Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Det måste vara så, redan helgen därpå spelas kvartsfinalerna.
Ja, precis. Det var just det jag tänkte på. Läste nyss på förbundets hemsida att det lottas direkt efteråt när matcherna blåsts av på måndag. Som vanligt lottas då möjliga semifinaler också.
Vet att det bara handlar om en dag men sista omgången hade ju gärna fått vara klar på söndagen, det är redan tillräckligt tajt att boka resan till en ev kvartsfinal borta med en veckas framförhållning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Mycket intressant. Jag håller fortsatt Ellos som småfavoriter i sin grupp dock, men där känns det nästan 50/50. AIK skall vinna sin match men har som sagt sett rätt så uddlösa ut än så länge. Häcken borde vinna sin match.
De enda lagen som känns klara är MFF och Bajen.
Vår match mot Sirius kan bli en rysare, även om jag tror att vi vinner, ett tidigt mål tack så man slipper få magsår, sedan hade det varit kul om vi kunde fortsätta visa samma typ av kontroll som vi haft i de övriga matcherna men mot ett starkare lag. Vi har varit extremt solida än så länge, har knappt haft ett skott på mål mot oss men effektiviteten framåt har inte varit lite sisådär, borde ha gjort kanske 2 mål till mot både VSK och Sollentuna. Chanser skapar vi iaf.
Jag är rädd för vårt möte med Sirius, vi brukar inte direkt ha lätt för det gänget i cupen...
Visst borde vi greja det och oavgjort räcker ju för avancemang.
Västerås har ju faktiskt också chansen om man vräker in mål mot Sollentuna. Slår Sirius oss med en balja behöver Västerås vinna med fem mål, det är ju ingen omöjlighet.