2020-03-07, 18:04
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
När han berättade för SD allt han hade dolt för polisen så var det också av oförstånd eller? Han verkade fiska efter SD:s uppskattning när han berättade det.
Tror du att LW tyckte det också?
Vad har det med saken att göra. Han tyckte inte tillräckligt mycket om LW för att ställa upp när hon behövde hans stöd. Nu talar han antagligen om till höger och vänster hur mycket han tyckte om henne. Fråga hennes son vad han tycker om JG?
Är vän med LW? Snarare trodde LW att han var en vän men när SD krävde lojalitet så var det inte mycket bevänt med vänskapen med LW. Nu kanske han anser att han VAR vän med henne.
På vilket sätt verkar JG vara en fin och bra man?
Jag är förvånad över hur positiva många har blivit till JG helt plötsligt.
Kör han en kampanj i Örebro där han talar om hur mycket han tyckte om LW?
JG raderade saker under en toapaus i polisförhör. Det säger väl allt.
Citera
2020-03-07, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad menar du med det fetade? Du får väl ställa dig hur du vill. Du sitter varken som nämndeman eller i nån annan sits där du kan avgöra något väsentligt.
Så du är helt oförmögen till att kunna spekulera kring vad ett evigt (nåja, under två timmar) upprepat: "Jag minns faktiskt inte säkert" från JG i vittnesbåset skulle kunna tyda på?
OK.
Då vet vi/jag.
Citera
2020-03-07, 18:06
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Herregud, vad säger karln. 😳

Låter ju nästan som om han vore full under förhöret.

Det är inte lätt att komma ihåg vad man sagt när man ljuger, han gör ju bort sig själv hela tiden, det drabbar han själv i slutändan. Han är ju Kapten Amerika
Citera
2020-03-07, 18:09
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

Han påstod ju att han hade varit på krogen när poliserna kom dit.

s 504 i samma aktbilaga:
F: Å om du tänker innan de härda, som ni ska träffas, har du, går du på krogen nån gång eller?
MT: Ehh nä jag går inte på krogen ever, ehh i princip, så nä de va jag inte
F: Dricker du alkohol?
MT: Ja nu blir de faktiskt varje kväll, en öl på vardagar å två på helger ehh när de ä förlängning så får man ta en extra, så igår vaii de faktiskt, igår vart de bra
F: Den här fredagen, hade du druckit alkohol?
MT: Nä nä nä ehh de är extremt ovanligt att jag dricker alkohol

Det där förhöret är ju så knepigt. Ljuger han tvångsmässigt eller? Vad är egentligen sant här? Att han tar en öl varje kväll eller att det är extremt ovanligt att han dricker alkohol?
Citera
2020-03-07, 18:11
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Fast nu gled du förbi det egentliga.
Alltså att det kan vara bättre (ur "självskyddssynpunkt") att tveka eller förege 'glömska' när man är i vittnesbåset om minnesbilden inte är kristallklar.
Min fråga var hur vi/man skall ställa oss/sig vid ett sånt tänkt scenario!
Det är inte så intressant hur vi ställer oss till detta.
Det intressanta är vilket intryck det gör i domstolen om han visar att han fortfarande försöker dölja saker.
Jag tror inte att det gör någon större skillnad om han ljuger, döljer eller har glömt bort.
Trovärdigheten blir noll i alla de fallen.
Citera
2020-03-07, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
När han berättade för SD allt han hade dolt för polisen så var det också av oförstånd eller? Han verkade fiska efter SD:s uppskattning när han berättade det.
Tror du att LW tyckte det också?
Vad har det med saken att göra. Han tyckte inte tillräckligt mycket om LW för att ställa upp när hon behövde hans stöd. Nu talar han antagligen om till höger och vänster hur mycket han tyckte om henne. Fråga hennes son vad han tycker om JG?
Är vän med LW? Snarare trodde LW att han var en vän men när SD krävde lojalitet så var det inte mycket bevänt med vänskapen med LW. Nu kanske han anser att han VAR vän med henne.
På vilket sätt verkar JG vara en fin och bra man?
Jag är förvånad över hur positiva många har blivit till JG helt plötsligt.
Kör han en kampanj i Örebro där han talar om hur mycket han tyckte om LW?

Ja, det tror jag Lena visste och tyckte, därför ville hon inte avslöja otroheten för Jerry. Hon ville inte ha hans bannor angående saken. Framgår av fup. 150/170. Innan han fick kännedom om otroheten var de nämligen goda vänner som båda tyckte om varandra. Lena visste att J skulle ta otroheten hårt, eftersom han själv tidigare varit utsatt.

Och det hade hon rätt i. Den som själv lidit och gått igenom svårigheter, har lättare att känna sympati med och identifiera sig med andra. I detta fall Hanna. Jag har också identifierat mest med Hanna som utsatt för otrohet, även om jag ogillar hennes lögner.

Jerry är inte perfekt, men han vill väl och menar väl. Han engagerade sig och ville söka efter Lena exempelvis. Att inte vara ense, eller ta en break i sin relation, betyder ju inte att man blir dödsfiender på livstid. Det går inte resonera så onyanserat, och svart vitt. Livet och dess betingelser har fler skiftningar än så. Saker kan förändras över tid.

Vad har Noa med saken att göra? Han hade ingen relation till J.

Ingen kampanj, snarare läser i Fup, snarare än spekulerar vilt, som innan Fup.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-03-07 kl. 18:22.
Citera
2020-03-07, 18:28
Medlem
Ang HD, har endast kommit till tredje förhöret och som jag ser det, inget konstigt ännu alls i hennes svar och tänkande.

Vad är det som gör att flertalet här inne tror hon är medskyldig? Det kanske kommer längre fram i förhören....??
Citera
2020-03-07, 18:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Det var en pelletsbrand i april, så var då en saneringsfirma där om jag fattade det rätt. Det packades ner kläder osv i kartonger.

Sen är det fyra vittnen (vad jag hitintills har läst) som har noterat att brandlarmet i huset gick. Och det verkar vara onsdagen 16e som majoriteten nämner. Nån visste inte om det var onsdagen eller torsdagen. Men paret hade åkt till USA då.

Vill man läsa mer om det där så kan man läsa tidigare inlägg som jag skrivit. Har försökt nysta i det där iom att man försökte hitta jeansen/shortsen som SD hade på sig mån/tis.
Har försökt så gott jag kunnat att lämna hänvisningar. Nån kan säkert bena ut nånting ur det.

Ja, jag är mycket nyfiken. Hängde det ihop med att JG var där och gjorde något?
Den gången han var på toa?
Citera
2020-03-07, 18:33
Medlem
Tänker på en annan sak som många tagit upp, att SD inte sökt efter henne eller kontaktat henne efter mordet förutom någon enstaka gång.. eller två.

Men LW mördas på måndagskvällen/natten och på tisdagen åker SD till USA. Resan tar tid, de sitter i någon form av häkte under 24 timmar, sen resan hem... SD har ju inte haft möjligheter direkt att vara behjälplig i söket efter LW. Sedan boendes hos svärföräldrar.

(Tror absolut att SD är den som mördade LW)

Men bara en tanke...
Citera
2020-03-07, 18:37
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tänker framförallt på oskyldiga till mordet. HD är jag inte så säker på faktiskt - tror hon har knowledge hur det gick till - och framförallt ATT SD slagit ihjäl henne. Men både JG och Lena är oskyldiga spelpjäser här. JG har inte en susning, även om jag tror han numera har en clou att det faktiskt kan vara hans bäste vän som varit framme. Lena är offret. Dessa två har i den här tråden pratats så mycket skit om att jag faktiskt häpnar. Den enda tråden som slår detta är Kim Wall-mordet där speciellt EN skribent (troll) svärtade ner Kim i varenda inlägg.
JG kan var oskyldig till att ha med mordet att göra.
Däremot vet vi inte vad han har gjort för att hjälpa SD att komma undan straff för mordet.
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
JG raderade saker under en toapaus i polisförhör. Det säger väl allt.
Jag tycker också att det säger allt om var han har sina lojaliteter.
Citera
2020-03-07, 18:41
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag är mycket nyfiken. Hängde det ihop med att JG var där och gjorde något?
Den gången han var på toa?

Ja, var det då han smög med ficklampa. Alltså den här historien är ju stundtals helt bisarr.

Btw måste du radera mail nu. 🤓
Citera
2020-03-07, 18:43
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Tänker på en annan sak som många tagit upp, att SD inte sökt efter henne eller kontaktat henne efter mordet förutom någon enstaka gång.. eller två.

Men LW mördas på måndagskvällen/natten och på tisdagen åker SD till USA. Resan tar tid, de sitter i någon form av häkte under 24 timmar, sen resan hem... SD har ju inte haft möjligheter direkt att vara behjälplig i söket efter LW. Sedan boendes hos svärföräldrar.

(Tror absolut att SD är den som mördade LW)

Men bara en tanke...

Nja, han fick väl lov att skjuta fram resan till onsdagen och när han kom hem vet vi ju inte.

Det kanske har framkommit i FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in