2020-03-07, 10:51
Medlem
Jack-Ryans avatar
Skandalen tycks bli ett fullbordat faktum. Inga resultat eller kommentarer från polisen. Knäpptyst. Ett av många cold cases. Helt obegripligt att man inte kunnat lösa fallet. Gott om vittnen och rimligen finns DNA på brottsplatsen. Signalement yngre mörka gossar. Hur svårt kan det vara att topsa samtliga personer i målgruppen. Det rör sig max om några hundra, sannolikt väsentligt färre. Kan det vara så illa att fallet bedöms politiskt känsligt och att polisen därför hoppas att fallet helt enkelt ska falla i glömska.
Citera
2020-03-07, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
Skandalen tycks bli ett fullbordat faktum. Inga resultat eller kommentarer från polisen. Knäpptyst. Ett av många cold cases. Helt obegripligt att man inte kunnat lösa fallet. Gott om vittnen och rimligen finns DNA på brottsplatsen. Signalement yngre mörka gossar. Hur svårt kan det vara att topsa samtliga personer i målgruppen. Det rör sig max om några hundra, sannolikt väsentligt färre. Kan det vara så illa att fallet bedöms politiskt känsligt och att polisen därför hoppas att fallet helt enkelt ska falla i glömska.
Det är mycket rimligt att anta att det finns DNA säkrat från minst en GM. Jag tänker mig mycket om vad som borde ha gjorts och vad som kanske har gjorts men tyvärr får vi nog vänta in att de grips för ett framtida brott och i samband med det topsas. Polisen kanske har goda aningar om vilka de söker men med tanke på dagens kaos med multipla identiteter och parallella samhällen så är det nog näst intill hopplöst att hitta dem.

Att polisen mörkar av politiska skäl ser jag som uteslutet. Det som det däremot verkar talas politiskt tyst om är hur det skulle gagna samhället att topsa och ta fingeravtryck på alla. Jag kan inte se annat än att det skulle revolutionera de grova brottsutredningarna.
Citera
2020-03-07, 14:57
Medlem
30Lugers avatar
"Att polisen mörkar av politiska skäl ser jag som uteslutet."

Det borde det vara men vi minns ju alla övergreppen på "We are Sthlm". Polisen förteg sanningen för att de inte ville gynna Sverigedemokraterna. Jag hörde själv intervjun på Ekot. Det var absurt, men så har det varit länge, det finns fler exempel. Detta är ett ledningsproblem och jag tror inte den enskilde polismannen gillar läget. Vi kan alltså inte utesluta att inte polisen mörkar.

Det är bra att tråden om Kjäll hålls vid liv. Detta får inte glömmas bort. Kjäll förtjänar att få rättvisa.

Efter första världskriget häcklades Churchill i det engelska parlamentet med frågan "What about the Dardanelles?". På samma sätt bör svenska makthavare ständigt frågas "Vad händer med Kjäll?"
Senast redigerad av 30Luger 2020-03-07 kl. 15:02. Anledning: Korrigering av stavfel.
Citera
2020-03-07, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan

Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Det är mycket rimligt att anta att det finns DNA säkrat från minst en GM. Jag tänker mig mycket om vad som borde ha gjorts och vad som kanske har gjorts men tyvärr får vi nog vänta in att de grips för ett framtida brott och i samband med det topsas. Polisen kanske har goda aningar om vilka de söker men med tanke på dagens kaos med multipla identiteter och parallella samhällen så är det nog näst intill hopplöst att hitta dem.

Att polisen mörkar av politiska skäl ser jag som uteslutet. Det som det däremot verkar talas politiskt tyst om är hur det skulle gagna samhället att topsa och ta fingeravtryck på alla. Jag kan inte se annat än att det skulle revolutionera de grova brottsutredningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger

Det borde det vara men vi minns ju alla övergreppen på "We are Sthlm". Polisen förteg sanningen för att de inte ville gynna Sverigedemokraterna. Jag hörde själv intervjun på Ekot. Det var absurt, men så har det varit länge, det finns fler exempel. Detta är ett ledningsproblem och jag tror inte den enskilde polismannen gillar läget. Vi kan alltså inte utesluta att inte polisen mörkar.

Det är bra att tråden om Kjäll hålls vid liv. Detta får inte glömmas bort. Kjäll förtjänar att få rättvisa.

Efter första världskriget häcklades Churchill i det engelska parlamentet med frågan "What about the Dardanelles?". På samma sätt bör svenska makthavare ständigt frågas "Vad händer med Kjäll?"

Tror att det måttliga intresset från polisens sida beror på att BO inte hade rent mjöl i påsen. Han var ev inblandad i saker som inte var lagliga och då väljer man andra viktigare ärenden.
Citera
2020-03-07, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger

Det är en viss gradskillnad i att mörka ofredande som nästan ingen utöver de drabbade kände till och att låta bli att utreda ett högst publikt mord. Jag är mycket medveten om det opinionsbildande uppdraget som polisens ledning anser sig ha men steget till att medvetet sabotera en mordutredning? Det är allt för stort anser jag och skulle kräva en ruttenhet inom kåren långt utanför ledningens korridorer. Det ter sig för mig mycket osannolikt. Dessutom direkt onödigt då alla redan vet vad de behöver veta om fallet för att bilda sig en uppfattning om vilken politik som skulle kunna tänkas hjälpa. Även den mest inbitne censurentusiast måste ha insett att det tåget har gått och att det inte finns något anseende att tjäna för varken polis eller styrande politiker i det fall GM inte grips.
Citera
2020-03-07, 18:22
Bannlyst
Vilka skulle de politiska skälen vara att låta utredningen falla i glömska? Bara en trådsanning?
Citera
2020-03-07, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Vilka skulle de politiska skälen vara att låta utredningen falla i glömska? Bara en trådsanning?
Bara en trådsanning. Däremot finns det politiska skäl att påstå att det mörkas av politiska skäl.
Citera
2020-03-07, 19:19
Medlem
Jack-Ryans avatar
Tack alla som skriver och håller liv intråden. Kjälls död ska varken gömmas eller glömmas.
Citera
2020-03-07, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Bara en trådsanning. Däremot finns det politiska skäl att påstå att det mörkas av politiska skäl.
Ingen risk att det mörkas av polisen. Däremot är det riktigt dåligt, och pinsamt, att inte detta är löst ännu. Med alla givna förutsättningar borde detta vara löst inom en vecka.
Mörkläggning görs däremot av svensk vänstermedia. Svensk medelålders man som eventuellt visat uppskattning för SD kontra tre nyanlända snorungar med avvikande kulturellt beteende, då vet man på vems sida vänsterfeministerna står. Bedrövligt!
Citera
2020-03-07, 21:52
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Tror att det måttliga intresset från polisens sida beror på att BO inte hade rent mjöl i påsen. Han var ev inblandad i saker som inte var lagliga och då väljer man andra viktigare ärenden.

Vilka ärenden är viktigare än mord?
Kjäll, vi glömmer dej inte.
Citera
2020-03-07, 23:37
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vilka ärenden är viktigare än mord?
Kjäll, vi glömmer dej inte.

Ett sådant här mord på en så offentlig plats, med så många vittnen. Polisen borde kavlat upp ärmarna rejält eller så vill man locka medborgarna att starta lokala medborgargarden som proaktivt trollar bort smuts likt dessa förövare.

Varför tänker inte svensken proaktivt? Nästa gång är det din pappa, bror, son, dotter, fru eller du själv.
Citera
2020-03-08, 00:47
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Ett sådant här mord på en så offentlig plats, med så många vittnen. Polisen borde kavlat upp ärmarna rejält eller så vill man locka medborgarna att starta lokala medborgargarden som proaktivt trollar bort smuts likt dessa förövare.

Varför tänker inte svensken proaktivt? Nästa gång är det din pappa, bror, son, dotter, fru eller du själv.

Därför att ingen Svensk vill offra sej att hämnas ett mord på någon dom inte ens känner och riskera ett straff på 16-18 år i fängelse,Nej du den gubben går inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in