2020-03-08, 08:15
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Här har du en bild med plattformar som inte stödjer dina uträkningar.
https://www.google.com/search?q=black+swan+flat+earth&safe=active&source= lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiRkdyv54joAhWnl4sKHb R4CDsQ_AUoAXoECAsQAw&biw=1422&bih=702#imgrc=sITinI y9iLJXFM
Att horisonten verkar vara olika långt bort beroende på vädret är väl känt. Du undvek så klart att visa bilderna från dagen efter, då det var mindre refraktion. Då stämmer det bättre med beräkningarna.
Citera
2020-03-08, 08:54
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Jag tycker att det är ett normalt beteende att inte låta felaktigheter stå obesvarade.

Det har du förstås din fulla rätt att tycka. Jag har egentligen inga synpunkter på det. Men trollen har de facto fått dig och dina gelikar precis dit där de vill. Ni dansar efter deras pipa och har således svalt deras provokationer med krok och bete. Jag finner det fascinerande att någon som dig själv kan argumentera i tusentals inlägg mot några skribenter som helt uppenbart är ute efter att trolla och egentligen inte alls tror på en platt jord. Det spelar ingen roll vilka bevis eller argument du m.fl. kommer med. Hela poängen från deras sida är att sätta sig på tvären oavsett motargument i syfte att göra dig och andra irriterade.

Men visst. Jag kan känna sympati för att man bemöter dumheter, men att lägga ned så pass mycket tid på något som aldrig kommer bära frukt är för mig obegripligt och faktiskt en smula konstigt.
Senast redigerad av SadEyes 2020-03-08 kl. 09:54.
Citera
2020-03-08, 11:03
Medlem
Lidltyrannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Det är såklart ingen som skriver här som de facto tror på en platt jord, det förstår nog alla. Det är troll som gillar att munhuggas lite. Jag är nästan mer fascinerad över hur vissa orkar att bemöta trollen dag ut och dag in år efter år med tusentals inlägg under bältet bara i denna tråd. Det är ju på sitt sätt lika konstigt som att vara plattjordare.

Så tänker alla i början även jag, men sen när du väll börjar försöka debunka och hitta bevis för att jorden är rund, kommer du inse till slut att vi har blivit lurade alla år. Det kommer ta ungefär 1,5 år sen är du plattjordare det är vad som räcker efter att du precis börjat undersökt ämnet.
Sen kommer du även att väcka ögonen till att om de kan ljuga om detta, vad är det mer de ljuger om. Du kommer bli skeptiskt till allt.
Citera
2020-03-08, 11:05
Medlem
Lidltyrannens avatar
Citat:
Därför att den relativa hastigheten mellan planet och jorden är noll, innan planet startar och efter att planet landat. Däremellan är planets hastighet skillnaden mellan plantets hastighet och jordens hastighet. Jordens hastighet behöver inte tas med i beräkningen.

Juste Einsteins relativitetsteori är det enda som förklarar detta, det är de enda att luta sig tillbaka på en frimurarforskare.
Inga fysiska bevis på att jorden faktiskt snurrar, snarare tvärtom.

Mycket teorier i forskningsvärlden, när människor oftast säger att de gillar att ha fakta.

Samma relativitetsteori som säger att bara för man färdas i ljusetshastighet så åldras man saktare och skulle vara ung när man kom tillbaka till jorden men alla andra skulle vara gamla. Helt jävla ologiskt låter som magi som ingen fattar och det är bara en teori, men det är forskningens teori så då är det sant varför skulle de ljuga för oss.
Senast redigerad av Lidltyrannen 2020-03-08 kl. 11:07.
Citera
2020-03-08, 11:11
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lidltyrannen
Så tänker alla i början även jag, men sen när du väll börjar försöka debunka och hitta bevis för att jorden är rund, kommer du inse till slut att vi har blivit lurade alla år. Det kommer ta ungefär 1,5 år sen är du plattjordare det är vad som räcker efter att du precis börjat undersökt ämnet.
Sen kommer du även att väcka ögonen till att om de kan ljuga om detta, vad är det mer de ljuger om. Du kommer bli skeptiskt till allt.

Du kommer såklart inte lyckas med att lura in mig i fällan. Jag vet att du inte tror på en platt jord och det är egentligen inte svårare än så. Mitt korta gästspel i denna tråd är nu över, men fortsätt för all del med att argumentera för en platt jord om du finner nöje i det. Hur barnsligt det än må vara.

Stå på dig!
Citera
2020-03-08, 11:15
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Det har du förstås din fulla rätt att tycka. Jag har egentligen inga synpunkter på det. Men trollen har de facto fått dig och dina gelikar precis dit där de vill. Ni dansar efter deras pipa och har således svalt deras provokationer med krok och bete. Jag finner det fascinerande att någon som dig själv kan argumentera i tusentals inlägg mot några skribenter som helt uppenbart är ute efter att trolla och egentligen inte alls tror på en platt jord. Det spelar ingen roll vilka bevis eller argument du m.fl. kommer med. Hela poängen från deras sida är att sätta sig på tvären oavsett motargument i syfte att göra dig och andra irriterade.

Men visst. Jag kan känna sympati för att man bemöter dumheter, men att lägga ned så pass mycket tid på något som aldrig kommer bära frukt är för mig obegripligt och faktiskt en smula konstigt.
Att det inte bär frukt vet du inget om.
Det kan finnas de som bara läser och ser att dumheterna är dumheter i inläggen som bemöter dumheterna. Sedan är det en bra övning i argumentation och retorik.
Citera
2020-03-08, 11:19
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Juste Einsteins relativitetsteori är det enda som förklarar detta, det är de enda att luta sig tillbaka på en frimurarforskare.

Mycket teorier i forskningsvärlden, när människor oftast säger att de gillar att ha fakta.

Samma relativitetsteori som säger att bara för man färdas i ljusetshastighet så åldras man saktare och skulle vara ung när man kom tillbaka till jorden men alla andra skulle vara gamla. Helt jävla ologiskt låter som magi som ingen fattar och det är bara en teori, men det är forskningens teori så då är det sant varför skulle de ljuga för oss.
Det har med bevarande av momentum och referenssystem att göra. När planet står stilla är det i samma referenssystem som jorden. Jordens rörelse påverkar inte planets rörelse på jorden.
Citera
2020-03-08, 11:24
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Så tänker alla i början även jag, men sen när du väll börjar försöka debunka och hitta bevis för att jorden är rund, kommer du inse till slut att vi har blivit lurade alla år.
Det faller ju på att det finns bevis på att jorden är sfärisk. Du kan ju till exempel själv se att det finns en horisont och att solen lyser på molnens undersida, till exempel.
Citera
2020-03-08, 11:26
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Haha nu sitter du bara och skriver ord du inte begriper va? Att föremål i rörelse har en hastighet gentemot ett annat föremål har ingen med relativitetsteorierna att göra. Du tänkte att Einstein hittade på ordet relativ?

Samt du har uppenbarligen ingen koll på vad begreppet ’teori’ innebär i vetenskapen.

Gå ut i solen och lek nu.
Citera
2020-03-08, 11:29
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Att det inte bär frukt vet du inget om.
Det kan finnas de som bara läser och ser att dumheterna är dumheter i inläggen som bemöter dumheterna. Sedan är det en bra övning i argumentation och retorik.

Det gör det bevisligen inte.

Det kan jag definitivt hålla med om och jag har inga synpunkter på det. Ni får hålla på bäst ni vill och jag har inte för avsikt att förändra något debattklimat i denna tråd. Det var ett kort gästspel som nu är över för min del. Jag har inget intresse av att diskutera infantila spörsmål som detta.
Citera
2020-03-08, 11:32
Medlem
Lidltyrannens avatar
Citat:
Det har med bevarande av momentum och referenssystem att göra. När planet står stilla är det i samma referenssystem som jorden. Jordens rörelse påverkar inte planets rörelse på jorden.

Låter inte som en logisk eller fakta baserad teori för mig endast matematisk hitta på för att en påhittad verklighet om att jorden snurrar ska stämma.
Citera
2020-03-08, 11:33
Medlem
Lidltyrannens avatar
Citat:
Det faller ju på att det finns bevis på att jorden är sfärisk. Du kan ju till exempel själv se att det finns en horisont och att solen lyser på molnens undersida, till exempel.

Fast en horisont skulle också finnas om jorden var platt.

Att solen syns under molnen förklaras enkelt med det du kan se själv på sommaren när solen ligger på dator skärmen trots att du inte ser solen i fönstret och du får ont i ögonen av solen, ljuset studsar mot ytor bilder där solen är under molnen är alltid vid berg som är under visa mig en annan bild tack.
Senast redigerad av Lidltyrannen 2020-03-08 kl. 11:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in