2020-03-08, 16:34
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Lol

Bättre för vi sitter med ca 40ggr lägre smittsiffror. Då blir det enklare. Sen, för att kunna smittspåra verkligt antal måste man ha TESTAT folk också. I Sverige har vi testat. 2000 pers tror jag, mot 200 000 i italien. Alltså gillar vi istället att blunda för antalet smittade istället för att se verkligheten i vitögat

Man får det man mäter. De testar inte alla och påstår sedan att vår smittspridning är bättre, utan att ha någon som helst koll på hur stort mörkertalet ser ut. En riktig bolibompa-fars.
Citera
2020-03-08, 16:34
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Varför skulle man testa alla?

Minska spridningen så vi kan vårda alla som behöver vård.
Citera
2020-03-08, 16:35
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Aldrig. Det finns ingen kapacitet för det. Om några veckor så kommer vården vara helt överbelastad

Ja, då är det bättra testa färre så det inte ser så illa ut.
Citera
2020-03-08, 16:35
Medlem
USA tog inte inhemska hotet på allvar (inga förebyggande uppmaningar) och kommer att få betala priset för det
Citera
2020-03-08, 16:36
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
För att se om de har C-19, kanske? Varför testar man några?
Citera
2020-03-08, 16:36
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:

Han frågade när man ska börja testa alla med 'corona symptom'. Frågan är viktig, då man bara testar folk som varit i smittade områden och vägrar testa folk med symptom.
Citera
2020-03-08, 16:37
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
USA tog inte inhemska hotet på allvar (inga förebyggande uppmaningar) och kommer att få betala priset för det

Nu kommer det visa sig vilket ruttet sjukvårdssystem de har.
Citera
2020-03-08, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Finns säkert sådana som reser men jag skulle vilja påstå att det finns olika kulturella resvanor i Sverige. Det är inte många i övre Norrland som säger att de ska ta en skidsemester.

- Vadå skidsemester? Det är väl bara att packa in skidorna i bilen och åka upp till backen efter jobbet.

Skidsemester i norra Italien prioriteras nog inte i första hand när det ska planeras resande. Det är ett ganska typiskt storstadsfenomen skulle jag vilja påstå.
Finns många som åker på modemässa (företag)och bara semester, man kan nog också vara less att alltid vara på hemmaplan skulle jag tro.
Citera
2020-03-08, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Han frågade när man ska börja testa alla med 'corona symptom'. Frågan är viktig, då man bara testar folk som varit i smittade områden och vägrar testa folk med symptom.
Nästa vecka skall de utöka testandet på detta sett, sade de igår.
Citera
2020-03-08, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Hur kommer det sig att du då minsann vet så mycket om hur allt fungerar då? Precis som alla nötter här som tror dom vet mer än läkare/experter på virus osv bara för att dom suttit och googlat om virus senaste veckorna.
Det ligger nog till så här att förtroendet hos "experter" tyvärr är i botten. Jag menar, våra politiker hänvisar konstant till sina "experter"...och se vart det har tagit Sverige idag? Inte kan väl "experterna" som våra politiker haft som galjonsfigurer i sin agendaflotta ha haft fel, och därmed vara medskyldiga till att ha destabiliserat landet?

Nä, med politikernas track record i bagaget så kryddar jag experternas idéer ordentligt med mina egna tankar kring Coronakrisen. Och framför allt lyssnar på fler än de experter som regimen pushar.
Citera
2020-03-08, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananarmen
Hur går det för dig adjektivet? Fått något svar på din provtagning?

Jag testade positivt.

Så vi är i karantän nu, alla andra friska. Jag mår bra idag, nästan ingen hosta kvar, dock har jag fått lite ont i halsen. Mindre ont o bröstet med.

Imorgon skall de testa resten av familjen, men då de är utan symtom så var det inte prioriterat, vilket jag förstår, men vi är alla satta i isolering/karantän hemma nu.

Samtliga i minst 9 dagar efter att jag är symptomfri och testat negativt. Eller någon annan om de visar smitta.
Citera
2020-03-08, 16:42
Medlem
messiasibids avatar
En idiot förstår bara vad risk är för något efter att skadan har skett.
Detta verkar tyvärr ligga i linje med Sveriges agerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in