2020-03-07, 18:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ja, det tror jag Lena visste och tyckte, därför ville hon inte avslöja otroheten för Jerry. Hon ville inte ha hans bannor angående saken. Framgår av fup. 150/170. Innan han fick kännedom om otroheten var de nämligen goda vänner som båda tyckte om varandra. Lena visste att J skulle ta otroheten hårt, eftersom han själv tidigare varit utsatt.

Och det hade hon rätt i. Den som själv lidit och gått igenom svårigheter, har lättare att känna sympati med och identifiera sig med andra. I detta fall Hanna. Jag har också identifierat mest med Hanna som utsatt för otrohet, även om jag ogillar hennes lögner.

Jerry är inte perfekt, men han vill väl och menar väl. Han engagerade sig och ville söka efter Lena exempelvis. Att inte vara ense, eller ta en break i sin relation, betyder ju inte att man blir dödsfiender på livstid. Det går inte resonera så onyanserat, och svart vitt. Livet och dess betingelser har fler skiftningar än så. Saker kan förändras över tid.

Vad har Noa med saken att göra? Han hade ingen relation till J.

Ingen kampanj, snarare läser i Fup, snarare än spekulerar vilt, som innan Fup.
Jag tycker att JG:s svek mot LW var mycket större än vad ni anser och att sonen antagligen har påverkats av hur LW upplevde detta.
Det du skriver om att JG identifierar sig med HD eftersom han upplevt samma sak kan stämma men varför tog han då inte avstånd från SD också, och inte bara LW.
JG verkar inte så oskyldig eftersom han verkar vara helt styrd av SD.
För min del avslutar jag den här diskussionen nu men vi får se fram emot rättegången då vi får svaret på var han står idag.
Citera
2020-03-07, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Det där förhöret är ju så knepigt. Ljuger han tvångsmässigt eller? Vad är egentligen sant här? Att han tar en öl varje kväll eller att det är extremt ovanligt att han dricker alkohol?
För mig låter det som om han endera driver med FL ( och så låter det på andra ställen också), eller att han blir så stressad att han svarar motstridigt.
Citera
2020-03-07, 18:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Ja, var det då han smög med ficklampa. Alltså den här historien är ju stundtals helt bisarr.

Btw måste du radera mail nu. 🤓

Jamen, sämsta manus ju...

Vad gjorde han i huset, det var ju avspärrat?

Finn fem fel

Kanske därför han är så svettig och hela tiden frågar ängsligt.
SD har bett honom att röja undan något; allt under förespegling att han är oskyldig, men han är rädd att bli misstänkt för att han har anmälningarna på sig. Ber JG att hjälpa honom med några små grejor innan han åker?

Nu hade de väl inte telegram installerat ännu, men kanske var det sådant som han raderade vid toabesöket på polisstationen?
Citera
2020-03-07, 18:55
Medlem
Citat:
Nja, han fick väl lov att skjuta fram resan till onsdagen och när han kom hem vet vi ju inte.

Det kanske har framkommit i FUP.

Åkte de inte från hemmet, på tisdagkvällen? Så har jag tolkat det.

Sen sov i bilen utanför hotellet sen flygresa (borde då bli på onsdagen som du säger)
som jag inte har en aning hur lång tid den tog, men 10-12 timmar kanske är rimligt?

Sedan blir de inte insläppta i USA (borde vara ons kväll alt tidigt tors morogn)
utan får till ringa 24 timmar i något häkte utan att prata med varandra.
Sen flygresa hem (troligtvis tors kväll alt fredagen)

Då borde vi hamna på den 18 maj, t.om kanske den 19/5....när de åter kommer till Sverige för att sedan ta sig till svärföräldrarna.

Om jag tänkt rätt nu.
Citera
2020-03-07, 18:56
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jamen, sämsta manus ju...

Vad gjorde han i huset, det var ju avspärrat?

Finn fem fel

Kanske därför han är så svettig och hela tiden frågar ängsligt.
SD har bett honom att röja undan något; allt under förespegling att han är oskyldig, men han är rädd att bli misstänkt för att han har anmälningarna på sig. Ber JG att hjälpa honom med några små grejor innan han åker?

Nu hade de väl inte telegram installerat ännu, men kanske var det sådant som han raderade vid toabesöket på polisstationen?

Ja det är lite så jag tänker, att SD fått honom att göra saker som han inte fattar förrän efter att tag att det skulle kunna ha med mordet att göra.
Citera
2020-03-07, 18:59
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Åkte de inte från hemmet, på tisdagkvällen? Så har jag tolkat det.

Sen sov i bilen utanför hotellet sen flygresa (borde då bli på onsdagen som du säger)
som jag inte har en aning hur lång tid den tog, men 10-12 timmar kanske är rimligt?

Sedan blir de inte insläppta i USA (borde vara ons kväll alt tidigt tors morogn)
utan får till ringa 24 timmar i något häkte utan att prata med varandra.
Sen flygresa hem (troligtvis tors kväll alt fredagen)

Då borde vi hamna på den 18 maj, när de åter kommer till Sverige för att sedan ta sig till svärföräldrarna.

Om jag tänkt rätt nu.

Det stämmer som du säger men det var från början tänkt att de skulle åka på tisdagen men eftersom SD togs in på förhör så fick de skjuta upp resan till onsdag.

Märkligt är ju också att HD söker esta i bilen på vägen dit enligt tråden. Om det är bekräftat att det var så i FUP vet jag inte.
Citera
2020-03-07, 19:00
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Det där förhöret är ju så knepigt. Ljuger han tvångsmässigt eller? Vad är egentligen sant här? Att han tar en öl varje kväll eller att det är extremt ovanligt att han dricker alkohol?

Han framställer sig själv som ett Rikspucko, att han ljuger har ju framgått i många förhör med han.

Han tror att han kan överlista FL:arna med sina lögner. Hans vänkrets har ju gått på hans lögner säkert i åratal. Nu kör han samma metod i förhören.
Senast redigerad av Smhf 2020-03-07 kl. 19:09.
Citera
2020-03-07, 19:02
Medlem
Citat:
Det stämmer som du säger men det var från början tänkt att de skulle åka på tisdagen men eftersom SD togs in på förhör så fick de skjuta upp resan till onsdag.

Märkligt är ju också att HD söker esta i bilen på vägen dit enligt tråden. Om det är bekräftat att det var så i FUP vet jag inte.

Tack för förtydligandet, om när de åkte.
Håller på med Hannas förhör just nu så det kanske framkommer om hon sökt Esta, under bilresan till Arlanda.

Återkommer om jag hittar något matnyttigt i frågan.
Citera
2020-03-07, 19:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nä här finns bättre än indicier, hennes blod på SD’s skor och på hans tvättmaskin.
När det gäller det omtalade blodet från LW på bl.a. SD:s skor och tvättmaskin så verkar det ju vara osäkert hur resultaten skall tolkas. Jag vet inte om det bara var indikationer på blod, eller om något blod på de här sakerna sedan också kunde konstateras/påvisas av NFC. Det här lär väl komma upp i rättegången nu om det inte redan har gjort det, och någon som har följt liverapporteringen från rättegången kanske vet hur åklagaren har valt att lägga fram det.
Citera
2020-03-07, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Han framställer sig själv som ett Rikspucko, att han ljuger har ju framgått i många förhör med han.

Han tror att han kan överlistar FL:arna med sina lögner. Hans vänkrets har ju gått på hans lögner säkert i åratal. Nu kör han samma metod i förhören.
Jag tror att du är inne på ngt där: att han kanske alltid larvar runt och säger allt möjligt med ironi i tonen. Spelevinkstil.
Citera
2020-03-07, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Men hade inte Jerry svart bälte i karate eller någon annan kampsport?

Det kommer man nog inte så långt med
Citera
2020-03-07, 19:10
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
När det gäller det omtalade blodet från LW på bl.a. SD:s skor och tvättmaskin så verkar det ju vara osäkert hur resultaten skall tolkas. Jag vet inte om det bara var indikationer på blod, eller om något blod på de här sakerna sedan också kunde konstateras/påvisas av NFC. Det här lär väl komma upp i rättegången nu om det inte redan har gjort det, och någon som har följt liverapporteringen från rättegången kanske vet hur åklagaren har valt att lägga fram det.

Men det där finns ju i FUP och är bekräftat, jag kan inte hjälpa dig längre om du inte fattar.

Du får väl helt enkelt vänta och se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in