Citat:
Ursprungligen postat av
GlennvonGoteborg
Vad yrar du om?
Unga och friska kan också dö av detta virus. Sprid inte desinformation!
Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
Läs inte tråden då om du är så känslig och drabbas av panik.
Vill du tvinga oss att vi ska skriva optimistiska saker för att du ska bli glad och på gott humör? Det är ditt ansvar att ta hand om skydda din kropp och ditt psyke.
Jag sprida desinformation? Igår tog en användare upp att ett svenskt barn hade dött av sjukdomen, helt utan källor såklart. Genast blev det SM i ryggdunkning i tråden och alla hakade på och teoretiserade om vem/var/hur/när.
Detta prat om ett svenkt dödsfall visade sig vara rent skitsnack givetvis. Påpekade man detta blev man ignorerad eller påhoppad av er galningar som anser sig ha ensamrätt på tråden.
När jag blir mörkrädd menar jag snarare att jag blir rädd för folks dumhet i tråden istället för själva viruset.
Citat:
Ursprungligen postat av
Diskuterarn
Då kan man bara
hoppas att Corona tar en liten turne och är på spridning när du är äldre också så du får uppleva det
Jag är under 30 men har ändå samvete och empati nog att bry mig om äldre människor.
Citat:
Ursprungligen postat av
messiasibid
Idiot.
Lombardy har utlyst lockdown och den ansvarige går ut med att sjukhussystemet är nära kollaps.
Kina svetsade igen dörrar och agerade resolut med lockdown.
FED sänkte styrräntan vid enbart cirka sextio smittade fall.
Flertalet länder har reserestriktioner, och förbjudit event med publik.
Om du vill agera som en struts med huvudet i sanden så visst gör det. Men helst inte bland folk och smutsa inte ner denna tråd med dina idiotiska uttalanden som inte tillför någon information.
Håller man inte med corona-pöbeln är man inte bara idiot! Man ska helst vara gammal, bli smittad och dö också.
Jag bryr mig om riskgrupperna och tycker Sverige agerat dåligt men att sprida den paniken ni förespråkar är 100% onödigt.