2019-11-28, 23:21
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Vad du och jag vet idag hade inte polisen kännedom om då de började söka efter inringaren. Det fetmarkerade är vad jag tror är vad som kostade den utvecklingstörde livet.

Han trodde att han lekte krig med polisen. Om någon raglar fram med en keps på huvudet och en pistol framför ansiktet gör det nog svårt för polisen att göra en okulär besiktning på sekunden som du i din idioti verkar tro.

Jo, om man blir friad från ett åtal om vållande där åklagaren yrkar på böter (alltså ringa brott). Då är man definitivt oskyldig till mord. Jag skulle även gärna skriva skäms till dig som avslutning, men jag tror att din störning är på den nivån att du inte kan känna den känslan så jag låter bli.
Sluta ljuga nu.
Inte ens för dig själv.
Dina spekulationer är helt befängda inte ens en idiot skulle kunna i sin vildaste fantasi påstå något liknande.
Dr Glas är ett bättra namn på dig.
I brist därpå fruktan och förakt.
Citera
2019-12-14, 00:42
Medlem
Hiwins avatar
Ursäkta om denna frågan redan har ställts men varför åtalades inte den kvinnliga polisen? Som jag har förstått det så tömde hon sitt magasin mot Eric och att det inte ens gick till åtal är för mig obegripligt men det finns säkert en rimlig förklaring. Vad det nu kan vara
Citera
2019-12-15, 23:46
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiwin
Ursäkta om denna frågan redan har ställts men varför åtalades inte den kvinnliga polisen? Som jag har förstått det så tömde hon sitt magasin mot Eric och att det inte ens gick till åtal är för mig obegripligt men det finns säkert en rimlig förklaring. Vad det nu kan vara

Därför att det inte är olagligt för en polis att skjuta till dess att magasinet tar slut? Idioten till åklagare valde dock att ta ut 2 av 25 skott och låtsas som att rätten ska se dessa två av tjugofem som en avskild händelse. Det obegripliga är alltså att de två som träffade är de som blev åtalade. De borde rimligtvis blivit friade direkt. På samma sätt som den kvinnliga polisen blev. Detta oavsett om du och andra dårar är på förnamnsbasis med den skjutne.
Senast redigerad av Blundetto 2019-12-15 kl. 23:49.
Citera
2020-03-04, 22:43
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Därför att det inte är olagligt för en polis att skjuta till dess att magasinet tar slut? Idioten till åklagare valde dock att ta ut 2 av 25 skott och låtsas som att rätten ska se dessa två av tjugofem som en avskild händelse. Det obegripliga är alltså att de två som träffade är de som blev åtalade. De borde rimligtvis blivit friade direkt. På samma sätt som den kvinnliga polisen blev. Detta oavsett om du och andra dårar är på förnamnsbasis med den skjutne.
Träffade inte alla tre? och den kvinnliga polisen sköt först är vad jag fått berättat av en bekant som var på rättegången. Enligt vad jag fått berättat för mig så gjorde hon en verkanskontroll efter att hennes skott träffat precis som man skall göra.
Citera
2020-03-05, 07:44
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Träffade inte alla tre? och den kvinnliga polisen sköt först är vad jag fått berättat av en bekant som var på rättegången. Enligt vad jag fått berättat för mig så gjorde hon en verkanskontroll efter att hennes skott träffat precis som man skall göra.

Nej. Om jag minns rätt så träffade hon inte. Hon sköt till dess att magasinet var slut.
Citera
2020-03-05, 22:01
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Nej. Om jag minns rätt så träffade hon inte. Hon sköt till dess att magasinet var slut.
Har du läst FUP?
Citera
2020-03-06, 08:48
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Har du läst FUP?

Inte hela eller så nyligen och orkar inte leta i tråden nu. Har du en länk? Men här har du en artikel.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/hon-var-den-eric-thorell-riktade-sitt-vapen-mot

Artikeln tar upp både att kvinnan tömde sitt magasin och slutade skjuta när ET inte längre var ett hot. Hur det resonemanget nu går ihop.
Senast redigerad av Blundetto 2020-03-06 kl. 08:54.
Citera
2020-03-06, 19:50
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Inte hela eller så nyligen och orkar inte leta i tråden nu. Har du en länk? Men här har du en artikel.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/hon-var-den-eric-thorell-riktade-sitt-vapen-mot

Artikeln tar upp både att kvinnan tömde sitt magasin och slutade skjuta när ET inte längre var ett hot. Hur det resonemanget nu går ihop.
Ja hon måste nog ha skjutit och missat ex antal skott efter det träffande skottet. Alla poliserna var nog ganska ordentligt djupt i stresskonen vilket är förståeligt då han riktat vapnet mot dem. Du har FUPen i fuptråden bara söka där så dyker den upp. Hon var den förste som sköt tydligen och enligt uppgifter så hade han tappat vapnet när hon träffade och de andra poliserna sköt när han föll. Han ska ha vridit sig när han blev träffad av hennes skott vilket resulterade att de andra två poliserna träffade honom i ryggen.
Citera
2020-03-07, 09:12
Medlem
Citat:
Ja hon måste nog ha skjutit och missat ex antal skott efter det träffande skottet.
.

Vart i FUP ser du att hon träffat med något skott?

Hon sköt väl alla sina skott i ren panik och träffade inte med ett enda ( hon gjorde ju definitivt ingen verkanskontroll mellan skotten som du påstod här i tidigare kommentar ).

Dessutom trodde hon ju att hon var skjuten i magen pga att hennes skärp nöp till i en fettvalk ( är man så pass skotträdd, då kanske man borde använda hängslen istället ).
Citera
2020-03-07, 14:39
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm

Hon sköt väl alla sina skott i ren panik och träffade inte med ett enda ( hon gjorde ju definitivt ingen verkanskontroll mellan skotten som du påstod här i tidigare kommentar ).

Dessutom trodde hon ju att hon var skjuten i magen pga att hennes skärp nöp till i en fettvalk ( är man så pass skotträdd, då kanske man borde använda hängslen istället ).
Har bara scrollat igenom fupen men har en bekant som var på rättegången och enligt hen så hade hon gjort en verkanskontroll men jag får dock inte ihop det.
Citera
2020-03-07, 14:41
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm

Det var väl för övrigt det stolpskottet som inte klarade av att tänka på svenska.

- Oh shit, nu dör han! meddelade hon rätten att hon tänkte.

Korkade j-vla kossa.
Citera
2020-03-08, 01:18
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Har bara scrollat igenom fupen men har en bekant som var på rättegången och enligt hen så hade hon gjort en verkanskontroll men jag får dock inte ihop det.

Så du har scrollat FUP och bygger dina argument på hörsägen från hen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in