Citat:
Jag tycker att JG:s svek mot LW var mycket större än vad ni anser och att sonen antagligen har påverkats av hur LW upplevde detta. Ja, det tror jag Lena visste och tyckte, därför ville hon inte avslöja otroheten för Jerry. Hon ville inte ha hans bannor angående saken. Framgår av fup. 150/170. Innan han fick kännedom om otroheten var de nämligen goda vänner som båda tyckte om varandra. Lena visste att J skulle ta otroheten hårt, eftersom han själv tidigare varit utsatt.
Och det hade hon rätt i. Den som själv lidit och gått igenom svårigheter, har lättare att känna sympati med och identifiera sig med andra. I detta fall Hanna. Jag har också identifierat mest med Hanna som utsatt för otrohet, även om jag ogillar hennes lögner.
Jerry är inte perfekt, men han vill väl och menar väl. Han engagerade sig och ville söka efter Lena exempelvis. Att inte vara ense, eller ta en break i sin relation, betyder ju inte att man blir dödsfiender på livstid. Det går inte resonera så onyanserat, och svart vitt. Livet och dess betingelser har fler skiftningar än så. Saker kan förändras över tid.
Vad har Noa med saken att göra? Han hade ingen relation till J.
Ingen kampanj, snarare läser i Fup, snarare än spekulerar vilt, som innan Fup.
Och det hade hon rätt i. Den som själv lidit och gått igenom svårigheter, har lättare att känna sympati med och identifiera sig med andra. I detta fall Hanna. Jag har också identifierat mest med Hanna som utsatt för otrohet, även om jag ogillar hennes lögner.
Jerry är inte perfekt, men han vill väl och menar väl. Han engagerade sig och ville söka efter Lena exempelvis. Att inte vara ense, eller ta en break i sin relation, betyder ju inte att man blir dödsfiender på livstid. Det går inte resonera så onyanserat, och svart vitt. Livet och dess betingelser har fler skiftningar än så. Saker kan förändras över tid.
Vad har Noa med saken att göra? Han hade ingen relation till J.
Ingen kampanj, snarare läser i Fup, snarare än spekulerar vilt, som innan Fup.
Det du skriver om att JG identifierar sig med HD eftersom han upplevt samma sak kan stämma men varför tog han då inte avstånd från SD också, och inte bara LW.
JG verkar inte så oskyldig eftersom han verkar vara helt styrd av SD.
För min del avslutar jag den här diskussionen nu men vi får se fram emot rättegången då vi får svaret på var han står idag.