

Det finns 3 eller 4 positioneringssystem uppe varav amerikanska GPS är ett. Galileo, GLONASS, Baidou m.fl.

Vad gäller Antarctis Treaty så kanske du skulle läsa det. Det är ingalunda förbjudet för allmännheten att vistas där men tillstånd krävs precis som vissa länder kräver visum för att besöka dem. Sluta ljuga.
Citera
2020-03-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Det har du förstås din fulla rätt att tycka. Jag har egentligen inga synpunkter på det. Men trollen har de facto fått dig och dina gelikar precis dit där de vill. Ni dansar efter deras pipa och har således svalt deras provokationer med krok och bete. Jag finner det fascinerande att någon som dig själv kan argumentera i tusentals inlägg mot några skribenter som helt uppenbart är ute efter att trolla och egentligen inte alls tror på en platt jord. Det spelar ingen roll vilka bevis eller argument du m.fl. kommer med. Hela poängen från deras sida är att sätta sig på tvären oavsett motargument i syfte att göra dig och andra irriterade.

Men visst. Jag kan känna sympati för att man bemöter dumheter, men att lägga ned så pass mycket tid på något som aldrig kommer bära frukt är för mig obegripligt och faktiskt en smula konstigt.

Jag är inget troll i den bemärkelsen att jag gör detta för jag inte tror på det, jag misstänker att jorden är platt. Så där har du fel, men varför inte anta utmaningen att lyssna på plattjordarnas argument? Argumentet att vi är dumma i huvudet kanske håller för den som bara vill avfärda någon och gå vidare, men vill du inte veta? Tänk om vi har rätt?

Jag har tidigare påpekat i tråden att det är motståndarna till platt jord som driver plattjorden framåt. Med iver, flit och ilska uppmärksammar de allt som plattjordare gör. Du har fel när du säger att vi trollar, vi tror på vad vi gör och att vi utmanar deras världsbild om sfärisk jord och det är väldigt provocerande för dem.

Är du inte intresserad av att veta varför det är så provocerande? Du verkar ju inte bli provocerad.
Citera
2020-03-08, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
GPS? Jag pratar om WGS84.

Och nej det är såklart inget hemligt med WGS84. Det är helt enkelt en modell över den sfäriska jorden inklusive ett koordinatsystem. En modell med vars hjälp vi navigerar och hittar.

Och du är verkligen patetisk när du hela tiden undviker vad vi egentligen pratar om:
Vi hittar på jorden alltså känner vi till dess form.
Hur kan du känna till något som är hemligt?
Citera
2020-03-08, 17:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Eftersom du påstår att Antarktisfördraget innehåller detta förbud förutsätter jag att du kan visa hur detta uttrycks i fördragstexten. Kan du vara snäll och göra det.
Citera
2020-03-08, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Nej det är du som missuppfattat det hela. Pejlar man från tre olika positioner så kan man lätt se att objektet inte är en position över en platt skiva eftersom vinklarna skulle bli totalt fel. Man antar ingenting.
Hur ska du bevisa att ytan du pejlar ifrån är välvd genom att pejla ett objekt i himlen?
Vänligen berätta!
Citera
2020-03-08, 17:27
Medlem
Berätta själv vad du tror på vad som finns på antarktis 89 minus förutom snö is och vatten och några forskningstationer
Och några pingviner.
Han kan inte bevisa det i fördragstexterna boldogg
Senast redigerad av Eagle5555 2020-03-08 kl. 17:31.
Citera
2020-03-08, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Det finns 3 eller 4 positioneringssystem uppe varav amerikanska GPS är ett. Galileo, GLONASS, Baidou m.fl.

Vad gäller Antarctis Treaty så kanske du skulle läsa det. Det är ingalunda förbjudet för allmännheten att vistas där men tillstånd krävs precis som vissa länder kräver visum för att besöka dem. Sluta ljuga.
Ja, allmänheten avkrävs tillstånd för att vistas där. Varför avkräver man allmänheten tillstånd för att vistas på en plats? För att man vill kontrollerar platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in