2020-03-08, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McMackan
Nej, staten betalar för testerna..
Millions of Americans are uninsured — 27.5 million at last count in 2018. For them, even going to the hospital to get tested can come at a steep cost. Business Insider estimated that the average visit to the doctor could cost anywhere between $149 to $1,151, not including the cost of any testing.

Even those who are insured face tough numbers. In Miami, a man who returned to the U.S. from a work trip in China went to the hospital fearing he may be infected with COVID-19. Osmel Martinez Azcue told the Miami Herald he would normally have gone to CVS for over-the-counter medicine to treat his symptoms, but felt he had a responsibility to get tested amid fears of a coronavirus outbreak in the U.S. Azcue tested positive for the flu and went home with a bill for $3,270, which cost him $1,400 after insurance.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brevportot
när brukar uppdatering från italien komma?
lite intressant eftersom det garanterat lär bli värre i sverige än där eftersom dom spärrade av tidigt mm.

Spärrade av tidigt! Är du på riktigt?
Dom har ju för fan gjort alla jävla fel som går att göra. Nu fick dom sätta 1/4 av landet i karantän
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolesterol
Svenska skolan är sämst i Europa. Kanske skulle barnen rentav lära sig mer av att sitta hemma än att gå i svensk skola.
Oj, det visste jag inte. Kollade runt på diverse "listor" på världens bästa utbildningssystem och där låg Sverige högt på allihop, många gånger topp 10. Kan ju dock ha varit dåliga källor. Vart kan jag få det bekräftat att Sverige har Europas sämsta skola?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaghetertorsten
Något du missar är att sjukvården har utökat testandet till alla som visar influensasymptom och som söker vård för det. Det har pågått i flera dagar och nämns i den här tråden flera gånger.

Det positiva är att det är rimligt att anta att en person som visar mindre symptom, och därmed kanske inte ens tror sig kunna vara smittad, inte heller smittar i samma omfattning som någon som visar många symptom. Om du inte har symptom som exempel vis hosta blir det mycket mindre troligt att du för det vidare.
Å andra sidan var jag väldigt sjuk när jag hade svininfluensan för några veckor sedan, men jag sökte mig inte till vården då jag tyckte de hade bättre saker att göra...
Citera
Medlem
obscenitets avatar
Information om vad man måste uppfylla för att få testas för Corona.
Någon skrev om provtagning för misstanke om allmän smittspridning men det verkar inte vara fallet ännu

https://vardgivarguiden.se/kunskapsstod/smittskydd/sjukdomar/coronavirus-2019-ncov/provtagninsindikationer/
Citera
Medlem
messiasibids avatar
NEW: Romania bans public and private events with more than 1,000 people as number of coronavirus cases hits 14. Från BNO news.
Citera
Medlem
Bumblebeebees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Källa? I så fall kanske det beror på medelhavskosten, som skyddar mot hjärt- och kärlsjukdomar. Men jag VET att de röker mer (i alla fall männen), och har mer lungsjukdomar p.g.a. det. D.v.s. det viktigaste när det gäller att överleva eller inte överleva Coronan just.

Källa?
Citera
2020-03-08, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Angående statistiken som redovisas för Stockholm så gäller den föregående dygn.

Till och med gårdagen har omkring 1 600 personer provtagits i regionen och av dessa har 115 nu visat sig blivit smittade av viruset. Siffrorna avser antalet fall för dagen innan, dvs mätningen bryts vid midnatt dagen innan. Det samma gäller antal provtagna. Region Stockholm har mobila provtagningsteam som provtar personer i hemmet. Under lördagen togs 115 prover via mobila provtagningsteam. Av 1600 provtagningar har 560 av dessa gjorts av de mobila provtagningsteamen.

Källa: https://vardgivarguiden.se/nyheter/2020/mars/fall-av-nya-coronaviruset-i-stockholm-den-8-mars/

Grovt skattat en på tio testade smittad, ungefär som Italien i relativt tidigt skede, 16000test, 1700 smittade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
L-strain
S-strain
I wuhan L-strain som va dödligare.
I grannlandet där sekten blivit ”smittade” har de den milda s-strain
Wuhan varianten dvs Kina: 80.000 smittade och 3000 döda dvs : 3,75% dödlighet.
I Sydkorea och där i sekten där det startade: 7300 smittade och 50 döda dvs: 0,68% dödlighet

HÄRLIGA FAKTA VA VÄNNER!

vi har i Tyskland Italien och Frankrike en variant av L-strain = den elaka med högre dödlighet.

Säg mig... hur är detta möjligt?! Är det medvetet spridet till Europa för att söndra och förstöra innifrån, samhället och Europas starka ekonomi?

Vad är det frågan om?

Sluta sprida dynga nu. Wuhan hade både S och L det var ju där man identifierade de båda stammarna. Det har gjorts en kort studie på 103 individer och de studerade inte symptomen utan konstaterade att en av stammarna verkade sprida sig mer aggressivt. Läs själv:

https://academic.oup.com/nsr/advance-article/doi/10.1093/nsr/nwaa036/5775463

Alltid bra att gå till källan och verifiera. Om du har tillgång till en senare studie med mer info så dela gärna då jag är lite intresserad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ResareBengt
Jo, fast fortfarande bättre än Italien. Iran har mycket business med Kina. Det är därför. Iran borde haft 10 dubbla helvetet om dom hade varit italienare

Då har du nog missat hur mycket business Italien har med Kina.
Förutom all business länderna emellan har de 330 000 kineser som bor lagligt i Italien, och hur många som bor där illegalt finns det olika siffror om, men det är många.
Citera
2020-03-08, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Spärrade av tidigt! Är du på riktigt?
Dom har ju för fan gjort alla jävla fel som går att göra. Nu fick dom sätta 1/4 av landet i karantän
aha har inte följt med så noga,då blir det likadant i sverige då.
Citera
2020-03-08, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Sunday 8th March

Dagens uppdatering från Dr. John Campbell. Han börjar bli mer och mer påverkad av bekymran nu. Jämför med HIV-utbrottet på 80-talet bland annat.
Sjuksköterskan har tappa förståndet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in