Citat:
Ursprungligen postat av
teren
Om smittan skulle spåra ur, absolut.
Jag har pratat med en del folk som bor och jobbar i Stockholms innerstad och jag får känslan av att var och varannan har varit sjuk senaste veckorna. Hosta, feber, huvudvärk, muskelvärk osv. Folk har varit dåliga men mår nu bra. Väldigt svårt att säga om någon av dem haft corona men 8 av 10 som drabbas får ju milda symptom.
Jag tror att det kan behövas hemtester för att verkligen säkerställa vilka som bär på viruset och inte, för att stoppa spridningen till riskgrupperna.
För övrigt blir jag förbannad över hänsynslösa jävla idioter i samhället.
SLUTA HOSTA FOLK I NACKEN. SLUTA HOSTA FOLK I ANSIKTET. GÅ INTE ONÖDIGT NÄRA EN PERSON NÄR NI STÅR I KÖ.
Det hände mig häromdagen och jag ville bara vända mig om och nita personen i fråga. Det är rent provocerande i dessa tider. HÅLL AVSTÅND. Och NYS I ARMVECKET.
Hur jävla svårt ska det vara? Det är enkla jävla regler.
Så tänker jag varenda dag. Folk saknar hyfs i allmänhet och detta virus kommer inte ändra på det.. Tyvärr.
Och som du säger så har många, väldigt många varit risiga redan. Jag själv var däckad nästan hela Januari. Alltså rejält dålig i perioder. Influensa A och B prover visade negativt. Något virus var det. Upplevde feber (länge) och hosta, dock inget halsont. Flera jag känner har haft liknande symptom sedan jul.
Att det skulle vara Covid19 är väl osannolikt men säkert möjligt.
I övrigt tror jag definitivt vi har allmän spridning men försöker hålla lugnet och precis som du skriver, vara aktsam mot folks idiotiska beteenden.
F ö ska det bli intressant att se eftekterna av Melodifestivalen och dess genrep under nästa vecka.