2020-03-08, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helan-och-Halvan
En annan sak med personen som kom in akut med ambulans är att denne uppenbarligen är allvarligt sjuk och kräver intensivvård. Om den personen inte har något underliggande medicinskt tillstånd, så kanske vi nu fått den första personen som viruset attackerat riktigt aggressivt.
Den personen lär ha haft milda symptom en tid dessförinnan. Det här oroar mig.

Sen är det mest synd för den drabbade.

Jag tror dock hen är i goda händer. Att behandla allvarlig Corona handlar i grund och botten om att lyckas reglera immunförsvaret - det kan vården åstadkomma. Jag är hoppfull kring sjukvårdens förmåga att rädda liv här.
Citera
2020-03-08, 00:33
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Visa ord.

"Foliehatten" är dagens narr.

Du måste väl mena Anders Tegnell?
Citera
2020-03-08, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Män är mer utsatta

"Preliminary data suggest men might be more susceptible. A study of 1,099 Covid-19 patients in Wuhan through Jan. 29 found a greater imbalance: 58% were male, the China Medical Treatment Expert Group for Covid-19 reported last week in the New England Journal of Medicine."

Yippie!!! Corona-Guden åtgärdar mansöverskottet!!!
Senast redigerad av oshin.cantwell 2020-03-08 kl. 00:37.
Citera
2020-03-08, 00:35
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kredo
Läs på spanska sjukan"2 våg" Du icke glömd.

Jag tillhör dom äldre...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Snarare kommer platserna gå till invandrarklanernas sjuka då deras släktingar hotar och gapar, mutar till sig platser för dem. Timida tysta Svenskar som snällt låter andra gå före kommer få vårdplatser sist..

Hur var det nu med hot till lärare, rektorer och liknande för att invandrarungarna skulle få godkända betyg ? Eller hot till socialarbetare och även polis..som ger dem förtur och låter klanen ta hand om bråkstakarna istället för rättsväsendet ?

Svenskarna lär vara väldigt få på sjukhusens vårdplatser.. de få som faktiskt finns..
Hur många respiratorer finns det i landet ? Hjärt lung maskiner ? Har myndigheterna köpt in fler ? det kommer att behövas inom kort..

Köpa in nya maskiner lär väl vara rätt kört. Typ som att köpa andningsskydd.

FHM tror nog att vi kommer få låna massa maskiner av andra.. Som de självklart inte kommer att låna ut.

Jag har ju faktiskt en del invandrarblod, dessvärre är det så lite att min släkt inte skulle vara till någon hjälp. Synd faktiskt.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
https://www.youtube.com/watch?v=FYPZHA-UjUY

COVID-19 Mutation and Evolution
By Dr. John Campbell
274.064 visninger• 5. mar. 2020

Bör betyda att om viruset passar bättre i cellen så kan fler virus ta sig in, fler virus skapas fortare, ju fortare får man symptom, större risk för att utveckla sjukdom, desto sjukare blir man. Ju tidigare det upptäcks desto snarare stannar man hemma i sängen eller uppsöker sjukhus, färre hinner smittas, och fångar man upp de fallen och isolerar så kan man stoppa spridningen, tänker mig att L kan motsvara ovanstående. Smittsamt men försvinner från arenan.

Ju sämre viruset passar i cellen, desto färre virus tar sig in, färre virus produceras, större chans att immunförsvaret tar kål på viruset, inga symptom, mildare sjukdom, upptäcks inte lika lätt, kan spridas bredare då folk inte känner att de är sjuka, tänker mig att ovanstående är S.

S kommer att cirkulera längre tid än L, om vi jobbar med att isolera upptäckta fall, vill säga.
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Den personen lär ha haft milda symptom en tid dessförinnan. Det här oroar mig.

Sen är det mest synd för den drabbade.

Jag tror dock hen är i goda händer. Att behandla allvarlig Corona handlar i grund och botten om att lyckas reglera immunförsvaret - det kan vården åstadkomma. Jag är hoppfull kring sjukvårdens förmåga att rädda liv här.

Ja, det är en stor fördel att vara en av de första som blir svårt sjuk.
Citera
2020-03-08, 00:37
Medlem
Ogunquits avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wPQR6n/15-tal-pa-danderyd-tagna-ur-tjanst-pa-grund-av-corona

15 personer på Danderyds sjukhus tagna ur tjänst. Oklart var Danderyds patienten smittats. Men tydligen har vi en annan smittad som varit i Amsterdam.
Citera
2020-03-08, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
En första åtgärd skulle väl vara att sluta vårda gängrelaterad brottslighet. Sätt militär som bevakar sjukhusen.

Så som tongångarna är här i landet angående invandrare så kan det bli rätt intressant...
Citera
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Du måste väl mena Anders Tegnell?
D.v.s "Syndabocken"
Citera
Medlem
JontenZs avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wPQR6n/15-tal-pa-danderyd-tagna-ur-tjanst-pa-grund-av-corona

Verkar som om vi fått vår första bekräftade fall där personen möjligtvis smittats i Sverige av okänd anledning.
Citera
2020-03-08, 00:40
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kredo
D.v.s "Syndabocken"

Och hovnarren...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto