2020-03-08, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Det kan man ju anta bara av att kolla på rörelsemönstret "vi kör som om vi spelade GTA", eller kanske att han var klädd i bara linningen. Antar också att han var berusad när detta hände, för man stjäl inte en taxibil i sitt sinnes fulla bruk. Men ganska onödig kommentar ifrån polisen.

Så du menar att alla som stjäl är mer eller mindre berusade/drogade och att de inte är vid sina sinnes fulla bruk? Varför har inte någon mupp politiker kommit på det som ursäkt för allt skit som händer i Sverige, så vi kan politisera lite mer...
Citera
2020-03-08, 11:46
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moshindeiru
Så du menar att alla som stjäl är mer eller mindre berusade/drogade och att de inte är vid sina sinnes fulla bruk? Varför har inte någon mupp politiker kommit på det som ursäkt för allt skit som händer i Sverige, så vi kan politisera lite mer...
Det jag menade på var tvärs om: Att polisen inte borde göra det antagandet innan tox.rapport är tillhanda, liksom att de inte borde gå ut och säga "det lutar åt att här har skett sexuella övergrepp" är rent puckat att komma med, bara för att en död kvinna hittas naken. Att göra antaganden är dumdristigt & orsakar eventuellt onödigt lidande hos anhöriga. Nu säger jag inte att personen inte var påtänd, för det känns ju orimligt, allt annat.
Senast redigerad av GoUoD 2020-03-08 kl. 11:48.
Citera
2020-03-08, 13:12
Medlem
Makaron2s avatar
Ingen som vet vem den avlidne var? Finns det något bevis på att han var av utländsk härkomst?
Citera
2020-03-08, 14:10
Medlem
goateyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makaron2
Ingen som vet vem den avlidne var? Finns det något bevis på att han var av utländsk härkomst?
Det är en äkta Svenne.
Rockabillygrabb boende på Sjöbo.
Senast redigerad av goateye 2020-03-08 kl. 14:43.
Citera
2020-03-08, 14:58
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Snubben var en väldigt omtyckt man som omgivningen inte ens skulle tro kunde döda en myra. Förstått det som en familjefar boende (eller bodde) i en liten ort på väg mot Ulricehamn. Vill inte gå in på exakt vart med hänsyn till familj.

Han missbrukade inte droger. Alkohol vet jag inte hur det stod till med riktigt. Men som sagt, väldigt omtyckt man i omgivningen. Aldrig spydig eller elak. Undrar vad för tragiskt som gick snett den här kvällen.. Någonting drastiskt gjorde uppenbarligen att det slog slint väldigt snabbt.

Edit: Han är svensk.
Citera
2020-03-08, 15:00
Medlem
Makaron2s avatar
Tack för svar.
Det är tråkigt för alla inblandade såklart. På båda sidor. 😔
Citera
2020-03-08, 16:51
Medlem
Äntligen en glad nyhet. Synd att det inte händer oftare.
Citera
2020-03-08, 17:05
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FujitsuNakajima
Snubben var en väldigt omtyckt man som omgivningen inte ens skulle tro kunde döda en myra. Förstått det som en familjefar boende (eller bodde) i en liten ort på väg mot Ulricehamn. Vill inte gå in på exakt vart med hänsyn till familj.

Han missbrukade inte droger. Alkohol vet jag inte hur det stod till med riktigt. Men som sagt, väldigt omtyckt man i omgivningen. Aldrig spydig eller elak. Undrar vad för tragiskt som gick snett den här kvällen.. Någonting drastiskt gjorde uppenbarligen att det slog slint väldigt snabbt.

Edit: Han är svensk.

Kanske druckit för mycket, fått i sig någon sorts drog (medvetet eller omedvetet), och det bara slagit slint i skallen!?

Men vilken onödig ”grej”...!!
Citera
2020-03-08, 18:51
Medlem
Makaron2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Äntligen en glad nyhet. Synd att det inte händer oftare.

Hur menar du?
Citera
2020-03-08, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makaron2
Hur menar du?
Hur tror du att jag menar?
Citera
2020-03-08, 20:37
Medlem
Då kom snyfthistorien fram igen,han va så fin bla bla bla,Bullshit,bra människor rånar inte Taxi bilar o misshandlar dem o sen kör ihjäl sig,ikke en chans.

Bra människor åker med Taxin betalar o går hem.
Citera
2020-03-08, 21:45
Medlem
Vet någon mer exakt vart han kraschat?
Denna gata ska tydligen gå delvis i ett industriområde, iaf slutet på denna gata om jag förstått rätt.
Är egentligen bara därnere mot industriområdet som jag kan ana stenar/berg, iaf när man kollar kartan.
Tänker att han krockat där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in