2020-03-08, 15:39
Medlem
Kommer kina börja uppdatera om antalet döda igen?
Citera
2020-03-08, 15:40
Medlem
Helan-och-Halvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Åk med och hämta den!
Sprid den med flit i vårat samhälle

Varför ochbåterigen varför går asiaterna den milda varianten där färre dör! När det rimligen borde vara långt bort i världen när den muterat ned sig så borde vi ha den milda!

Dödligheten släpar med Corona. 5 dagars inkubationstid, 3-5 dagar sjuk innan akut sjukvård snit 5 dag till = 15 dagar tills de som IDAG är sjuka kan dö...

Men såklart Asien har enbart unga o friska varianten som smittar de unga, såklart de har den med låg mortalitet!
Detta är en krigshandling från Asien

Kanske inte direkt en krigshandling, men vi är alldeles för beroende av Kina. Tucker Carlson ger en riktigt bra analys. USA importerar 95% av sin antibiotika från Kina. Självklart måste vi vara någorlunda självförsörjande i Sverige och Europa på mediciner och medicinsk utrustning så att vi kan hantera en kris som Corona.viruset. Det är inte en ekonomisk fråga, det är en säkerhetsfråga. Att lägga ut så mycket av tillverkningen till Kina är det dummaste västvärlden har gjort.

https://www.youtube.com/watch?v=IqDrZYNafAg
Citera
2020-03-08, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera
Jag har sagt det förr... Ställ in er på att ni någon gång kommer att bli smittade, men njut för f-n av livet fram tills att så faktiskt sker.
När febern kommer och om kronan konstateras bestämmer ni er för att vinna över skiten, ni visar en massa jävlar annama och fighting spirit.
Hur skulle ni reagera om ni fick ett cancerbesked med goda chanser att överleva? Hade ni knutit näven och sagt ”det här grejar jag” eller hade ni brutit ihop och gett upp?

Det är väl en jävla skillnad på ett cancerbesked med goda chanser efter jobbig utdragen behandling och en sketen influensa som 99,9% i yngre ålder reder ut efter 2v vilandes i sängen.
Citera
2020-03-08, 15:42
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Hur menar du nu? Antalet Finlandssvenskar i Finland var 2016 ca 290 000, så antalet Finlandssvenskar i Sverige borde vara runt 10000 eller liknande. Varför skulle dessa utgöra någon större hot?

Menar kanske sverigefinländare. Enkelt uttryckt finnar i Sverige.
Citera
2020-03-08, 15:43
Medlem
arbetets avatar
Vad tror ni om en s.k. Second Wave, d.v.s. att sommaren med värmen bromsar upp viruset för att slå till med full kraft under hösten?

Har vi inget vaccin då så lär de regioner som har haft väldigt få fall nu bli hårt drabbade då det inte finns någon immunitet. Kina lär klara sig bra och norra Italien med Iran kanske.
Citera
Bannlyst
tyskland gör som schweiz ställer in alla evenemang med mer än 1000 pers

dvs Bundesliga osv kommer spelas Utan publik

https://www.bild.de/news/inland/news-inland/coronavirus-mehr-als-150-neue-faelle-in-deutschland-insgesamt-ueber-400-lufthansa-streicht-mehr-als- 7000-fluege-69089326.bild.html
Senast redigerad av Luzern 2020-03-08 kl. 15:48.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Finns det något fall i Sverige där man inte vet hur hen fått smittan?

Igår skrev texttv dvs TT att av de igår 21 positiva i Stockholmsområdet så hade MAJORITETEN smittats under utlandsvistelse eller närstående som fått smittan utomlands.
Jag som är luttrad nyhetsnymf reagerade direkt på tonen om majoriteten och uteslutandet om skrivelse om minoriteten.
Citera
Medlem
Den första bekräftade döden var den 9 januari 2020 i Wuhan. [77] Den första döden utanför Kina inträffade på Filippinerna, [78] [79] [80] [81] och den första döden utanför Asien var i Frankrike. [82] Från den 28 februari 2020 , utanför Kina, har mer än ett dussin dödsfall registrerats i vardera Iran, Sydkorea och Italien. [83] [84] [85] Dödsfall har också rapporterats i Nordamerika, Australien, San Marino, Spanien, Irak och Storbritannien. [86]

https://en.wikipedia.org/wiki/2019%E2%80%9320_coronavirus_outbreak
Citera
2020-03-08, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Kommer kina börja uppdatera om antalet döda igen?

28 st rapporterade idag.
Vad menar du?
Citera
2020-03-08, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Å andra sidan var jag väldigt sjuk när jag hade svininfluensan för några veckor sedan, men jag sökte mig inte till vården då jag tyckte de hade bättre saker att göra...
Usch, segt! Drabbade mig 2009. Men visst har du en poäng.
Citera
2020-03-08, 15:46
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brevportot
när brukar uppdatering från italien komma?
lite intressant eftersom det garanterat lär bli värre i sverige än där eftersom dom spärrade av tidigt mm.
Men lägg av! Finns ingenting som talar för att Sverige skulle få ett utbrott som det i Italien.
Citera
2020-03-08, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja, och jag tycker det verkar som att vad gäller de första fem-tio smittade var man mer noga med att kolla personer i närheten. Smittad #2 lyckades man väl identifiera 40 personer kring, och några av dessa var smittade? Min känsla är att man inte gjort så på de 190 senaste. Men det är nog mest en känsla.
Min känsla är också att vi inte har gjort tillräckligt för att försöka stoppa spridning.
Vi får se hur det ser ut nästkommande veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in