2020-03-08, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Men för sjutton. När ska det tränga in i din skalle att det som de kallar "mild cases", tvärtemot vad idiotmedia och FHM här i Sverige tror, innebär också de som får lunginflammation?

Är du så trög? Det har tagits upp 20 ggr minst.

Sid 12:

https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/who-china-joint-mission-on-covid-19-final-report.pdf

Annars kan du ju läsa intervjuer med folk som haft det, där de beskriver det som det värsta de varit med om. Unga personer med "milda" symptom.

Givetvis finns även de som knappt märkt av det, men tro inte att 80% "mild" betyder att det är en "walk in the park" för alla dom.
Ja... verkar vara en mild en....
Citera
2020-03-08, 02:21
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jo jag noterade det senast jag var på akuten.
Båren med papper som jag skulle sitta på var så skitig att jag inte ville sätta mig där ens. Äckligt är vad det är. Jag tycker att det ska vara renare på sjukhuset än vad det är hemma. Men så är inte fallet.

Det är bedrövligt att städningen är eftersatt där den bäst behövs.
Citera
2020-03-08, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Jag har varit på äldreboende där det funnits avföring på golvet, och ingen har brytt sig!
Citera
2020-03-08, 02:23
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleGermany
Ja... verkar vara en mild en....
Den lät bra.. Ärligt?
Citera
2020-03-08, 02:26
Medlem
LYSSNA HÄR ALLESAMMANS! NU ÄR DET JAG SOM PRATAR! (HOST)

Antalet friskförklarade i världen stiger i en mycket snabbare takt än antalet smittade vilket innebär att de friskförklarade kommer ikapp de smittade!

https://www.youtube.com/watch?v=qgylp3Td1Bw

Om någon vecka tror jag statistiken ser mycket bättre ut...

MVH, Självutnämnd WHO-talesman Sören Eldhammar
Citera
2020-03-08, 02:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Känns som dom vill mörka att smittspårningen har falerat då vi har satt alla våra kort på den.

Det känns rent spontant som det här kommer att gå åt helvete om inte regeringen gör något drastiskt medan den ff kan. Lite handlingskraft nu hade varit spiken i kistan för viruset, i alla fall i Sverige.

Börja med:
https://www.krisinformation.se/detta-gor-samhallet/vma-sa-varnas-allmanheten/sa-later-utomhuslarmen-vid-kris-krigsfara-och-krig

Löfven får hålla tal till nationen och utlysa undantagstillstånd. Utegångsförbud råder tillsvidare. Den som går ut skjuts på plats.

Stäng alla flyg, färjor och Öresundsbron.

All nödvändig statspersonal kallas in, även militären mobiliseras, sjuka undantaget givetvis.

Låt viktiga företag fungera, screena alla.

Bygg en app som alla måste installera där man redogör för hälsotillstånd, kontakter osv. Vägran innebär transport till sjukläger med våld, på egen risk att bli smittad där. Är man smittad så kommer personal ut på plats och kontrollerar.

Utvärdera, släpp gradvis på sanktionerna.

Typ, men gör man inget så förlorar vi slaget här och nu. Ekonomin kan vi lämna därhän, det är kört på den punkten redan, se Italien. Vi har i alla fall en möjlighet att stävja viruset.
Citera
2020-03-08, 02:27
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit

Jag hade en scarf på mig som jag satte mig på så inte mina byxor skulle bli smutsiga, så det löste sig iallafall. Jag var för sjuk för att protestera, annars hade jag nog gått hem.
Men jag undviker nog akuten i det längsta efter det.
Citera
2020-03-08, 02:28
Medlem
Citat:

Antalet friskförklarade i världen stiger i en mycket snabbare takt än antalet smittade vilket innebär att de friskförklarade kommer ikapp de smittade!

Det beror ju på att Kina har slutat att rapportera nya smittade !
Citera
2020-03-08, 02:29
Medlem
Grollarens avatar
Citat:

Kul! Det har jag hört sedan dag ett med detta virus.
Men kanske är det sant denna gången???

Inget nytt vaccin, botemedel, Kina är numer smittfritt, eller annan nyhet som brukar följa på den här typen av nyhet?
Ah.. glömde favoriten:
""Vi har fulll kontroll!""
Citera
2020-03-08, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Jag har varit på äldreboende där det funnits avföring på golvet, och ingen har brytt sig!
Det beror på tidspress, jag vet det är så och vet att det inte hinns med på såna ställen det egentligen skulle behövas. (Den dagliga städningen)Så man ligger nog hellre hemma om man kan.
Citera
2020-03-08, 02:31
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
26 st av de inneboende på ålderdomshemmet LifeCareCenter i USA har dött sedan mitten av februari. De senaste 14 som dött har bekräftats positiva för covid-19.
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Pa ett alderdomshem i Seattle har 70 personer symptom av den totala personalen pa 180 personer.

14 av gamlingarna har dött av Corona som patienter.

Finns fall nu i tyskland Heilbronn där personalen kommit hem med Corona till alderdomshem efter Semester i Italien.

Danderyds sjukhus verkar ju i sverige kunna drabbas av samma??

Källa

https://twitter.com/AlisonKIRO7/status/1236401685724987392
Det blir bara värre och värre

Patient var smittad – 15 tas ur tjänst på sjukhus
På lördagskvällen meddelade Region Stockholm att en patient kom in till Danderyds sjukhus i torsdags kväll, med ambulans. Personen visade sig senare ha corona.

Den smittade personen hade varit utomlands, men inte i något av de för närvarande utpekade riskområdena.
- Patienten vårdas nu isolerad vid infektionsklinik. Vi följer våra rutiner för smittspårning för att nå personer som patienten har haft kontakt med, säger Per Follin, smittskyddsläkare vid Smittskydd Stockholm, i ett pressmeddelande.

Identifierat ett 15-tal medarbetare
Yvonne Haglund Åkerlind, vd för Danderyds sjukhus säger till Expressen att akutmottagningen är öppen som vanligt.

– Smittskydd Stockholm har identifierat ett 15-tal medarbetare som de vill följa upp specifikt på sjukhuset. Jag har ingen information om att någon patient ska ha haft kontakt med personen, säger Yvonne Haglund Åkerlind.
Sjukhuset har vidtagit åtgärder för att minska risken för smittspridning och hanterar fallet enligt rutiner.

– Danderyds sjukhus har gjort bedömningen tillsammans med Smittskydd Stockholm att det inte föreligger någon spridningsrisk till medpatienter utifrån hur den infekterade patienten vårdats, säger Yvonne Haglund Åkerlind, vd Danderyds sjukhus, i ett pressmeddelande.
https://www.expressen.se/nyheter/minst-3-000-testade-for-corona-i-sverige/

Vad kommer att hända när smittan kommer in på barnavdelningen där cancersjuka barn vårdas?
Så slappt att ens köra en med misstänkt corona till Danderyds sjukhus och låta hen komma i kontakt med så många.
Hur många har dom 15 i sin tur varit i kontakt med?
Citera
2020-03-08, 02:31
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Härligt
Då lär vi ju knappast få någon spridning här hemma på vare sig klamydia eller Corona. Polisen håller ju på med och spränger ligor med sin operation rimjobb
Trodde inte det va så mycket prostitution i Italien ..!
Tyskland däremot står det tjejer efter vägkanten typ överallt efter solen gått ned så kanske finns något gemensamt med denna iakttagelse
Någon får åka med och undersöka detta! Kroppskondom på och skyddsmask sen ner och fråga runt.

Jo du. Sjukt många prostituerade där.

En bekant till mig hade jobbat där för 1 år sedan och var helt shockad över antalet horor som stod vid vägkanterna, rondellerna och busskurerna. Vinter som sommar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in