Citat:
Ursprungligen postat av
crawly
Nästan som ett perfekt experiment.
Jag tycker det med. En del har problem med att det är ett kryssningsskepp och trångt men vad är då lägenheter för en familj i karantän. Att bara 20% smittades på fartyget är ganska bra under dessa förhållanden. Bor man i ett stort hus eller i glesbyggden blir det naturligtvis lättare att hålla sig från smittan. Jag undrar hur man ska kunna sätta våra ungdomar i karantän två-tre veckor och man får väl hoppas internet inte går ner för att teknikerna som ska underhålla systemen är sjuka, båda jag och barnen kommer att klättra på väggarna.
Bra du tog bort ihopblandningen jag gjorde med 0.1% och 1%

Det spelar inte så stor roll då det är svårt att räkna ut dödligheten beroende på var och hur det slår, allt mellan 0,1% - 1% är illa nog då det är en ny sjukdom utan immunitet hos folket. Det skulle kunna ge 2000 - 20 000 döda om 20% smittas som på fartyget.
3,4% verkar vara en överdrift som WHO av någon anledning ville få ut väl medveten om mörkertal. Kanske dom tycker att vissa länder inte tar det på allvar. I fattiga länder med dålig sjukvård kan det naturligtvis bli det och ännu högre. Som tur är brukar dom även ha en stor andel unga i befolkningen jämfört med här i Europa.