Citat:
Ursprungligen postat av
matsqq
Så här skrev du den 22 februari i denna tråd ...
"23 civila poliser kring åsen med vapen som kan vara mordvapnet, kommunikatipn och både fordon, dolda positioner, möjligheter att aktivt vilseleda utredningen skall vi tydligen släppa för att Filters uppgiftslämnare lämnar en story som inte håller ihop och bygger kedjor spm är långsökta.
Nej varken KP eller folkflertaöet kommer att köpa det."
Så det är alltså 23 personer inblandade och så slutar det med ett skott med en magnum nära en nattöppen bankomat, mördaren springer på nära håll förbi åtminstone tre vittnen som mycket väl hade kunnat övermanna honom samtidigt fipplar han med en liten handväska och försöker stänga den ...
... eller genomföra man dådet på det sättet TROTS att det är 23 poliser närvarande runt åsen ? Det låter inte ett dugg bättre ...
För mig verkar teorin om SE betydligt troligare ... men jag tänker inte uttala mig lika tvärsäkert som du för sanningen är att utan all information så vet vi inte hur detta gick till ...
Vittnesuppgifter går väldigt mycket isär ... Lisbeth Palme är ett lysande exempel på det ...
Men Yvonnes vittnesmål om väskan låter som något som känns relevant för mig ... hon HAR med största säkerhet sett den ...
Fakta och logik pekar i en enda riktning dvs mot en begränsad konspiration (då alla tänkbara ensamma tillfällighetsmördare eliminerats)
Det betyder att sanningen måste finnas någonstans i den avbrutna knarkspaningen antingen inom en delmängd av dessa, en av dem känd eller observerad verksamhet. Här ligger nyckeln och det är inte spekulativt.Det finns folk som för länge sedan tystat observationer av "kollegor" samt en massiv desinformation framför allt mot CP med läckt information om ren bevismanipulation.
Få se nu. Å ena sidan spanare som befann sig i området och disponerade dolda observationsposter, fordon, kommunikationsutrustning och inte minst vapen som är möjliga ja rent av troliga som sedan uppenbart ljugit och fabricerat bevis mot en oskyldig med utpressning, manipulationer och utfästelser om belöning. Spanare vars operationssätt har stora likheter med agerande kring övervakning av OP.
I del läget väljer man att fokusera på. Den där SE är en kuf. Han måste det vara... och liknande scenarion.
Nä du, det finns saker man inte kan gå runt.
KP kan inte gå runt att redovisa varenda person i spaningen med namn position, alibi, vapeninnehav etc om han vill bli trodd.