2020-03-07, 21:27
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Okej. Jag tycker mer synd om alla dom som alltid går efter worst case scenarios hela tiden och tar det som någon ultimat sanning. Anders Tegnell vet förmodligen betydligt mer än alla som hänger härinne tillsammans och har kontakter med epidemologer över hela Europa samt nära kontakt med ECDC.

Men häxjakten på Anders Tegnell för att han är lugn och saklig till skillnad från domedagsprofeterna sticker väl i ögonen på vissa.

Finns många i hans ålder som knappt kan Engelska. Skulle inte förvåna mig om han tar sina uppgifter från Aftonbladet.
Citera
2020-03-07, 21:27
Medlem
Problematiskt att såväl Ryssland som Turkiet inte rapporterar. Själva talen är högre...
Citera
2020-03-07, 21:28
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
En 98-åring blev friskförklarad i Kina för någon dag sedan.

En 101 åring också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Tror du själv på dumheterna du skriver, eller vill du bara försöka hitta på saker att skriva som kan irritera andra och få dig att framstå som en idiot?

Du lyckas ju bra med att framstå som våldsamt obegåvad, men om det inte är målet med ditt inlägg så är det ju lite synd. För dig.

Okej jag respekterar din åsikt, men tänk på att personangrepp om min intelligens hör inte hemma i tråden. Om vi har över 100 smittade enbart i storstaden, och det i sig är mycket mer än majoriteten av världens länder så tycker jag det är befogat, ja. Om du följt någon information om viruset och sett hur det sett ut i dessa skeden av smittan i andra länder och följer upp liknande grafer och beslut som tagits så tycker jag att det är ett seriöst antagande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Time will tell.

Vi får hålla tummarna eller hur?
Citera
2020-03-07, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Menar Tyskland men menade inte smittade utan döda.
Tyskland tror jag inte mörkar men på 1000 smittade nästan borde dom ju procentuellt ha cirka 20 döda men dom har 0.

De har inte varit sjuka så länge, det har ju exploderat i Tyskland på sistone
Citera
2020-03-07, 21:29
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Finns många i hans ålder som knappt kan Engelska. Skulle inte förvåna mig om han tar sina uppgifter från Aftonbladet.

Sluta tramsa. Nog har Tegnell snubblat mer än en gång, och FHM:s reaktiva respons och ovilja till proaktiva åtgärder är frustrerande, men han är ju ingen obildad idiot, det fattar vem som helst.
Citera
2020-03-07, 21:30
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Nu väntar man bara på nyheten att 15 italienska schlagerfantaster flög till svenska mellofinalen från Österrike för att få uppleva stämningen på Friends.
Citera
Medlem
ünders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Informativ video från en Kanadensisk WHO-läkare som var med vid "fronten" i Kina tidigare. Han hävdar att dödstalet är "någonstans mellan 1-4%", att inte bara folk i "riskgrupper" dör, utan även folk i 30-50. Han menar också att Europas hållning i frågan är slapp och likgiltig.
https://www.youtube.com/watch?v=XUI6DIswmFk&t=1s

Tegnell borde få se detta. Efter alla uttalanden han har gjort.
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Okej. Jag tycker mer synd om alla dom som alltid går efter worst case scenarios hela tiden och tar det som någon ultimat sanning. Anders Tegnell vet förmodligen betydligt mer än alla som hänger härinne tillsammans och har kontakter med epidemologer över hela Europa samt nära kontakt med ECDC.

Men häxjakten på Anders Tegnell för att han är lugn och saklig till skillnad från domedagsprofeterna sticker väl i ögonen på vissa.

Jag är verkligen ingen domedagsprofet eller tror att detta viruset kommer slå ut vår värld. MEN det här viruset har visat sig vara dödligare både än den vanliga influensan och svininfluensan med en death rate just nu på 3%, räkna ut själv om 50-70% av världens befolkningen blir smittade av detta viruset som en expert sa att de verkligen kan hända, räkna ut då själv hur många som kommer dö av detta. Sluta tona ner de och vakna upp förihelvete. Tegnell saklig? allt han har sakt har varit massa skitsnack enbart eller haft motsatt effekt.
Citera
2020-03-07, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraKebabsas
Ni är förstås besvikna över att bekräftade fall (i Sverige) inte dubblerats de senaste dagarna? Blir tufft att nå de 1000+ innan måndag som hypokondrikerna/domedagsprofeterna i tråden förutspått.

Antalet smittade stiger hela tiden och det utan att man börjat provta folk med symtom som inte varit i Italien eller umgåtts med smittade. Ge det ett vecka så är vi nog på 1000 talet.
Citera
2020-03-07, 21:31
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Okej jag respekterar din åsikt, men tänk på att personangrepp om min intelligens hör inte hemma i tråden. Om vi har över 100 smittade enbart i storstaden, och det i sig är mycket mer än majoriteten av världens länder så tycker jag det är befogat, ja. Om du följt någon information om viruset och sett hur det sett ut i dessa skeden av smittan i andra länder och följer upp liknande grafer och beslut som tagits så tycker jag att det är ett seriöst antagande.

Och det tycker inte jag.

Och om du har problem med att folk som ifrågasätter din förmåga att resonera och dra slutsatser så får du det tufft på Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in