2020-03-05, 08:51
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det måste vara så, redan helgen därpå spelas kvartsfinalerna.

Helt korrekt. Lottas på måndagskvällen efter att de sista matcherna klarats av. Den (lottningen alltså) bör sändas live på fotbollskanalen då TV4 fortsatt har rättigheterna till Svenska Cupen.
Citera
2020-03-05, 10:31
Medlem
DikTs avatar
Intressant Cup-helg att se fram emot.

Bara 3 av 8 toppseedade lag leder gruppen och går vidare på oavgjort i sista matchen (Bajen, MFF och IFKG). Resten är piskade att vinna avslutningen.
Bara Bajen kan gå vidare vid förlust i sista matchen av topplagen.
Två lag (Peking och Elfsborg) är inte helt säkra ens vid seger, kan bli en målskillnadsaffär (troligen inte).

Osannolikt att alla topplag klarar sig.
Mitt tips är att 2 missar. Kanske AIK och Elfsborg?! Med Häcken och DIF som "outsiders".
Citera
2020-03-05, 10:43
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT

Bara 3 av 8 toppseedade lag leder gruppen och går vidare på oavgjort i sista matchen (Bajen, MFF och IFKG). Resten är piskade att vinna avslutningen.
Två lag (Peking och Elfsborg) är inte helt säkra ens vid seger, kan bli en målskillnadsaffär (troligen inte).

Mitt tips är att 2 missar. Kanske AIK och Elfsborg?! Med Häcken och DIF som "outsiders".

Känns som att Elfsborg-ÖSK är vidöppen. Elfsborg föll mot Oskarshamn (som var mer än lovligt usla mot ÖSK) medan ÖSK kryssade mot Brage (där dalmasarna borde vunnit), ett motstånd Elfsborg besegrade enkelt i öppningsomgången.
Citera
2020-03-05, 12:25
Medlem
Citat:

Mycket intressant. Jag håller fortsatt Ellos som småfavoriter i sin grupp dock, men där känns det nästan 50/50. AIK skall vinna sin match men har som sagt sett rätt så uddlösa ut än så länge. Häcken borde vinna sin match.

De enda lagen som känns klara är MFF och Bajen.

Vår match mot Sirius kan bli en rysare, även om jag tror att vi vinner, ett tidigt mål tack så man slipper få magsår, sedan hade det varit kul om vi kunde fortsätta visa samma typ av kontroll som vi haft i de övriga matcherna men mot ett starkare lag. Vi har varit extremt solida än så länge, har knappt haft ett skott på mål mot oss men effektiviteten framåt har inte varit lite sisådär, borde ha gjort kanske 2 mål till mot både VSK och Sollentuna. Chanser skapar vi iaf.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-03-05 kl. 12:28.
Citera
2020-03-05, 14:38
Medlem
Korders avatar
Citat:

Fullt möjligt att vi (Peking) missar. Med undantag för finalen vi spelade för 3-4 år sedan så är vi konstant usla i cupspelet, och i år har vi satt någon form av rekord i uselhet.

Visst, kommer vi upp i nivå så ska Falkenberg hemma vara en lätt biff, men med tanke på att vi inte ens varit i närheten av att få spelet att stämma i tidigare matcher så är det väl knappast att räkna med att det ska funka nu.
Citera
2020-03-06, 12:48
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det måste vara så, redan helgen därpå spelas kvartsfinalerna.

Ja, precis. Det var just det jag tänkte på. Läste nyss på förbundets hemsida att det lottas direkt efteråt när matcherna blåsts av på måndag. Som vanligt lottas då möjliga semifinaler också.
Vet att det bara handlar om en dag men sista omgången hade ju gärna fått vara klar på söndagen, det är redan tillräckligt tajt att boka resan till en ev kvartsfinal borta med en veckas framförhållning.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Mycket intressant. Jag håller fortsatt Ellos som småfavoriter i sin grupp dock, men där känns det nästan 50/50. AIK skall vinna sin match men har som sagt sett rätt så uddlösa ut än så länge. Häcken borde vinna sin match.

De enda lagen som känns klara är MFF och Bajen.

Vår match mot Sirius kan bli en rysare, även om jag tror att vi vinner, ett tidigt mål tack så man slipper få magsår, sedan hade det varit kul om vi kunde fortsätta visa samma typ av kontroll som vi haft i de övriga matcherna men mot ett starkare lag. Vi har varit extremt solida än så länge, har knappt haft ett skott på mål mot oss men effektiviteten framåt har inte varit lite sisådär, borde ha gjort kanske 2 mål till mot både VSK och Sollentuna. Chanser skapar vi iaf.

Jag är rädd för vårt möte med Sirius, vi brukar inte direkt ha lätt för det gänget i cupen...
Visst borde vi greja det och oavgjort räcker ju för avancemang.
Västerås har ju faktiskt också chansen om man vräker in mål mot Sollentuna. Slår Sirius oss med en balja behöver Västerås vinna med fem mål, det är ju ingen omöjlighet.
Citera
2020-03-06, 14:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, precis. Det var just det jag tänkte på. Läste nyss på förbundets hemsida att det lottas direkt efteråt när matcherna blåsts av på måndag. Som vanligt lottas då möjliga semifinaler också.
Vet att det bara handlar om en dag men sista omgången hade ju gärna fått vara klar på söndagen, det är redan tillräckligt tajt att boka resan till en ev kvartsfinal borta med en veckas framförhållning.

Vet i fan ifall de ens kommer tillåta någon publik till kvartsfinalerna. Vi får se hur situationen utvecklas.

Citat:
Jag är rädd för vårt möte med Sirius, vi brukar inte direkt ha lätt för det gänget i cupen...
Västerås har ju faktiskt också chansen om man vräker in mål mot Sollentuna. Slår Sirius oss med en balja behöver Västerås vinna med fem mål, det är ju ingen omöjlighet.

Inte blir det bättre när De Graca verkar missa matchen imorgon.
Citera
2020-03-06, 15:48
Medlem
Sirius saknar i tur och ordning Åhman Persson, Jarl, Lundholm, Lindberg, Netabay, Björnström, Ståhl. Offia är utanför truppen och verkar vara på väg bort. Göteborg kommer vara kraftigt spelförande och Sirius kommer troligtvis ligga på kontring med Vecchia och Kennedy.
Citera
2020-03-06, 16:51
Medlem
Citat:

Rädd är jag inte, men allt kan bevisligen hända i cupen. Tycker vi har varit otroligt stabila än så länge, fortsätter vi så tror jag att vi vinner. Nu verkar som nämnts Koffe vara lite tveksam, jag tror nog Poya vågar spela någon av de två yngre förmågorna om han missar matchen, Erling och Hasse har börjat säsongen starkt så tror inte han vill göra någon ändring där, så då blir det väl antingen van Assema eller Tolinsson. Jag hoppas Hosam är närmare resten av laget rent fysiskt nu.

Har för mig att van Assema var med i höstmötet mot Sirius också.
Citera
2020-03-06, 18:20
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Rädd är jag inte, men allt kan bevisligen hända i cupen. Tycker vi har varit otroligt stabila än så länge, fortsätter vi så tror jag att vi vinner. Nu verkar som nämnts Koffe vara lite tveksam, jag tror nog Poya vågar spela någon av de två yngre förmågorna om han missar matchen, Erling och Hasse har börjat säsongen starkt så tror inte han vill göra någon ändring där, så då blir det väl antingen van Assema eller Tolinsson. Jag hoppas Hosam är närmare resten av laget rent fysiskt nu.

Har för mig att van Assema var med i höstmötet mot Sirius också.

Tolinsson kanske går in och gör en kanon match och plötsligt behövs ingen ny mittback.

Blåvitt är helt klart favorit och bör vinna men man ska inte ta ut nåt i förskott. Har trots allt varit större skrällar än så i årets cup.

Hade varit gött om vi kunde hålla nollan ännu en match.
Sirius fick väl en gubbe utvisad senast?
Citera
2020-03-06, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Tolinsson kanske går in och gör en kanon match och plötsligt behövs ingen ny mittback.

Vem vet, det hade ju varit fantastiskt om han kunde göra en "hasse".

Vet inte, har inte sett något med Sirius eftersom matcherna går samtidigt. Något måste ha gått rejält snett för dom mot VSK för det laget tycker inte jag var särskilt bra, dom hade väl egentligen bara ett skott på mål mot oss och det var en relativt ofarlig frispark.
Citera
2020-03-06, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey

Blåvitt är helt klart favorit och bör vinna men man ska inte ta ut nåt i förskott. Har trots allt varit större skrällar än så i årets cup.

Hade varit gött om vi kunde hålla nollan ännu en match.

Björnström som varit en av dom tre-fyra bästa hittills på försäsongen är avstängd. Fel position också, egentligen den enda som inte har ett ordentligt alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in