2020-03-07, 21:31
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Problematiskt att såväl Ryssland som Turkiet inte rapporterar. Själva talen är högre...

För att inte tala om Egypten, som redane xporterat mångdubbelt fall till resten av världen än vad de har själva, enligt officiell statistik...
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Så den lilla idioten står nu och säger att andra som säger 30% har fel och även de som säger 40-50% har fel. Allt för att dölja att han själv har rejält fel. Så nu tror han inte vi ska märka hans fel för att han pekar på någon annan.

Han och Löfven måste gå till Historien, skandaler på skandaler.
Citera
Medlem
Läs gärna denna innan Ni postar svar! Den är och för sig lite lång, men Flashback-användare verkar vara läskunniga!
https://detgodasamhallet.com/2020/03/06/thomas-hedner-covid-19-mycket-annu-oklart-om-sars-cov-2-virus-men-konkreta-behandlingsmojligheter-fo r-svara-komplikationer-pa-individniva-finns-redan/

2.a och sista gången jag floodar Forumet med detta...!
Citera
Medlem
Butternutsquashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Time will tell.
Hur mycket tid behöver ni egentligen? Bestäm er någon gång. "100000 senast lördag" "Okej nästa lördag. Eller måndag menar jag! Då är vi körda". Käften nu bara med domedagsprofetian.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Läs inte in något som inte står där! Det enda jag skriver är HUR smittspridningen sker, inte om vilka vägar det kan eller inte kan ta.

Tycker du att Johns Hopkins är tillräckligt trovärdig källa?

Läs då detta inlägget: (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Du yrar om aerosoler, vilket inte är samma sak som luftburen smitta.

Nu var det någon som snackade om coronavirus i ventilationsgallret i Singapore, men utan att länka.

Jag skulle i alla fall säga att kryssningsresenärerna smittade varandra via allmänna utrymmen på skeppet innan de sattes i karantän, inte via ventilationssystemet.
Citera
2020-03-07, 21:32
Medlem
Finns gott om RIKTIGA experter, främst i utlandet, som kritiserar hur lätt vi tar på detta.

Är faktiskt ledsen över hur det svenska samhället, och myndigheterna, blivit så tafatta.

Hoppas sverige slipper utsättas för någon riktig kris, vi klarar det inte.

Och svenskar har en enorm övertro och beroendeställning till myndigheter, saknar egen beslutsförmåga.

Som vuxna jättebebisar, som minsann måste få se sin melodifestival på plats.
Citera
Medlem
Börjar känna mig obekväm här i Stockholm. 101 smittade har de hittat hittills. 21 idag. En smittad här i grannskapet. Snart börjar det dyka upp smittade från Tyskland och Frankrike. Säkert också från USA. Mycket import här. Många som reser här. Kanske dags att flytta till landet innan hela Stockholm hamnar i karantän och man får inte resa någonstans.

Smittskydd Stockholm sammanställer nu information om var de 21 personerna har blivit smittade. Hittills visar sammanställningen att 76 av personerna smittats i Italien eller varit i direkt kontakt med personer som smittats i Italien. Fyra fall har smittats i Iran eller varit i direkt kontakt med personer som smittats i Iran.

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/03/fall-av-nya-coronaviruset-i-stockholm-den-7-mars/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Nästan som ett perfekt experiment.
Jag tycker det med. En del har problem med att det är ett kryssningsskepp och trångt men vad är då lägenheter för en familj i karantän. Att bara 20% smittades på fartyget är ganska bra under dessa förhållanden. Bor man i ett stort hus eller i glesbyggden blir det naturligtvis lättare att hålla sig från smittan. Jag undrar hur man ska kunna sätta våra ungdomar i karantän två-tre veckor och man får väl hoppas internet inte går ner för att teknikerna som ska underhålla systemen är sjuka, båda jag och barnen kommer att klättra på väggarna.

Bra du tog bort ihopblandningen jag gjorde med 0.1% och 1% Det spelar inte så stor roll då det är svårt att räkna ut dödligheten beroende på var och hur det slår, allt mellan 0,1% - 1% är illa nog då det är en ny sjukdom utan immunitet hos folket. Det skulle kunna ge 2000 - 20 000 döda om 20% smittas som på fartyget.

3,4% verkar vara en överdrift som WHO av någon anledning ville få ut väl medveten om mörkertal. Kanske dom tycker att vissa länder inte tar det på allvar. I fattiga länder med dålig sjukvård kan det naturligtvis bli det och ännu högre. Som tur är brukar dom även ha en stor andel unga i befolkningen jämfört med här i Europa.
Citera
2020-03-07, 21:33
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Sluta tramsa. Nog har Tegnell snubblat mer än en gång, och FHM:s reaktiva respons och ovilja till proaktiva åtgärder är frustrerande, men han är ju ingen obildad idiot, det fattar vem som helst.

Så. Kan du citera något han har sagt som tyder på att han är bildad samt kompetent inom det han arbetar med? Jag hittar då inget.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Hur många av dom smittade i Sverige tror du ens behöver ligga på sjukhus? Intressant att höra.

Det vet vi faktiskt inte, om inte MSB och FHM ändrat sina spelregler gällande patientsekretess och statusrapportering sedan presskonferensen i förrgår?
Och det är fortfarande många fall som kanske knappt varit sjuka i en vecka. Vi vet heller inte ålder på alla som spelar stor roll.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traxdata
Svetsarens drakoniska plan!
Tänk om svetsarministern är i full färd med att svetsa igen GLOBEN nu.
Han stiger då fram ur svetsröken som en sann statsman. Två flugor i en smäll. Stoppad smittspridning och signifikant höjning av landets genomsnittliga IQ.
Men då har han samtidigt tagit bort en icke obetydlig del av sosseriets kränväljare...
Citera
Bannlyst
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Nu stängs världens kanske rikaste region ner fullständigt pga Corona.

Norra Italien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in