2020-03-08, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Undfallenheten till att fatta beslut gör väl att vi snart har en mycket extrem situation i Sverige. Jag är rädd att det här snart kommer gå överstyr och att vi inom kort har snabb och fri smittspridning. Då är det så dags att agera. Hur många dolda fall har vi redan nu? 100, 1000, 10.000? Hur många har vi om några veckor om vi tutar och kör som vanligt? Ingen vet.

1 uke - 1000-2000
2 uker - 4000-8000
Citera
2020-03-08, 06:19
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halpmeplz
Er vel på tide at Norge tar over Sverige når viruset er over da, rett inn med hele armyen når 30% av Sverige lever. Siden Danmark gav Norge til Sverige i 1814 så er det på tide å la Norge bestemme litt nå!

Helt okej att vi blir ett lydland. Erna är bedre leder och Norge har bedre sportsmen! Men eter att Frida Karlsson spurtade ner Therese känns det aningen bakvänt.
Citera
2020-03-08, 06:20
Medlem
Detta kommer skaka om världen på ett sätt vi inte upplevt tidigare under våra liv.

Jag är så fruktansvärt frustrerad och arg på Sveriges myndigheter på sättet dom har agerat på i denna kris, kommer gå helt åt helvete. Inom 2 veckor kommer detta land och våran vardag se helt annorlunda ut.

Se till nu gott folk att vidta åtgärder som gör att ni klarar en hemkarantän i minst 2 veckor!

Vi bevittnar historia.
Senast redigerad av aju1891 2020-03-08 kl. 06:29.
Citera
2020-03-08, 06:23
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyplo43
Problemet var ju Nordkorea
Om dom mörkar så får det inpact ,Eller har jag fel

Folk reser bara mellan Nordkorea och Kina så det blir Kinas problem och dom stänger gränsen om det känns angeläget.
Citera
2020-03-08, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Norge är idioternas land. Ni är en bunt white trash idioter och quislingar som blev rika på olja. Skitstövel terroristen Anders Breivik är en produkt av ert sjuka samhälle. Eran makthavare är minst lika bajsiga och feministiska som våra. Så håll käften.

Hahahaha, oh the #triggered is strong in this one. Skulle vel ikke trenge å skrive /s på det innlegget, men må vel det fra nå av da.

Men for å svare deg på dine beskyldinger:

Vi er quislinger? Dere har 200 bomber som går av i året å "nothing to see here, just a normal day in Sweden i svenske aviser". Wtf, hvem slepper inn 110 000 flyktninger / år når man bare har 10 mill innbyggere totalt...?

Yea, ble rike på oljen, beklager at vi flyttet landet så nærme nordsjøen :/ Før oljen lå vi ca på lik linje som Sverige. I 1960 var GDP per capita i Norge 1441 USD og i Sverige 1983 USD.

Breivik er en sinnssyk terrorist med helt crazy world views og han er hatet av alle i Norge.

Nja, ble jo årets nyhetssak når en muslimsk kvinne ikke ville håndhilse på en hvit svenske. Ble jo den heksejakta etter han fordi han mente det var feil at hun ikke ville håndhilse...

White trash? På hvilken måte?
Citera
2020-03-08, 06:25
Medlem
SmyghukareNs avatar
Två länder håller nollan fortfarande, Turkiet och Bulgarien.

Ganska fantastiskt att dom lyckats med detta.

En viss Åkesson var nyligen i Turkiet, inga munskydd eller specialåtgärder behövdes då för att skydda sig.
Citera
2020-03-08, 06:26
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aju1891
Detta kommer skaka om världen på ett sätt vi inte upplevt tidigare under våra liv.

Jag är så fruktansvärt frustrerad och arg på Sveriges myndigheter på sättet dom har agerat på i denna kris, kommer gå helt åt helvete. Inom 2 veckor kommer detta land och våran vardag se helt annorlunda ut.

Se till nu gott folk att vidta åtgärder som gör att ni klarar en hemkarantän i minst 2 veckor!

Vi bevittnar historia.

Mathem.se fixar en oändlig karantän.
Citera
2020-03-08, 06:29
Medlem
Ovcharkas avatar
Har känts töntigt innan. En influensa liksom? Överlevde både fågel och gris utan vaccination.

Men när nu Italien stänger av hela gränsen till deras halvö...

Undrar vad som händer. Är det verkligen så illa? Har jag skratta åt nåt som faktiskt är allvarligt?

Har de kommit underfund med nåt vi inte vet?

Dör jag så dör jag. Jag bryr mig inte om mig. Men andra.

En hel halvö är avstängd...
Citera
2020-03-08, 06:29
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Två länder håller nollan fortfarande, Turkiet och Bulgarien.

Ganska fantastiskt att dom lyckats med detta.

En viss Åkesson var nyligen i Turkiet, inga munskydd eller specialåtgärder behövdes då för att skydda sig.

Tänk ifall Åkesson drog med sig viruset hem och smittar ner hela partiledningen!? Kanske inte var så smart att åka dit...
Citera
2020-03-08, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Är du över 85 och/ eller multisjuk?

Om inte kan du köpa en ask halstabletter istället för att dra på dig det där.

För dig är det lika farligt son en förkylning. Men troligen biter inte fakta på dig.

Till skillnad från dig så har han nära och kära i olika åldrar och med olika åkommor.

Och nej, det är inte lika farligt som en förkylning för honom, ditt troll.
Citera
2020-03-08, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Har känts töntigt innan. En influensa liksom? Överlevde både fågel och gris utan vaccination.

Men när nu Italien stänger av hela gränsen till deras halvö...

Undrar vad som händer. Är det verkligen så illa? Har jag skratta åt nåt som faktiskt är allvarligt?

Har de kommit underfund med nåt vi inte vet?

Dör jag så dör jag. Jag bryr mig inte om mig. Men andra.

En hel halvö är avstängd...

Mange som ikke har tatt dette alvorlig. Men, Kina stenger ikke inne 800 mill innbyggere uten grunn, Italia stenger ikke 10 mill inne uten grunn, fly stopper ikke opp uten grunn, båter blir ikke nektet å legge til kai uten grunn.

Er ikke "bare influensa" this that osv, verre enn de fleste tror, men ikke så ille som doomsday folkene tror.
Citera
2020-03-08, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Ni är inte bättre än oss på att ta i tu med terrorister och islamister. Men utvisa Mulla Krekart till Italien så ska jag komma till er och sjunga "Ja vi elsker dette lande" från toppen av Romsdalshorn.

Nononono, ikke minn meg på det der. Fuuuuucking fail hele greia.
Norge: Slipper inn en utlending men gir han ikke statsborgerskap
Utlendingen: Truer statsministeren, havner i fengsel x antall ganger, er mulig sjef for terror organisasjon
Norge: Ja, men nei, fordi nei, hmmm... Stakkars... Kanskje de dreper han i Irak
Utlending: Truer med å drepe Erna
repeat

Hadde man gjort det i noe annet land så hadde man vært kasta ut på 1-2-3

/facepalm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in